En af de sidste ny Alp'er

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
Besvar
MCalp

En af de sidste ny Alp'er

Indlæg af MCalp »

Ja en sådan har jeg købt. Forhandleren kunne oplyse at det var uigenkaldeligt sidste gang de blev produkceret. Noget med miliøkrav til nye mc'er........ Nå men jeg glæder mig til at hente den, kun 5 dage endnu :lol:. I mens sidder jeg her til langt ud på natten og læser alle jeres indlæg. Af udstyr skal jeg ha' styrtbøjle, tasker og måske højere kåbeglas monteret.

Hvad med navigationsudstyr, en GPS. Den skal kunne sidde uden at dække for instrumenterne..... Er det muligt?

Hvad med mc garage, ridser de, er de uhåndterlige eller..... ?

Er der nogen af jer der kan hjælpe mig med noget erfaringomkring GPS og Garage Vil jeg være glad.

Jeg havde engang en model årgang 96, håber at den nye giver mig lige så mange gode oplevelser og ture. :-D


Godt forår Jan
aakmann

Tillykke

Indlæg af aakmann »

Jamen tillykke med din nye alp...ja det er jo lige før man bliver lidt misundelig!!!!
Selv har jeg forhøjet kåbeglas på min alp fra 1995, og det er jeg glad for især på de lange ture.
Mht. GPS er der ingen problemer med at montere den således der er frit udsyn til de øvrige instrumenteringer. Jeg har selv en Garmin quest2 monteret, og det fungerer ganske fint. Jeg fik et monteringssæt med fra Garmin, som dog lige skulle tilpasses lidt, men nu sidder den godt.
Prøv at kigge lidt mere på forummet, for jeg ved der er noget med gps-erfaringer mv.

Men endnu engang tillykke.
MCalp

Indlæg af MCalp »

Hej aakmann

Tak for dit svar. Jeg har lige været inde på din hjemmeside og kigget på din Alp. Kåbeglaset er noget i den stil jeg påtænker mig at købe. Men hvad med styrtbøjlen, hvor er den fra?

Jan
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Tillykke med din nye Alp :-)

Når du siger mcgarage går jeg udfra at du mener en slags overtræk til den! Jeg har købt et fra Held, den kraftige model som kan tåle at blive lagt på når udstødningen er varm! Den ridser ikke!!!! Jeg er vældig glad for min og har ikke haft problemer med den, og den er nem at smide over :-) prisen ligger vist på ca 500- så vidt jeg husker, jeg købte den største de havde, så kan den dække selv med sidetasker og topboks!

Håber det var svar nok, ellers spørg :-)

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
MCalp

Indlæg af MCalp »

Hej Iver.

Tak for dit svar.

Det med taskerne og udstødningen havde jeg ikke lige tænkt på, godt du nævnte det. Måske jeg spørger dumt men hvad med kondens under sådan en "pressenning"? Du kan godt høre at jeg er lidt øm om min nye alp...... 8-)

Mvh Jan
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Det er fuldt lovligt at være øm over sin "guldklump" ;-) det er jeg også!!!!

Der er udluftningshuller øverst i hver side, cirka hvor sidespejlene sidder!!!! Så kondensen kan komme ud!!!!

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
MCalp

Indlæg af MCalp »

Hej Iver.

Så er den i vinkel, :beer: tak for hjælpen.

Jan
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hey Mcalp.

Det var så lidt, skulle det være en anden gang!!

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: En af de sidste ny Alp'er

Indlæg af Nejmann »

MCalp skrev:Hvad med navigationsudstyr, en GPS. Den skal kunne sidde uden at dække for instrumenterne..... Er det muligt?
Ja, det er det da. Jeg har en Garmin StreetPilot 2610 som jeg er rigtig glad for. Den er monteret med et RAM-mount, som både er solidt og fleksibelt.

Skulle jeg købe GPS i dag ville jeg kigge grundtigt efter Garmins Zumo-modeller. De er udviklet specielt til MC-brug (knapper til blandt andet zoom i venstre side, touch-screen-knapperne kan rammes med handsker på osv.) og skulle være rigtig fin. Læs selv lovprisningerne på tdmxtz-klubbens forum.

-mvh Kåre
Besvar