Nye Støvler - Forma Adventure

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
mc-eventyristen.dk

Re: Nye Støvler - Forma Adventure

Indlæg af mc-eventyristen.dk »

Dorte - er vandtætte sokker de sælskindssokker som er omtalt tidligere i denne tråd?
mogensl
Indlæg: 99
Tilmeldt: 14. jul 2013, 10:16

Re: Nye Støvler - Forma Adventure

Indlæg af mogensl »

Michael1971 skrev:
kjelde skrev:Tror ikke man kan finde en støvle der er god at vandre i og samtidig give beskyttelse ved motorcykelkørsel.
Øv øv.. Det er jo det jeg har brug for ;-)
Tak for input!!
Michael
For at understrege sandheden i Kjeldes ord en lille historie fra det virkelige liv:

Endelig havde man fået overtalt en god ven til at købe et par gode støvler (Daytona i dette tilfælde), efter at han i ret mange år havde kørt med et par elendige militærstøvler. De er udmærkede at vandre i, men der er absolut ingen beskyttelse ud over stålkappen over tæerne. Det hjælper ikke meget omkring anklen.

14 dage efter at han havde fået sine fine Daytona, ville skæbnen, at han kom ud for et uheld. Bagefter snakkede han noget om, at det var godt, han havde fået nye støvler... Vi undrede os lidt over, at hans højre fod var lidt gul og blålig på oversiden, men det var ikke noget særligt, og han mærkede ikke noget. Det så bare mystisk ud, så jeg studerede hans støvle lidt nøjere og ganske rigtigt: Der var afskrabning på overlæderet på tåspidsen. Der var sket det, at hans støvlesnude var gået i asfalten (hvilket passede fint med uheldets forløb, hvor fodhvileren var brækket af), så foden var brækket bagover. Det må have givet en lille forstrækning på oversiden af foden med lidt misfarvning til følge.

Hvis han havde haft sine vandrestøvler på, var hans fod formentlig brækket hele vejende bagover, fordi sålen var for blød og manglende ankelstøtte. Så kan man gætte sig til, hvad det kunne have betyder. Formentlig varige mèn, som mange får på grund af ankelskader. Selv ved mindre uheld. Jeg vil gætte på, at der i dette forum findes nogen med dyrekøbte erfaringer.

Sikkerhed eller komfort? Vælg selv. Jeg har prøvet forskellige støvler, herunder BMW.s Santiago, som desværre ikke holdt vand så længe, som jeg havde håbet. Det skyldtes formentlig slidt gore-tex membran. Nu står der Daytona på menuen, og de er faktisk udmærkede at gå (ikke vandre) i. Og så er de HELT vandtætte. Endnu. Off-road er de ikke beregnet til.

mogens
Brugeravatar
Dorthe
Indlæg: 31
Tilmeldt: 25. mar 2012, 11:35
Geografisk sted: DK - i kanten af Roskilde...
Kontakt:

Re: Nye Støvler - Forma Adventure

Indlæg af Dorthe »

mc-eventyristen.dk skrev:Dorte - er vandtætte sokker de sælskindssokker som er omtalt tidligere i denne tråd?
Hvis du tænker på denne tråd: viewtopic.php?f=6&t=2389, så ja.
De kan nu også fås andre steder end hos Touratech...
/Dorthe
'Cause it makes me smile.
mc-eventyristen.dk

Re: Nye Støvler - Forma Adventure

Indlæg af mc-eventyristen.dk »

Dorthe skrev:
mc-eventyristen.dk skrev:Dorte - er vandtætte sokker de sælskindssokker som er omtalt tidligere i denne tråd?
Hvis du tænker på denne tråd: viewtopic.php?f=6&t=2389, så ja.
De kan nu også fås andre steder end hos Touratech...
Ja, tak for svaret Dorthe, det må blive det næste tilkøb *s*
Svenningsen

Re: Nye Støvler - Forma Adventure

Indlæg af Svenningsen »

Jeg hopper lige med på denne tråd ang. Gode og vandtætte støvler... :-) Jeg købte for et par år siden et par Sidi Adventure Gore-Tex støvler hos mumsmc.dk. Jeg var ikke specielt imponeret til at starte på da de virkede meget stive og var svære at skifte gear med... Men efter de blev gået til et par dage i værkstedet er de super gode og 100% vandtætte (også efter 8 timer i silende regn) De har rigtig god beskyttelse som en cross støvle, men alligevel meget blød sål og ikke mindst totalt vandtætte... :ok: De kan absolut anbefales selvom de er lidt dyre :-?

http://www.mumsmc.dk/sidi-/260-sidi-adv ... retex.html


Mvh Brian Svenningsen
ktopp
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. okt 2012, 10:18
Geografisk sted: Hadsten

Re: Nye Støvler - Forma Adventure

Indlæg af ktopp »

Hej alle der har købt Forma Adventure, er I stadig tilfredse med dem ? :-D
Husk aldrig at køre med for stram kæde.
Husk aldrig at køre med for stram kæde.
+ 998
Besvar