Falsk luft og gummirør.

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Falsk luft og gummirør.

Indlæg af iver »

Ja jeg ved ikke lige hvad man kalder de gummirør der forbinder luftfilterkassen med karburatoren, så jeg kalder dem gummirør.

Min AT var begyndt at ligesom have nogle udsættere ved 80 kmt, og det var jeg ret træt af, jeg prøvede en dag den stod i tomgang at sprøjte bremserens på karburatoren, og det fik den til at ændre omdrejninger, og det sammenholdt med at min mekaniker, efter at have lavet ventiljustering havde sagt at mine gummirør var blevet korte og stive, tænkte jeg at det måtte jeg gøre noget ved. Jeg søgte de steder hvor jeg plejer at købe reservedele efter nye gummirør (zsf, csml, David Sølver spares olign), men de var ikke til at få nogen steder, ihvertfald ikke den højre, så jeg tænkte at det løb nok var kørt.

Jeg tænkte at der måske var en måde at blødgøre gummi, og så deraf kunne strække dem lidt. Jeg søgte på nettet efter en løsning, og fandt frem til at man kunne blande noget det hedder wintergreen oil, (som er et udtræk af stedsegrønne planter, og fåes i bland andet helsekostbutikker) med isopropyl alkohol i blandingen 1 del olie til 3 dele alkohol, så ville de efter 14 at have stået i blandingen blive bløde, så det ville jeg da prøve. Jeg købte olie og alkohol og blandede skidtet, da olien er halv dyr , delte jeg olien i to og hældte det i to frostposer, hvor jeg så lagde de to stive gummirør, og puttede dem i en spand med låg, da det lugter ret krads, og hver dag jeg kom hjem fra arbejde rystede jeg poserne så blandingen kom rundt på rørene, og efter 14 dage skyllede jeg dem i vand, tørrede dem af og monterede dem, de var blevet bløde, og længere, så de nu gik rigeligt nedover karburatoren, jeg gentog tricket med de to stykker gummi der forbinder karburatoren og motorblokken, da jeg tænkte det måtte være der den trak falsk luft, som jeg havde konstateret med bremserensen. Og efter en køretur kunne jeg mærke at udsætterne var forsvundet. Så jeg tænkte jeg lige ville dele tricket med jer.

Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
John Sigh
Indlæg: 510
Tilmeldt: 29. jul 2011, 21:12
Geografisk sted: Sydthy

Re: Falsk luft og gummirør.

Indlæg af John Sigh »

Olie fra helsekost butikker 🙄
Hvad bliver det næste ,HARK gryde uden kød 😳
Nu er der for øvrigt Ingen grund til at søge over til den mørke side 😎
Mvh John Sigh.
"Der er intet der er så galt,at det ikke kan blive værrer"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
Besvar