Nye spaendende opgaver.........

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Torben

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Torben

Det er da bare super super ærgeligt. Jeg ved faktisk ikke om en TransAlp kan klare de regulativer som der stilles eller det kræver CAT på cyklen for at den kan godkendes.

Det er i hvert fald mærkeligt at Kina koncentrer sig om sådan noget - jeg så her i TV den anden aften, at Kina er det land som har foretaget flest henretninger i 2005 - en del af dem er forkerte fordi der ikke laves ordenteligt efterforskning - så er der de generelle problemer med forurening i selve landet. Mange mange mennesker lider under den voldsomme forurening fra industrien. Hvad med at de lige klarede deres egne interne problemer først, i stedet for at begynde og lave problemer for 2-hjuls eventyrer som dig - mærkeligt......, men sådan er der så meget der ikke er til at forstå.

Mvh Søren
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: Hej Torben

Indlæg af yaknudsen »

Søren Dahl skrev:Hej Torben

Hvad med at de lige klarede deres egne interne problemer først, i stedet for at begynde og lave problemer for 2-hjuls eventyrer som dig - mærkeligt......, men sådan er der så meget der ikke er til at forstå.

Mvh Søren
Det er godtnok irriterende at det skal gå ud over os motorcyklister. Men et
eller andet sted skal man begynde, og gruppen af motorcyklister som
importerer motorcykler til Kina er sikkert ikke særlig stor. Så magthaverne
får næppe de store problemer med det. Vi ser desværre samme tendens til
at "mobbe" motorcyklister andre steder. (Og andre minoriteter for den sags
skyld). Tænk bare på vores hjemlige afgifter, og vores egne (EU's) skrappe
miljøkrav til motorcykler selvom det i virkeligheden ikke "batter alverden"
når man tænker på antallet af motorcykler (og kørte MC kilometer) i
sammenligning med den øvrige afbrænding af fossile brændstoffer. Så det
er i virkeligheden bare ganske almindelig magthaver logik (som bestemt
ikke kun findes i Kina). Ydermere så har de velsagtens også en Kinesisk
motorcykelindustri som de har usædvanligt god grund til at beskytte.
(Bemærk at jeg IKKE siger noget negativt om Kinesiske motorcykler). :roll:

Måske kan din "Alp" modificeres med et 2006 udstødningssystem, (der
jo opfylder gældende EU normer), og derefter godkendes af en venlig
og (førhen) fattig Kinesisk embedsmand. ? :-D
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Miljøregler

Indlæg af Nejmann »

Biler har jo kørt med katalysator i snart mange år, så på sin vis er det vel rimeligt nok, at motorcykler også skal til det.
I EU er der så nogen regler om, at hvis motorcyklen har været indregistreret før (i et EU-land, vist nok), så kan man godt indregistrere den selv om den ikke opfylder Euro 2-regulativet.

Om man kan sætte et nyt udstødningssystem på en gammel TransAlp? Umiddelbart tror jeg det ikke. Kræver det ikke også lambdasonde og elektronisk motorstyring, og dermed omfattende ombygning?
Samtidig vil det jo stadig være en gammel transalp på papirerne :-(

Men mon ikke det kan lykkes Torben at finde et TA-formet hul i det kinesiske bureaukrati? Det håber jeg ;-)

-Kåre
Gæst

Re: Miljøregler

Indlæg af Gæst »

Nejmann skrev: Om man kan sætte et nyt udstødningssystem på en gammel TransAlp? Umiddelbart tror jeg det ikke. Kræver det ikke også lambdasonde og elektronisk motorstyring, og dermed omfattende ombygning?
-Kåre
Min 2006 Transalp kører fint uden lambdasonde og med gammeldags karburatorer. Når
den aligevel opfylder miljøforskrifterne skyldes det vistnok at der er friskluft tilførsel til
udstødningsgassen så katalysatoren aligevel kan klare at neutralisere de sidste rester af
brændstof af uden at sode til. Men jeg ved ikke om der er andre grundlæggende
forskelle mellem 600 og 650 motoren end forøgelsen på de 50 kubikcentimeter.

Måske er der nogen i dette forum som har mere detaljeret viden om forskellene mellem
de to motorer, og i særdeleshed katalysatorens virkemåde. (Honda kalder vistnok
systemet på Transalpen fra 2000 for "PAIR"). Det står der en ganske lille smule om i
Haynes manualen.

Og årgangen er vel iøvrigt ligegyldig hvis en aktuel måling af udstødningsgasserne
viser at maskinen overholder de gældende miljønormer.

Forudsat at det er muligt i Kina at få foretaget en individuel godkendelse for en maskine
som er modificeret i forhold til typegodkendelsen.
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Indlæg af yaknudsen »

Og hvis jeg havde husket at logge ind havde det set lidt pænere ud :roll:
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Tak for jeres deltagelse og info om teknikken.
De nye regler blev indfoert her i Kina den 23. dec 2005 og tilsyneladende taler man nu om EURO 3 bestemmelser. Jeg kender dem ikke i detaljer, men det er ikke godt for en gammel Honda.
Beijing har maalet at blive en af verdens 10 reneste storbyer, inden OL.
Jeg kan kun sige, at der er laaaang vej endnu.
Jeg vil prove, om jeg kan faa listet Alpen ind i landet som flyttegods og saa skaffe nogle papirer som er tilbagedateret - efter den 23. dec. 2005.
Om det lykkedes, vides ikke, men det kan vaere en mulighed.
Nummerplader kan skaffes og forsikring kan ogsaa tegnes paa stelnummeret - men mit store problem er papirer til brug naar graensern til Mongoliet skal krydses.
Naa, allerfoerst skal den ind i landet paa en eller anden maade og saa maa jeg tage den derfra...
Hilsen
Torben - fra Kinesien i roeg og damp fra de kulfyrede kraftvaerker og tusindvis af smaa 2-taks scootere....
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Torben

Indlæg af Søren Dahl »

Et par motiverende ord her fra DK.

Med den kampgejs du har udvist de sidste år for dig selv og din omgangskreds både her i DK og i Kina, så tror jeg helt ærligt ikke på at projektet på noget tidspunkt så meget som når at falde til jorden. Du skal nok på en eller anden måde få løst dit nuværende problem med Alpen. Der må findes en måde at løse problemet på. Tænk på at du står for døren af dit livs eventyr. Det skal sådan nogle Kinesiske fidusmagere ikke komme og ødelægge. Jeg er tror fuldt og fast på at det lykkedes for dig, Torben.

Mvh Søren
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

"Nihau" ( - dav, paa kinesisk)
En lille hilsen fra Kinesien. Her er alt OK, jeg har faaet fejret min 50 aars foedselsdag - med fult fart paa. 23 personer rejste fra DK til Kina for at fejre mig og vi havde 10 rigtig gode dage sammen herovre i storbyen. Viggo - en af mine gode venner - havde taget harmonikaen med og han spillede bl.a. paa Muren. Det var en stor oplevelse.......ogsaa for de mange kinesere, som skraalede med paa kinesisk til: sku gammel venskab.....
Celine og jeg havde arrangeret alle udflugter/aktiviteter under deres ophold og vi har faaet blod paa tanden - maaske vi vil arrangere flere ture til afteraaret. Normale Kinarejser, er efter min mening, lidt for meget kultur og derfor kigger jeg lidt paa at lave nogle rejser med lidt mere action. Der er mange muligheder, for at opleve nye og anderledes ting. Gobi oerkenen i jeep.....maaske.....
Sidste weekend var vi ude og besoege et militaert omraade, hvor man kan komme ind fra gaden og skyde med en masse forskellige vaaben - lige fra smaa "dame pistoler" til let artelleri. Det er sgu fedt, at fyre en saadan en Kalaznikov af.... De har ogsaa den beroemte Sneiper riffel - den maa jeg proeve ved naeste besoeg.
Det er nu ved at blive rigtig varmt - i gaar havde vi 35 grader og om nogle uger bliver det nok over 40....
Alpen staar stadig i DK - det er naesten umuligt, at faa en MC ind i Kina med de nye regler - loesningen bliver nok, at sende den i stumper som reservedele og saa samle den herovre.
Trafikken bliver mere og mere problematisk her i Beijing - det siges, at der kommer 1000 nye biler paa gaden hver dag og det paavirker jo belastningen paa vejene en del.
For at komme lidt lettere og hurtigere igennem byen, har jeg kigget lidt efter en lille MC til bybrug. Min hjerte banker jo for de lidt hoejbenede modeller, men der er ikke mange paa markedet. Jialing (samarbejde med Honda) laver en 150 cc offroader - 4 takt med 10 heste - men den fandt jeg nu lidt for kedelig. Prisen er nu ellers ok: ca. 5.700 dkr for en sprit ny.
I gaar hentede jeg istedet en Suzuki RMX 250 R, aargang 2004 som har koert 5000 km bykoersel i Hong Kong. Modeller er en hidsig cross model med lidt lys paa. Den yder over 50 hk og vejer kun 108 kg, saa der sker lidt naar der laegges fra land. Maaske ikke lige en model som andre "gamle maend" ville have valgt - men jeg morer mig kosteligt og det er vel det det handler om..... Og saa meget morskab for 11.000 dkr maa vel vaere Ok.
Jeg har arrangeret parkering i den overvaagede cykel kaelder hvor vi bor. Der er kun adgang via en lang trappe, med skraa sider, saaledes man kan traekke cykler op og ned. Suzuki'en klarer nu fint baade op og ned koersler paa trappe trinene - de lokale er nu noget imponeret, naar "den store hvide mand" starter og suser op af alle trapperne.
Slut for denne gang - vi skal ud og se til vores haandvaerkere, som er ved at ordne en af vores nye lejligheder. den bliver nok faerdig om nogle uger og saettes saa til salg, fordi beliggenheden ikke passer os saa godt. Priserne paa lejligheder suser i vejret herovre, saa det bliver nu nok en rimelig forretning.
Fortsat god sommer til jer alle.
Torben - Kinesien
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Torben

Indlæg af Søren Dahl »

Herligt at høre fra dig igen....

Jeg er nu kommet hjem fra en herre god tur i alperne sammen med Kåre. Meget mere om det senere.....

Pas nu lidt på med den hidsige tingests. Den har lige så mange hk som alpen og halv vælgt - spændende ;-)

Da jeg læste indlæget og kom til det med crosseren var jeg flad af grin. Jeg kunne lige se "den store hvide mand" ligge vandret efter en vildtfarende crosser - noget i retningen af det som sker på DORMCK logoet.

Mvh Søren
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1267
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej Torben.

Det lyder jo til at du hygger dig derovre i Kinesien, det er altid med at smil på læben man læser det sidste punktum i dine historier.

Ville også lige høre om du havde modtaget låsene jeg sendte dig?

Dit skyderi lyder vildt fedt,jeg foreslår sgu noget lignende til næste generalforsamling
;-)
Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Hej HARK'er.
Lige en lille hilsen fra Kinesien - her er alt Ok, det er pisse varmt og fugtigt - som normalt for aarstiden.
Suzuki'en bliver flittigt brugt til transport rundt i byen - men der er opstaaet et lille problem: Celine er lidt bange for at koere med mig og jeg kan kun vanskeligt selv finde rundt. Det er helt umuligt at spoerge om vej og kinesere kan ikke laese et kort, saa det giver sommetider lidt problemer og mange extra kilometer..... :lol:
Jeg har fundet en MC klub her i beijing, hvor der koeres en del offroad og der vil jeg haegte mig paa, saa jeg ikke bliver helt lost i de oede omraader udenfor byen. Herovre en der bare alle de "gede spor", som vi savner i DK - bare saa fedt og ingen brokker sig over lidt larm og lidt frisk koersel. Der kan koeres mange hundrede kilometer paa sadanne "veje", uden at moede "rigtig civilation"......
Min kig evt. selv paa: http://www.sunmoto.net/web/news.htm - alt er paa kinesisk, men saa kan I faa indtryk af, hvad jeg er oppe imod herovre.
Her er en masse gode video og billeder - kig evt. paa den foerste video fra 2006-05-21 - en fin lille video fra noget bjergkoersel, vejene i disse uendelige omraader er alle grus.... - det ser ud til at disse gutter har en masse sjov...
Iver: naar jeg kommer til DK om nogle uger, skal jeg straks faa lavet dine dipidutter
Hilsen
Torben - Kinesien
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Hej der...
Som tidligere skrevet, kigger jeg lidt paa muligheden for at lave nogle Kina rejser.
Alle Kina rejser er udsolgt i DK.
Sagen er nu den, at jeg har 3 x 20 flybilletter til Kina med KLM med afrejse den 1 sept. + 24 sept. og den 13 okt. (vinterferien).
Kender I nogle der gerne vil opleve Oestens mystik og have en rigtig god oplevelse, hvor jeg er guide og ansvarlig for alt det praktiske her i Beijing........??
Giv lyd og jeg vil fremsende noget materiale paa turene, som bliver lavet til fornuftige priser.....
Hilsen
Torben Tours - Kinesien
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Hej Torben..

Jeg er sgu da seriøs interesseret i et par billetter.
Må jeg prøve din offroader så ?
I øvrigt er danmark lidt fattigere når du ikke er her.

HugOgDask
Peter
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Torben....

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Torben

Jeg kan desværre ikke få fri til at komme over og besøge dig.

Jeg har det på samme måde som Peter - bare sagt på en anden og mere direkte måde - jeg savner dig squ, men jeg vil altså ikke ligge i ske når vi ses ;-)

Jeg savner dit selskab og din fede væremåde - kunne godt bruge at kunne køre over og besøge dig engang i mellem og få en dosis livsglæde og nogle røverhistorier - begge dele er noget jeg ved du har en masse på lager af!

Der står en prøvetur på en næsten ny Africa Twin klar til dig når du kommer hjem til DK igen - den kan iøvrigt godt køres af folk som er fyldt 50 ;-)

Mvh Søren
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Lidt mere info on Torben Tours og Kina rejserne:

"Torben Tours" er ved at tage form og jeg kan nu tilbyde nogle rejser til Beijing. Der er foreloebig planlagt 3 ture, som er forskellige.
Uge 36:
En traditionel turist tur, hvor alle de kendte sevaerdigheder besoeges: Muren, Den Himmelske Fredsplads, Den Forbudte By, Tempel of Heaven, Sommerpaladset, Lamatemplet, den Underjordiske BY, CCTV taarnet, baadsejlads gennem byen og, og.......ja, alt det beroemte og spaendende + lidt mere, som turister normalt ikke oplever.

Uge 39:
Erhvervsrejse med virksomheds besoeg, foredrag omkring etablering af produktion i / samhandel med Kina. Etik omkring produktion i Kina, herunder boernearbejde, endvidere besoeges de mest beroemte sevaerdigheder: Muren, Den Himmelske Fredspalds, Den Forbudte By, m.m.

Uge 42:
En lidt utraditionel Beijing tur, hvor der vil vaere mulighed for lidt mere action, end der normalt forbindes med en Kina rejse...... Vi skal besoege en militaer skydebane, hvor der kan skydes med stort set alle typer haand vaaben - lige fra smaa dame pistoler til maskinpistoler. Der kan springes 55 elastitikspring i bjergomraadet syd for Beijing. Vi kan tilbyde et par dage i bjergene med motorcykel koersel paa de kinesiske BMW kopi'er med sidevogn. Ja, mulighederne er mange og programmet tilrettelaegges efter deltagernes oensker.... besoeg paa Muren, Den Himmelske Fredspalds, Den Forbudte By er naturligvis ogsaa indlagt i denne "action" tur.

Hjaelp: kender I nogle som kunne taenke sig en tur til Kina.....??

Tilsyneladende er alle rejser til Kina udsolgt, men jeg har 20 pladser paa hver rejse - men har kun fly pladserne forhaandsreserveret indtil den 20 juli....!!! Hurtig og bindende tilmelding er derfor noedvendig - men jeg kan love, at det vil blive en super god oplevelse og prisen vil vaere yderst rimelig - Celine og jeg vil deltage i alle aktiviteter (dog ikke elastik spring.....;-))

Lad mig vide, om der er interesse og jeg vil fremsende et endeligt program med priser meget hurtigt.
Turene bliver gennemfoert ved minimum 8 deltagere paa hver rejse.
Peter: Raceren staar til fri afbenyttelse.....
Soeren: Jeg glaeder mig til en AT tur
Hilsen
Torben fra Torben Tours - Kinesien
Besvar