AT 37 versus 44 kW

Spørgsmål eller tips.
Besvar
nichof

AT 37 versus 44 kW

Indlæg af nichof »

Hej alle I kloge og altvidende mennesker.

Jeg pusler med at importere en brugt AT fra Tyskland og finder i den forbindelse ud af at der er to versioner dernede syd for grænsen, en 37 kW og en 44kW. Og nu er mit spørgsmål:
Ka' man uden de helt store problemer konvertere en 37 til en 44 og hvori ligger forskellen.
Grunden er naturligvis at der er væsentlig flere 37 kW til salg til fornuftige penge og måske kunne den lavere ydelse også medvirke til en lidt lavere regning fra tyvknægtene ved Told & Skat.

CU out there
Niels
Gæst

Indlæg af Gæst »

Hej du

Jeg tvivler på at der er noget at hente hos told og skat i den forbindelse da motorcyklen jo er ændret til kun at yde 50 HK. Den kan jo stadig uden problemer ændres til at smide de 60 HK igen.
Selve indgrebet der skal til er vist nok bare en dims i indsugningen der skal fjernes, men jeg er ikke helt 100% sikker. Spørg evt. på http://www.tenere.dk/forumnew/default.asp

Der er vist en del der ved mere om det end jeg gør hvad angår det at fjerne sådan et neddroslingskit.

Hvad er det for en model du har kig på?


Tom
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Hej Niels.

Jeg har selv lige været igennem møllen med at hente en AT'er i Tyskland, og har været igennem de samme overvejelser som dig.
En neddroslet AT'er har typisk en neddrosningsring i karburatorindsugningen, og denne kan som regel fjernes uden de store problemer. Mennn.... så bør du nok få dyset dyret om, da du ellers kan risikere at køre med for mager benzinblanding, med risiko for efterfølgende motorhaveri.
Mit bedste bud på kvalificeret rådgivning er ProBike i Lystrup. Bent som ejer firmaet er meget ligefrem, og jeg har kun oplevet en god og troværdig behandling hos ham.
Omkring Told og Skat har jeg et par hints, som du må ringe for at få.

HugOgDask :-)

8622 2716
2020 7244
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Ja du kan et par tricks :-P men tillykke med vurderingen, det er dejligt når det er til den side.

Selv måtte jeg jo af med 28k for min 89' TA

/Mogens
nichof

Indlæg af nichof »

Hej Igen.
Aastrup: Helst en RD07 mellem 1992 og 95, såvidt jeg kan finde ud af er det den mest attraktive model.

Peter: Ja det har jeg læst her i forum :lol: Måske der skulle oprettes en "bank" med told- og skat stumper?

Hvis blot det er et spørgsmål om neddrosling i indsugningen + omdysning er jeg ikke så nervøs for at sprede "jagten" til også at gælde en 37 kW model.

Tak for hjælpen, so far.

Niels
Gæst

Indlæg af Gæst »

hej hej

JEg ville til hver en tid vælge den gamle xrv650. den vejer omkring 100 kg. mindre en RD07 modellen. Eller sådan føles det i hvert fald. Men ok, det komme an på hvad den skal bruges til. Den vejer omkring det samme som en Transalp, med med ydelse som en Nyere AT. Den har også samme gode affjedrings komponenter og stor tank osv. Det eneste den ikke har som de nyere har er en motor på 750 ccm. Men det gør egentlig ikke den store forskel synes jeg da et er 2 hk eller deromkring det drejer sig om.

Så hvis man vil ud og opleve noget, og det hele ikke skal foregå på asfaltvej, så ville jeg helt sikkert vælge RD03'eren, altså med 650 motor.


Tom
Nichof

Indlæg af Nichof »

Astrup: Det giver jo stof til eftertanke! Jeg har prøvekørt en XRV 650 ved den lokale MC pusher, og den fandt jeg ikke så volsomt inspirerende (måske skyldes det at første trediedel af turen foregik på en cylinder, jeg indrømmer at da nummer to koblede ind, skete der lidt mere :lol: ).
Nå men nu til mit spørgsmål: Er der nogle af jer kloge ho'eder der kende en eller flere websider hvor der er udførlige data på AT'er. Jeg har fundet sider med tilbehør, microfilm, ombygninger o.m.a men ingen med data.

Hilsen Niels

p.s. Astrup: min kone siger at det med pølsen er rigtigt!!
Gæst

Indlæg af Gæst »

Hej du

her er lidt du kan kigge på:

http://www.tenere.dk/off-road-revy/Hond ... a-Twin.htm

Og fransk side, hvis du har brug for lidt hjælp til hvad de forskellige ting er så bare spørg.. :

http://www.cyber-moto.com/AfricaTwin/af ... tiques.htm

Den franske side indeholder alle data RD03, RD04 og RD07 modellerne.

Hvis du er til lidt sjov kan du gøre som jeg, købe en gammel Transalp og smide en XRV750 motor i. Det er noget der virker... he he.. sådan da, for den er begyndt at drille lidt. Men okay, motoren er så heller ikke helt nu mere jo.
Besvar