Twinduro Rally 2016
Twinduro Rally 2016
Nu er saltet snart af vejene og håndtagsvarmen kan nøjes med halv kraft. Med andre ord: årets Twinduro Rally nærmer sig
Rallyet afholdes i det sydlige Sverige den 3. september og yderligere information om tilmelding mv kan findes på http://gogravel.dk
Rallyet afholdes i det sydlige Sverige den 3. september og yderligere information om tilmelding mv kan findes på http://gogravel.dk
Re: Twinduro Rally 2016
Så er tilmeldingen til årets Twinduro Rally åben!
Klik ind på http://www.gogravel.dk First come, first served
Vi glæder os til at se gamle kendinge og nye ansigter!
Hilsen fra Peter Ross & Morten Lynnerup
Klik ind på http://www.gogravel.dk First come, first served
Vi glæder os til at se gamle kendinge og nye ansigter!
Hilsen fra Peter Ross & Morten Lynnerup
Re: Twinduro Rally 2016
Miblo og mig kommer også
Re: Twinduro Rally 2016
Årets rally er vel overstået i rimeligt sensommervejr og - os bekendt - uden skader af betydning. Tak til alle deltagere for entusiastisk medvirken!
Det endelige resultat med pointoversigt kan findes her eller på http://www.gogravel.dk > dansk > resultater > point
Peter & Morten
Det endelige resultat med pointoversigt kan findes her eller på http://www.gogravel.dk > dansk > resultater > point
Peter & Morten
Re: Twinduro Rally 2016
I weekenden var der 42 mand og kvinder som var taget til skåne for at kør Twin duro.
Twin duor er et navigation løb hvor man skal finde rundt ved hjælp at GPS og roadbook, der køres i hold på 2 til 3 deltager, så samarbejde står også i høj sæde, ikke mindst når der skal løses specialt prøver undervejs.
En uge før løbet havde vi fået til send roadbooken som skulle bruge på dage og to dage før start fik vi en list over waypoints hvor start stedet også var oplyst.
Jeg var på hold Team Misty som består at Michal blom og mig.
Fredag morgen køre jeg øst over og samlet Michal op i Odense, så snart vi havde krydsset storebælt smuttet vi ud på landevejen og to de små veje op til Helsingør hvor vi to færgen over til den anden side, fremme ved færgen måtte vi Steffen og Dan som også skulle deltaget i weekends løb.
Vel fremme i Helsingborg fik vi kørte de sidste 45 km til start stedet som lå ude i en lille skov ved en lille raste plads hvor vi slog lejer for natten så vi har klar til næste morgen, i løbet af aftenen dukket det flere og flere delaget op.
Lørdag morgen ankom de sidste deltaget og kl 900 fik vi udleveret en kuvert med yderlige materialer som skulle bruges på dagen.
Efter briefing var det bare at komme i gang med dagens første op gave som var en navigation opgave hvor vi ved hjælp af GPS skulle besøge nogle at de udleveret waypoints, der var 16 punkter som vi skulle forbi så det var bare med at få levet den kortets mulige rute rundt til de forskellige punkter, da opgave bestod i at køre så få km som mulig.
Valte man at køre waypointene i nummer række følge fik men en rute på ca 364 km, og havde man så en GPS som selv kunne optimere ruten så kom man ned på 117 km, Vi valte selv at strikke ruten sammen og Gps beregnet vores rute til at være 105 km så det var jo rigtig godt, men under vejs når vi skulle navigere mellen de forskellige waypoint under søgte vi om der skulle være en anden og korter vej til næste punkt og på dem måde fik vi skåret yderlige 15 km af ruten, så man skal ikke stole 100% på teknikken.
Samtidig men at man skulle forbi de forskellige waypoint skulle man samle oplysninger sammen ved nogle af waypointene for at man kunne regne koordinatet for at kunne finde special prøven og når man nu var den et waypoint hvad vi fået 6 fotos som vi skulle finde ud af hvor de var tage, så der var meget at holde styr på i af dagen.
På special prøven fik man brug for forskellige kun skaber da men skulle op lyse hvilke dæk tryk man kørte rundt med hvor efter det blev kontrol målet, da det var over stået skulle man men bind for øjende skubbe sin motorcykel så langt at for hjulet lige nøjagtig drejet en omgang.
Den sidste special prøve var en rigtig samarbejde opgave da det gik ud på at man via en kro men to snore skulle samarbejde om at flytte nogle klodser fra en cirkel til en anden.
Efter en vel overstået special prøve skulle man finde camping pladsen ved hjælp at 4 roadbook sektioner som blev bundet sammen men håndskrevet noter så man kunne komme fra den en roadbook sektion til den næste.
Da vi ankom til campingpladsen havde vi være på farten i 7 1/2 time og havde fået kørt 194 km, det lyder ikke særlig imponerende men der blev arbejdet hele dagen på at løse opgaver og komme i mål men så god en placering som mulig.
Sikke en dag
Vi i Team Misty var kommet for at få en fed dag i det svensks og det fik vi til fulde indfriet.
Søndag står den på hjem transport og med blå himmel i skåne og en vejr udsig som lovet skybrud sener på dagen, valgte vi at tage turen ned til malmø af de små snoet veje for at nyde det gode vejr så længe der varet.
Turen til malmø var smuk og blev nydt i fulde drag, og så snart vi kom til broen åbnet himlen sig og der kom vand i store mængder hele vejen hjem til Jylland.
Vel hjemmen i Fredericia efter en MEGTE lang og våd tur hjem over at jeg havde fået kørt 972 km.
Umiddelbart meget transport for at havde en dag med sjov i det skånske, men vi er klar næste gang holdet bag Twin duro laver sjov i det svenske
Twin duor er et navigation løb hvor man skal finde rundt ved hjælp at GPS og roadbook, der køres i hold på 2 til 3 deltager, så samarbejde står også i høj sæde, ikke mindst når der skal løses specialt prøver undervejs.
En uge før løbet havde vi fået til send roadbooken som skulle bruge på dage og to dage før start fik vi en list over waypoints hvor start stedet også var oplyst.
Jeg var på hold Team Misty som består at Michal blom og mig.
Fredag morgen køre jeg øst over og samlet Michal op i Odense, så snart vi havde krydsset storebælt smuttet vi ud på landevejen og to de små veje op til Helsingør hvor vi to færgen over til den anden side, fremme ved færgen måtte vi Steffen og Dan som også skulle deltaget i weekends løb.
Vel fremme i Helsingborg fik vi kørte de sidste 45 km til start stedet som lå ude i en lille skov ved en lille raste plads hvor vi slog lejer for natten så vi har klar til næste morgen, i løbet af aftenen dukket det flere og flere delaget op.
Lørdag morgen ankom de sidste deltaget og kl 900 fik vi udleveret en kuvert med yderlige materialer som skulle bruges på dagen.
Efter briefing var det bare at komme i gang med dagens første op gave som var en navigation opgave hvor vi ved hjælp af GPS skulle besøge nogle at de udleveret waypoints, der var 16 punkter som vi skulle forbi så det var bare med at få levet den kortets mulige rute rundt til de forskellige punkter, da opgave bestod i at køre så få km som mulig.
Valte man at køre waypointene i nummer række følge fik men en rute på ca 364 km, og havde man så en GPS som selv kunne optimere ruten så kom man ned på 117 km, Vi valte selv at strikke ruten sammen og Gps beregnet vores rute til at være 105 km så det var jo rigtig godt, men under vejs når vi skulle navigere mellen de forskellige waypoint under søgte vi om der skulle være en anden og korter vej til næste punkt og på dem måde fik vi skåret yderlige 15 km af ruten, så man skal ikke stole 100% på teknikken.
Samtidig men at man skulle forbi de forskellige waypoint skulle man samle oplysninger sammen ved nogle af waypointene for at man kunne regne koordinatet for at kunne finde special prøven og når man nu var den et waypoint hvad vi fået 6 fotos som vi skulle finde ud af hvor de var tage, så der var meget at holde styr på i af dagen.
På special prøven fik man brug for forskellige kun skaber da men skulle op lyse hvilke dæk tryk man kørte rundt med hvor efter det blev kontrol målet, da det var over stået skulle man men bind for øjende skubbe sin motorcykel så langt at for hjulet lige nøjagtig drejet en omgang.
Den sidste special prøve var en rigtig samarbejde opgave da det gik ud på at man via en kro men to snore skulle samarbejde om at flytte nogle klodser fra en cirkel til en anden.
Efter en vel overstået special prøve skulle man finde camping pladsen ved hjælp at 4 roadbook sektioner som blev bundet sammen men håndskrevet noter så man kunne komme fra den en roadbook sektion til den næste.
Da vi ankom til campingpladsen havde vi være på farten i 7 1/2 time og havde fået kørt 194 km, det lyder ikke særlig imponerende men der blev arbejdet hele dagen på at løse opgaver og komme i mål men så god en placering som mulig.
Sikke en dag
Vi i Team Misty var kommet for at få en fed dag i det svensks og det fik vi til fulde indfriet.
Søndag står den på hjem transport og med blå himmel i skåne og en vejr udsig som lovet skybrud sener på dagen, valgte vi at tage turen ned til malmø af de små snoet veje for at nyde det gode vejr så længe der varet.
Turen til malmø var smuk og blev nydt i fulde drag, og så snart vi kom til broen åbnet himlen sig og der kom vand i store mængder hele vejen hjem til Jylland.
Vel hjemmen i Fredericia efter en MEGTE lang og våd tur hjem over at jeg havde fået kørt 972 km.
Umiddelbart meget transport for at havde en dag med sjov i det skånske, men vi er klar næste gang holdet bag Twin duro laver sjov i det svenske
Re: Twinduro Rally 2016
Det lyder som om i havde en kanon tur
God beskrivelse med gode fotos og fed film på youtube
skøn måde at tilbringe en kop kaffes-tid på foran computeren
God beskrivelse med gode fotos og fed film på youtube
skøn måde at tilbringe en kop kaffes-tid på foran computeren
Chrome won`t get you home..