Motorlyd

Spørgsmål eller tips.
Besvar
jjfisker
Indlæg: 10
Tilmeldt: 10. apr 2013, 14:26

Motorlyd

Indlæg af jjfisker »

Hey
Jeg har erhvervet mig en Varadero fra 2002, og den er super fed. Også med fruen på bagsædet. Det genere mig dog, at motorens fløjten, som også er på min AT, er så høj. Især ved kørsel i de første 3 gear med over 3000 omdrejninger. Kunne godt tænke mig, at jeg bedre kan høre den fede motorlyd uden så meget fløjten. Altså: Kan der gøres noget således, at fløjtelyden minimeres?

jjfisker
mogensl
Indlæg: 99
Tilmeldt: 14. jul 2013, 10:16

Re: Motorlyd

Indlæg af mogensl »

Tillykke med din næsten nye Varadero, som fløjter muntert til dig, når du lufter den. Lyde er noget mærkeligt noget. Tænk bare på at det, nogen oplever som toppen af vellyd, for andre er en irriterende og unødvendig larm. Og derfor også ulovlig.
Mine Honda.er gennem tiderne, især min ST 1100, som jeg havde fra ny og kørte 95.000 km på, og Varaderoen, model 2007, købt ny i 2013 og solgt efter ca. 55.000 km, fløjtede smukt på ægte Hondavis. Nogen kalder det en let hylen. Min NTV 650 fløjtede også, så vidt jeg husker. Tænk på det som et tegn på kvalitet og nyd lyden. Medmindre altså nogen har glemt at fylde olie på...🤤. .
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Motorlyd

Indlæg af Bønne »

Tillykke med din Varadero.

Alle Varaderoer har den fløjte-/hylelyd, min har kørt 191000 km og har haft den fra ny og har den stadigvæk. Det er noget de er født med, ved ikke hvor det kommer fra og jeg tror ikke du kan fjerne det... kun ved at køre noget hurtigere, så du kører fra lyden :lol:
Jeg synes nu mest jeg lægger mærke til den, når den står i tomgang, ikke når jeg kører... men der er jeg jo også mere fokuseret på hvor fantastisk et køretøj den er at køre på :ok: :ok: :ok:

Håber du får mange herlige kilometre på den, både med og uden fruen ;-)
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Besvar