ABSOLUT vandtætte støvler

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
Besvar
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 699
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

ABSOLUT vandtætte støvler

Indlæg af Palle »

Halløj venner 8-)

Jeg tænkte lige at spørge mig lidt for herinde...
Jeg trænger til nogle nye kørestøvler...og har ET stort krav : De skal være 200% vandtætte !
Har de sidste par år kørt i nogle udemærkede støvler fra LOUIS men der er kun 98% vandtætte :mrgreen: :snydt:
Så jeg har altid haft et par neopren-sokker med i bagagen ..men nu skal det være slut

Hvad har i af erfaringer ang dette problem og hvad kan i anbefale af mærker som i selv er fuldt tilfredse med :?:
Chrome won`t get you home..
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: ABSOLUT vandtætte støvler

Indlæg af yaknudsen »

Jeg sværger til Daytona. Mine nuværende Daytona Travel Star Gore Tex passer perfekt til mine fødder. De er ret kostbare med en prislap på omkring 3.500,00, men er 100% vandtætte under alle forhold og efter min mening hver eneste krone værd. Vedligeholder man dem bare gennemsnitligt har de i min erfaring potentiale til at holde resten af livet (og stadig være 100% vandtætte).

Den indbyggede beskyttelse er ikke blandt markedets bedste, men til gengæld er de relativt komfortable - og selv om de ikke kommer i nærheden af en vandrestøvle kan de også bruges til en lille travetur uden at man føler sig helt smadret i gangvorterne bagefter.

NB: Pasformen er bare slet ikke til brede knoklede fødder og/eller høj vrist, så hvis man har den slags gangvorter skal man nok kigge efter noget andet.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 699
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: ABSOLUT vandtætte støvler

Indlæg af Palle »

Tak for responsen :ok:
Mine fødder er vist " den gangbare model " 8-)
Jeg er ikke afskrækket af prisen... Det er godt givet ud for noget der holder kvaliteten ...og vand ude :lol:
Jeg har lige " googlet " dem... 3000,00 kr hos LOUIS ..
Med i overvejelserne... Er der andre der har andre gode bud ???

tak for tipset....vi ses forhåbentlig snat i HARK-regi,når " stormen " har lagt sig :beer: :kaffe:
Chrome won`t get you home..
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: ABSOLUT vandtætte støvler

Indlæg af iver »

Jeg kører i et par Sidi Adventure Gore de har aldrig taget vand ind, de er ok at gå i, men man skal lige vende sig til at de knirker.

Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
John Sigh
Indlæg: 510
Tilmeldt: 29. jul 2011, 21:12
Geografisk sted: Sydthy

Re: ABSOLUT vandtætte støvler

Indlæg af John Sigh »

iver skrev: 04. apr 2020, 09:41 Jeg kører i et par Sidi Adventure Gore de har aldrig taget vand ind, de er ok at gå i, men man skal lige vende sig til at de knirker.

Mvh Iver.
Er det støvlerne , jeg troede det var alderen Iver.
Mvh John
"Der er intet der er så galt,at det ikke kan blive værrer"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: ABSOLUT vandtætte støvler

Indlæg af Bønne »

Jeg har også et par Daytona som jeg har været godt tilfreds med, eneste er at gummipladen til gearskiftet på venstre støvle med tiden går fra. Men alting har en ende og til sidst blev de også utætte, men da havde de også kørt rigtig mange km :-D .

Jeg arvede så et par Jolly, de er ikke så kendte, men efter sigende er det dem politiet kører i. Da jeg arvede dem, ved jeg ikke hvor gamle de var, men jeg har brugt dem i en del år, indtil en af lynlåsene gav op sidste år. De er efter mine erfaringer fuldt på højde med Daytona, ja faktisk syntes jeg at pasformen var bedre, i hvert fald for mig :ok: . Det er denne model, der pt. er på tilbud her til en overordentlig god pris :!:
https://lebock.dk/jolly-gore-tex-motorc ... le/p/11059

Egentlig ville jeg have haft et par Jolly igen, men så faldt jeg over et par TCX, også med Goretex, på tilbud som jeg så købte. De er også okay, men dog noget stivere end både Daytona og Jolly og derfor ikke så gode at gå i.

Generelt kan man sige at indeholder et produkt Goretex, så er kvaliteten i orden, hvad enten det er støvler, tøj, handsker eller andet. Producenterne får ikke lov at bruge Goretex, hvis ikke resten af produktet lever op til samme kvalitet som Goretex'en, derfor er produkter med Goretex også altid dyrere end dem med kopimembraner, her følges pris og kvalitet ad :ok: .
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: ABSOLUT vandtætte støvler

Indlæg af iver »

John Sigh skrev: 04. apr 2020, 16:48
iver skrev: 04. apr 2020, 09:41 Jeg kører i et par Sidi Adventure Gore de har aldrig taget vand ind, de er ok at gå i, men man skal lige vende sig til at de knirker.

Mvh Iver.
Er det støvlerne , jeg troede det var alderen Iver.
Mvh John
Gud det har jeg da aldrig tænkt over :lol:

Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: ABSOLUT vandtætte støvler

Indlæg af Bønne »

Bønne skrev: 04. apr 2020, 21:21... Det er denne model, der pt. er på tilbud her til en overordentlig god pris :!:
https://lebock.dk/jolly-gore-tex-motorc ... le/p/11059
Bestemte mig for at købe et par, nu prisen var så god, men det viste sig så at det er Outlet og der kun er str. 40 tilbage, øv :-(
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
flygge
Indlæg: 100
Tilmeldt: 18. feb 2019, 14:44
Geografisk sted: Korsør

Re: ABSOLUT vandtætte støvler

Indlæg af flygge »

Jeg har et par motocross støvler du kan få, hvis du vil. De har aldrig været brugt.

Mvh.

Flygge
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 699
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: ABSOLUT vandtætte støvler

Indlæg af Palle »

Tusind tak for responsen kammerater :beer:

Det lyder som om at det bliver et par DAYTONA 8-)
Det er flere der åbenbart er svært tilfreds med..
så den havner der 8-)

Og til Jan: Tak for tilbudet,men pænt nej tak :ok: Jeg " flotter mig sgu " og bestiller et par af ovennævnte
Chrome won`t get you home..
Brugeravatar
flygge
Indlæg: 100
Tilmeldt: 18. feb 2019, 14:44
Geografisk sted: Korsør

Re: ABSOLUT vandtætte støvler

Indlæg af flygge »

Det skal der også være plads til Palle :ok:
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 699
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: ABSOLUT vandtætte støvler

Indlæg af Palle »

Nå men det endte med at blive sådan et par her,både til MC og til traveture---
https://www.haix.dk/haix-scout-black

GORE-TEX og fede at have på 8-)
Chrome won`t get you home..
Besvar