Denne sommer eller til næste år?

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Besvar
Rotax 655

Denne sommer eller til næste år?

Indlæg af Rotax 655 »

Hej Harker - Har altid gerne ville køre en længere ferie tur på MC - det lykkedes ikke da jeg havde de rigtige allroad :oops: modeller, og nu går jeg og lure på om den gamlem Aprilia kan holde og klare turen.

Min plan er at tage med MC-toget fra Hamborg til München og stille og roligt kører gennem alperne til Italien og dyppe tæerne i Garder søen - og så er planen ikke længere.. For som jeg lærte i Norge, er faste planer og planlagte GPS ruter Totalt ødelæggende for gode MC oplevelser (og mit humør).

Som nogen måske ved blev jeg ramt at en større blodprop i hjernen for 3 mdr. siden. Det går OK idag med at kører MC - dog ikke off road, endnu - måske aldrig.

Jeg bliver træt i ryggen efter et par timer i sadlem- men med et par pauser :kaffe: skal det nok gå.

Ku være fedt at finde en makker der har samme ønsker/planer.
jesdk
Indlæg: 104
Tilmeldt: 25. mar 2009, 21:03
Geografisk sted: Hornsherred

Re: Denne sommer eller til næste år?

Indlæg af jesdk »

Din Pegaso kan sikkert godt holde til det... for nogle år siden fulgtes jeg med den, på tur gennem Østeuropa og Balkan. Den klarede fint 7000 km på de 3 uger vi var afsted. Der var lige noget med et batteri og et luftfilter, men det er jo småting...

Ha´ en god tur...
Mvh Jesper

Det er aldrig for sent, at ha´ en god barndom...

XR650L - til grus og mudder
VFR750 - til snoet asfalt
XRV750 x 2 - til det meste
Rotax 655

Re: Denne sommer eller til næste år?

Indlæg af Rotax 655 »

:-D Hej Jesper
Tak for dit indlæg- Skiftede motor på Pegasoen forrige år, og efterfølgende toppakning og stempelringe- pt. lækker den vand fra en utæt køler,og har stadig svært ved at lade batteriet når der er blæser på og lygten er tændt. Men den starter nemt i øjeblikket, efter jeg har skiftet olie (rent mudder) renset dyser i kab. og skiftet luftfilter og tændrør. Så måske.. Sidste år røg start relæet. Lånte en trailer v. El Giganten (flinke folk) fandt efterfølgende ud af at det kan omgåes med et startkabel -- prøv ikke selv hvis du ikke ved hvad du laver!!!!. Så ja måske kan jeg holde den kørende gennem Alperne - eller skubbe den ud fra den højest top :twisted: og ta toget hjem :shock: Lure nu noget på en brugt DL V-strom til 50 tusinde...
Lindboe
Indlæg: 96
Tilmeldt: 26. feb 2009, 19:23
Geografisk sted: Odsherred

Re: Denne sommer eller til næste år?

Indlæg af Lindboe »

:-D
Senest rettet af Lindboe 15. aug 2013, 20:17, rettet i alt 1 gang.
Rotax 655

Re: Denne sommer eller til næste år?

Indlæg af Rotax 655 »

Vender lige tilbage.. til mit lille Projekt- har et par spørgsmål. Jeg har en nyt ikke monteret Karo 2 fordæk, totalt nedslidt karo 2 fordæk og et halvslidt bagdæk.Tænkte det ville være smart at montere nye gadedæk inden Alpeturen men hvilke? Gi gerne et bud. Næste: er der krav i nogen lande til udstødningsstøj - den larmer jo en del. Har nogen henvisninger til en aktuel tur beskrivelse, gerne på nettet. Og er der evt. Nogen der har lyst at deltage - Juli, august?
med venlig hilsen
Leif
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Denne sommer eller til næste år?

Indlæg af Nikolajsen »

Ja, der er krav til støjen. Det er der faktisk i alle lande også Danmark. Der er bare stor forskel hvor meget politiet går op i det.
Men i Tyskland går de meget op i det. HVIS du bliver stoppet, og den larmer for meget, og potten ikke er godkendt (det er vist CE mærket), kan du risikere ikke at få lov til at køre videre, før det er bragt i orden. Eller du bliver hentet af et fejeblad...
Dæk...hmm... rent gadedæk er min første tanke Michelin Pilot Road. Jeg har ikke undersøgt om de findes i "vores størrelser". Men der findes efter min mening ikke et rigtigt lortedæk, og jeg har faktisk på min VFR kørt med et dæk som var dømt som lortedæk, og jeg havde ingen problemer, kunne dog godt mærke at det ikke stod så godt fast i regnvejr, men det slap ikke "lige pludselig", man kunne sagtens styre det. Så hvis man bare vælger er mærke som er anerkendt. Michelin, Contineltal, Pirelli, Bridgestone, Dunlop, Metzeler, skulle der ikke være nogen problemer. Men naturligvis er der sammenhæng mellem pris og kvalitet.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Rotax 655

Re: Denne sommer eller til næste år?

Indlæg af Rotax 655 »

haløja Nicolaisen hyggeligt med et indlæg fra dig..jeg ved skisme ikke noget om ce godkendelse-men den larmer som en halv harley Hmm. måske jeg kan købe et CE mærke og montere :idea: sådan et ark med klistermærker koster jo ikke alverden.

Har læst om Conti escape? som JP kørte 13.000 km på - synes de passer godt til Kelde´s smuglervej, som er fint beskrevet her i rejsebeskrivelser. Ville gerne afsted denne sommer, men vil gerne finde en makker.
Knokler afsted på MTB i skovene omkring Aarhus, lækkert at være lovlig på skovstierne. Og føj for nogen bakker og nedkørsler.
Skulle gerne gi en bedre balance og noget kondi. Har kørt 15 km i dag og er totalt færdig :-?
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Denne sommer eller til næste år?

Indlæg af Nikolajsen »

Jae, du får nu heller ikke lov til at køre videre, hvis den larmen for meget, selv om den er CE mærket.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Besvar