Side 1 af 1

Kr. Himmefarts TET - DK rute 2 tur

: 05. maj 2021, 21:10
af STD
Hej alle

Hvis vejret er til det starter jeg på
TET'en fra grænsen op gennem Jylland torsdag i kr. Himmefart.
Jeg er helt ny men har mod på det meste..
Tanken er at køre fra Tønder til Esbjerg, hvor jeg bor dag 1, så fortsætte og se hvor meget jeg kan nå dagene efter.
Overnatning forventer jeg bliver i telt hvor det lige passer..
Hvis der er nogen der vil med, så vil jeg syntes det er hyggeligt.
Jeg lægger gerne græsplæne til et telt. Så kan vi finde noget til grillen hvis nogen skulle finde det interessant...
Afgangstid fra grænsen er ikke fastsat endnu. Jeg tænker det afhænger af deltagerne 😎

De bedste hilsner Steen fra Esbjerg

Re: Kr. Himmefarts TET - DK rute 2 tur

: 05. maj 2021, 22:59
af ktopp
Har andet for Kr.Himmelfart, men vil gerne høre lidt om erfaringer med NC’eren og TET.

Re: Kr. Himmefarts TET - DK rute 2 tur

: 12. sep 2021, 15:40
af STD
Umiddelbart er det gået fint at køre TET med min NC også i Norge.
Det jeg savner mest er nu er fornuftig udvalg af dæk til formålet.. er stadig på udkig efter det helt rigtige til mig...

Re: Kr. Himmefarts TET - DK rute 2 tur

: 13. sep 2021, 08:52
af Torben-Hobro
Hej Steen

Jeg har også kørt lidt TET på min NC, kører med Heidenau K73, synes de fungerer meget godt til formålet.
Dog ser det ikke ud til der er så mange km i dem, men det er heller ikke de dyreste dæk

Re: Kr. Himmefarts TET - DK rute 2 tur

: 13. sep 2021, 10:09
af yaknudsen
Torben-Hobro skrev: 13. sep 2021, 08:52 Hej Steen

Jeg har også kørt lidt TET på min NC, kører med Heidenau K73, synes de fungerer meget godt til formålet.
Dog ser det ikke ud til der er så mange km i dem, men det er heller ikke de dyreste dæk
Jeg har også haft fornøjelsen at køre på Heidenau dækket, det relativt grove mønster på dækkene ser lækre ud på en NC (hvis man går op i den slags), det er noget så eksotisk som et dæk der er godkendt til vinterkørsel i Tyskland (med M+S mærkning) så det klarer også kørsel i mudder og sne. Bagsiden er at de ikke er særlig slidstærke, jeg kunne i hvert fald ikke få dem til at holde længere end ca 5.000 km. mellem dækskift. Efter min mening et super pålideligt dæk især til kørsel i vådt og smattet føre. NB: Jeg går ikke selv så meget op i offroad kørsel, men jeg vil gerne kunne nulre afsted i mit eget tempo når kammeraterne tager en afstikker ud hvor asfalten ender.

Nu kører jeg Continental TKC 70 i stedet, fordi de holder mindst dobbelt så mange kilometer og jeg er ikke tilhænger af at skulle skifte dæk hvert andet øjeblik. Men Heidenau dækkene får i hvert fald topkarakter fra mig (bort set fra den ringe slidstyrke).

Et andet dæk der efter min mening kunne være værd at overveje til formålet er: Michelin Anakee Adventure (som ifølge pålidelig kilde er rimelig slidstærke og samtidig klarer sig glimrende på vådt/smattet/løst underlag).

Førhen havde vi, der kører NC, ikke mange valgmuligheder når det kom til 'halvgrove' dæk - men efterhånden er udvalget vokset ganske betragteligt. Der er åbenbart solgt rigtig mange NC'ere og det betyder heldigvis at dækfabrikanterne nu ser en voksende forretning i at tilbyde 'spændende' dæk til netop vores maskiner.

Re: Kr. Himmefarts TET - DK rute 2 tur

: 13. sep 2021, 20:12
af STD
Tak for input
Jeg kigger på Pirelli scorpion ralley str
de fås ikke i rette størrelse . Men folk kører med andre størrelser på 750x
Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal tænke om den slags.
Er det sikkert?

Steen

Re: Kr. Himmefarts TET - DK rute 2 tur

: 13. sep 2021, 20:52
af yaknudsen
STD skrev: 13. sep 2021, 20:12 Tak for input
Jeg kigger på Pirelli scorpion ralley str
de fås ikke i rette størrelse . Men folk kører med andre størrelser på 750x
Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal tænke om den slags.
Er det sikkert?

Steen
Personligt har jeg det sådan, at jeg stoler 100% på at Honda's team af designere og teknikere ved hvad præcis de laver, også når det handler om dækstørrelser til en bestemt model. Så jeg kunne aldrig drømme om at bruge andre dækstørrelser end dem som Honda har designet motorcyklen til.
Jeg siger ikke at det er umuligt/usikkert med andre dækstørrelser, men jeg ved for lidt om emnet til at at komme andet råd end 'lad være med det - medmindre man har en 'livline' som har viden og erfaring på samme niveau som Hondas designere/ingeniører'.

Re: Kr. Himmefarts TET - DK rute 2 tur

: 13. sep 2021, 21:45
af STD
Jeg ved heller ikke så meget om det..
Men jeg leder nok mere efter et 60/40 dæk end et 70/30
Men jeg er lidt blank i forhold til udvalg.
Tkc 70 rocks er vist i denne kategori. Men det slides ret hurtigt

Steen