Muligt Sjællands-træf 2021?

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Besvar
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Muligt Sjællands-træf 2021?

Indlæg af yaknudsen »

Hej HARK medlemmer og HARK forum-tilmeldte,

Jeg går og pusler med tanken om at arrangere et uofficielt HARK Sjællands-træf i løbet af forsommeren 2021 (eller deromkring). Vi har tidligere haft nogle super gode og hyggelige Sjællands-træf, men det er desværre gået lidt i stå. Konceptet har tidligere bestået af et lørdag-søndags arrangement med overnatning (i shelter eller telt) med mulighed for bålhygge og fælles bålmad eller lignende.

I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at høre fra et par ildsjæle her på djævleøen som har lyst til at bidrage med ideer, mulige steder og datoer samt evt. lidt praktisk bistand til planlægning og afholdelse.

Ikke fordi det er særlig svært eller tidskrævende at stable sådan et HARK Sjællands-træf på benene, al erfaring viser at den slags i det store hele fungerer helt af sig selv når 'nogen' har fundet et sted og en dato samt skrevet en indbydelse her på forum, men det bliver både bedre og sjovere hvis man kan samle nogle stykker der kan støtte og inspirere hinanden undervejs.

HARK har i skrivende stund 97 fuldgyldige medlemmer ud af 209 tilmeldte brugere på forum, så det skulle undre mig hvis der ikke var et par ildsjæle der havde overskud til at støtte ideen.

Tanken er at sjællands-træffet afholdes et eller andet sted på sjælland (eller øerne) og at invitere alle honda-allroad interesserede fra hele danmark (både fuldgyldige HARK medlemmer - og folk der blot har tilmeldt sig som brugere på HARK's forum). Det vil potentielt kunne give alle honda-allroad interesserede en mulighed for at finde ud af om HARK fællesskabet er noget for dem).

INTERESSERET?
Jeg kan kontaktes via forummets PB 'Private Beskeder' system, hvor vi feks. kan udveksle e-mail adresser og/eller telefonnumre. Man kan også skrive en e-mail til formand@honda-allroad.dk med emnet 'Muligt Sjællandstræf 2021?' - sådan en mail skal nok finde vej frem til rette vedkommende så der kan komme gang i en dialog om emnet.

Man kan naturligvis også bare skrive et indlæg i denne (offentligt tilgængelige) tråd - men hvis man gerne vil 'stikke en føler ud' inden man går i gang med at eksponere sig - er HARK forummets PB 'Private beskeder' system den optimale metode til at skabe en uforpligtende kontakt.

FEEDBACK?
Enhver tilbagemelding er velkommen, også selv om man ikke har mulighed for at bidrage aktivt til arrangementet. HARK er lige præcis det fællesskab vi skaber sammen. Hverken mere eller mindre. Kom frisk med kommentarer, forslag og lignende.

MVH
/Jens (alias yaknudsen).
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Muligt Sjællands-træf 2021 22-23 maj 2021?

Indlæg af yaknudsen »

Jeg ku' ik' la' vær' med at fantasere om det omtalte uofficielle sjællandstræf et eller andet sted i det super smukke og interessante midtsjælland.

Så her kommer et forslag......

Kunne der være nogen som ville være interesserede i at deltage i en weekend med rundvisning i området omkring Nationalpark Skjoldungernes Land https://nationalparkskjoldungernesland.dk/ feks. med udgangspunkt i en shelterovernatning på naturlejrpladsen ved Tadre Mølle (Ikke langt fra Tølløse, ca. midt imellem Roskilde og Holbæk) https://tadremølle.dk/ lørdag d.22 maj 2021 til søndag d.23 maj 2021?

Konceptet er følgende:

1). Man mødes på shelterpladsen (der skal reserveres og betales på forhånd) ved middagstid lørdag hvor man spiser sin medbragte madpakke.
2). Derefter kører man en guidet tur rundt mellem nogle af midtsjællands fineste naturperler.
3). Når det nærmer sig spisetid foretages fællesindkøb af ingredienser til aftensmad (på vejen tilbage til naturlejrpladsen) hvor vi i fællesskab fremtryller og indtager noget bålmad.
4). Der hygges omkring bålet resten af aftenen, evt. med indtagelse af medbragte/indkøbte forfriskninger.
5). Shelter-overnatning til lyden af vandets sagte rislen i Elverdamsåen..
6). Efter morgenmad søndag kører de af os som ikke har fået nok af de sjællandske naturperler - måske lidt mere tur i området - inden vi lige så stille 'siver' hjemad præcis når det passer den enkeltes temperament.

Deltagerne deler udgifterne til shelterplads (ca. 25,- pr. næse) og madindkøb (ca. 40-50,- pr. næse) samt til brænde/grillkul og evt. kaffebønner (ca. 25,- pr. næse).

NB: Der er naturligvis plads til alternative forslag og variationer, intet ligger fast på forhånd - men man skal jo begynde et sted.

MVH
/Jens
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 699
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: Muligt Sjællands-træf 2021?

Indlæg af Palle »

Jamen det lyder da som en genial ide :ok:
Jeg er jo bosat i Korsør og er mere end villig til at "promovere" os her på " Øen" lidt mere...
Så jeg stiller gerne op... 8-)
Lad os komme i gang :-D

Jeg tror at alle er ved at gå til.... for at komme ud og shelterhygge ...
Og jeg kender da også et par gode bud her i vestsjælland....

Godt initiativ Jens :beer: :ok: 8-)
Chrome won`t get you home..
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: Muligt Sjællands-træf 2021?

Indlæg af yaknudsen »

Palle skrev: 20. nov 2020, 18:42 .... jeg stiller gerne op... 8-)
Lad os komme i gang :-D
... jeg kender da også et par gode bud her i vestsjælland....
Sådan der Palle :ok:

Vi er således i gang med noget der kan udvikle sig til en rigtig god oplevelse med udgangspunkt i HARK fællesskabet.
Måske kan vi mødes via video chat eller lignende - og 'brainstorme' os frem til noget endnu mere brugbart inden arrangementet lægges fast.

Lad os lige høre om der er andre som har mulighed for at bidrage med ideer og input. Det kunne være helt vildt stort hvis vi kunne samle nogle ildsjæle som kunne inspirere hinanden.

Alene tanken om at være nogle stykker som (i det tidlige forår) kegler rundt på sjælland og finder det helt rigtige sted at overnatte samt afprøver nogle naturskønne ruter, måske med et par fede grusveje, sender mig direkte i en tilstand af frydefuld forventning, begejstring og længsel.

Kom frisk!
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Voigt
Indlæg: 42
Tilmeldt: 17. aug 2018, 20:32

Re: Muligt Sjællands-træf 2021?

Indlæg af Voigt »

Det lyder som en rigtig god ide ... er klar..(hvis helbredet er)
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: Muligt Sjællands-træf 2021?

Indlæg af yaknudsen »

Voigt skrev: 23. nov 2020, 16:41 Det lyder som en rigtig god ide ... er klar..(hvis helbredet er)
Fremragende! Vi krydser fingre for at alting falder i hak, inklusive helbredet, corona-situationen og vejret på dagen.

Jeg samler op på 'brainstorming' (ideer/input med videre) når vi nærmer os tidspunktet (dog senest ca. en måned før arrangementets afholdelse) hvor træffets dato/sted/indhold vil kunne blive finjusteret.

Det eneste som ligger HELT fast på nuværende tidspunkt er: Midt-sjælland, relativt kort før sommerferieperioden 2021, HARK fællesskab - og hygge omkring et bål.

Ideer og input vedrørende arrangementet er stadig meget velkommen, hold jer endelig ikke tilbage!.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 699
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: Muligt Sjællands-træf 2021?

Indlæg af Palle »

Jamen jeg er i fuld gang 8-)
Er ved at støvsuge min sparsomme hjerne for fede shelterpladser jeg har været 8-)
Og leder på nettet efter nye steder her i vest_sjælland ....
Men har også lidt travlt.Da min søn har været her og aflevere sin AT som skal gøres klar til syn...+
Hans debut tur gik her til Korsør fra Helsingør ...
Det fedeste var at se hans brede smil da han tog styrthjælmen af 8-) ,,,, guld værd :ok:
Og så er der også lige 4 i næste uge 5 børnebørn der kræver bedstefar :ok:
Så jeg tager natten i brug på " research" 8-)
Chrome won`t get you home..
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 699
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: Muligt Sjællands-træf 2021?

Indlæg af Palle »

Så har undertegnede fundet nogle spændende steder der skal undersøges når mit "natterul" er overstået om 9 dage 8-)
Hvis der er nogle der har lyst til at kigge over skulderen..eller kender et eller flere af stederne,så meld endelig ud :ok:
Her er lokaliteterne :
https://udinaturen.dk/shelter/3263

https://udinaturen.dk/shelter/3541

https://udinaturen.dk/shelter/3128

https://udinaturen.dk/shelter/5428

https://udinaturen.dk/shelter/5359

https://udinaturen.dk/shelter/6824
Chrome won`t get you home..
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: Muligt Sjællands-træf 2021?

Indlæg af yaknudsen »

Det er super forarbejde Palle. Efter beskrivelserne at dømme er det nogle fremragende kandidater med rigtig rigtig gode faciliteter du har fundet, såfremt de kan få en 'tommel op' af en HARK entusiast ved nærmere besigtigelse, bør de uden videre kunne betegnes som absolut egnede vores til formål.

Godt arbejde Palle, du er sgu en vaskeægte guttermand med et udpræget talent for at opstøve interessante lokationer).
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 699
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: Muligt Sjællands-træf 2021?

Indlæg af Palle »

Ja eller også trænger jeg barel til at komme hjemmefra 8-)
Men tak for roser :ok:
Chrome won`t get you home..
ktopp
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. okt 2012, 10:18
Geografisk sted: Hadsten

Re: Muligt Sjællands-træf 2021?

Indlæg af ktopp »

Den tror jeg også jeg er med på :-D
Husk aldrig at køre med for stram kæde.
Husk aldrig at køre med for stram kæde.
+ 998
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: Muligt Sjællands-træf 2021?

Indlæg af yaknudsen »

ktopp skrev: 01. jan 2021, 21:37 Den tror jeg også jeg er med på :-D
Du skal være så inderligt velkommen.

Hvis datoen eller planen i øvrigt ikke lige passer ind, så vil jeg minde (både dig Kim og evt. andre interesserede) om den åbne invitation til en guidet tur i min 'baghave' som man kan læse lidt mere om via følgende link: http://honda-allroad.dk/phpBB2/viewtopi ... ave#p28232

Jeg tog hul på min arbejdsmarkedspension for knap 5 år siden og har næsten altid tid og lyst (også på helt almindelige ugedage) til at hygge med nogle ligesindede HARK interesserede. Forhåbentlig ses vi lige pludselig.

MVH
/Jens
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Besvar