Frank Hilser på

Skriv hvad du vil om dig selv og din MC.

Gæst

Indlæg af Gæst »

hmm ja okay.

Men hvis det er afgørende for om han sælger en cykel eller ej. Kunne han så ikke finde på at give den cykel han ikke har stående lidt dårlig omtale, så han får solgt en af sine egne??

Jeg mener bare.. SÅdan en motor er bestemt ikke nogen dårlig motor. Og ved alm. vedligehold så holder den nemt langt mere end 35000 km.
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Som sagt har jeg ingen erfaring mht. Dominator, og vil lige sige at Bent hverken havde den ene eller anden stående ;-)

/Mogens
Gæst

Indlæg af Gæst »

Nej nej så okay da 8-)
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Off Road

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Frank

Hvis du mangler en prøvetur på en africa twin giver jeg gerne en. Men du skal lige prøve de andre cykler først, som Tom skrev. Jeg bor nede på Djursland. Jeg kører gerne en tur til Rold Skov for at give dig en prøvetur på twin'en - så er vi jo sikret endnu et africa twin medlem af klubben 8-) :lol: ;-) Jeg har selv ejet 2 transalp'er - fede motorcykler som har givet mig nogle fantastiske oplevelser. Jeg har desuden kørt lidt KM på BMW GS 650 modellerne, og de kører også fantastisk godt, og meget smooth - faktisk for meget. Du får langt mere motorcykel hvis du køber dig en africa twin - og den koster det samme eller mindre end en bimmer. TransAlpen er discount udgaven af africa twin'en, med nogle forskellige kompromier - men ikke på oplevelserne - dem får du også på en transalp - det kan jeg love dig - jeg har flere fotoalbum fyldt af historier om nogle af de bedste oplevelser jeg nogensinde har haft på en motorcykel.

Mvh Søren
Gæst

Indlæg af Gæst »

Jeg kom lige i tanke om en ret sej cykel.

Cagiva Elefant 750/900 Lucky Explorer. Jeg har selv prøvet en 900 engang for et par år siden. Og den trækker virkelig super godt, tåler slet ingen sammenligning med en AT ;-)

Dog skal man være obs på at der slet ikke laves det samme extratilbehør til sådan en elefant som der laves til AT og TA. Men cyklen er jo også lidt mere eksotisk, og fremstilles desværre ikke mere. Men værd at overveje synes jeg bestemt.

http://www.beepworld.de/memberdateien/m ... ally5a.jpg

http://people.su.se/~wilke/dvm/lucky2.jpg

Der har også været lidt snak om en Elefant på Tenere klubbens forum
http://www.tenere.dk/forumnew/forum_pos ... &PID=11089

Sej cykel ;-)
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Cagiva 900

Indlæg af Søren Dahl »

Jeg har også prøvet sådan en cykel - det var tilbage i 2003 og jeg er stadig i shellshock - er du sindsyg det er en maskine med nogle vitaminer i - en virkelig virkelig fed maskine. Har kun hørt én dårlig historie om den - men så er det altså heller ikke værrer. En gut købte en ny cagiva 900 - og efter 17.000 km guffede den ventilerne, men der kom nye i - og nu kører den fint igen - hvorfor den gjorde det fik jeg ikke forklaring på - men det kan andre maskiner sikkert også finde på hvis de fra fabrikken fejler et eller andet - historien fortalte heller ikke noget om hvordan manden havde kørt på maskinen - så lad dig ikke skræmme af det - men nu har har jeg da fået den med. I den tråd som Tom henviser til fra Tenere siden kan man jo også læse at folk som har haft med den at gøre er vældig tilfreds - og i sidste ende er det så i virkeligheden ikke det det hele drejer sig om at være :?: 8-)

Cagiva'en har også vundet Dakar nogle gange - alene det giver dyb respekt og tæller meget i min verden...... men det er altså ikke for at få dig til at gå væk fra honda at jeg fortæller dig det - for så må vi vist også heller lige få med at Honda NXR 750(africa twin prototypen) vandt 4 år - i træk (1986-1989) - vel og mærke 8-)

Mvh Søren
Gæst

Indlæg af Gæst »

Det er fordi sådan en Ducati motor, som der er brugt i Elefanten, har disse hersens Desmodromiske ventiler. Altså tvangsstyret begge veje :-)
Gæst

Indlæg af Gæst »

Nu blev jeg jo nysgerrig.

På DBA.dk er der faktisk en 900 elefant til salg for 30000 uden afgift, og ifølge skat. dk er afgiften ca 30-35000.

Det er ganske vist ikke en Lucky Explorer, men sej det er den :-)

Lucky explorer betyder også bare anden lakering og staffering :-)
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

køb den

Indlæg af Søren Dahl »

Køb den før naboen gør det, Tom 8-)

mvh Søren
Gæst

Indlæg af Gæst »

Det er dælme også fristende. Men jeg tror nu nok lige jeg springer over ;-) Der skal jo også penge til.
Besvar