Continental TKC 80
- Søren Dahl
- Indlæg: 1712
- Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
- Geografisk sted: Kolding
Continental TKC 80
Continental TKC 80
Har kørt med det et par dage nu, vender tilbage når jeg har slidt det ned. Indtil vidrer er jeg MEGET overbevist. Har fantasktiske gode off road egenskaber, og jeg får ikke den grimme fornemmelse af, at baghjulet er ved at falde af når man svinger på asfalt - den fornemmelse er Stoneking dækket hovedleverandør af. Konklusionen indtil nu er, at vi her har tale om et neddroslet stoneking - knap så gode off road egenskaber - men langt bedre on road egenskaber. Hvis dette dæk fortsat bliver ved med at imponere mig, som det har gjort det de sidste par dage, så ryger dette dæk direkte ind på første pladsen som det bedste dæk jeg nogensinde har prøvet på en all roader med de krav jeg stiller on road som såvel off road! Prisen er 1200 for et sæt incl. fragt fra Tyskland - ikke dyrt i mine øjne.
Der har været meget skriveri på internettet om dette dæk - og der har været utrolig mange henvendelse på diverse forum med km tal - nogle har kun kørt 3000 km hvor flere har kørt 10000 km - ja og jeg blander ikke miles og km sammen - så det bliver spændede at se hvor jeg havner med min blide og hensynsfulde kørsel.
MVH Søren
Se billeder af dækket her.
http://www.conti-online.com/generator/w ... 80_en.html
Har kørt med det et par dage nu, vender tilbage når jeg har slidt det ned. Indtil vidrer er jeg MEGET overbevist. Har fantasktiske gode off road egenskaber, og jeg får ikke den grimme fornemmelse af, at baghjulet er ved at falde af når man svinger på asfalt - den fornemmelse er Stoneking dækket hovedleverandør af. Konklusionen indtil nu er, at vi her har tale om et neddroslet stoneking - knap så gode off road egenskaber - men langt bedre on road egenskaber. Hvis dette dæk fortsat bliver ved med at imponere mig, som det har gjort det de sidste par dage, så ryger dette dæk direkte ind på første pladsen som det bedste dæk jeg nogensinde har prøvet på en all roader med de krav jeg stiller on road som såvel off road! Prisen er 1200 for et sæt incl. fragt fra Tyskland - ikke dyrt i mine øjne.
Der har været meget skriveri på internettet om dette dæk - og der har været utrolig mange henvendelse på diverse forum med km tal - nogle har kun kørt 3000 km hvor flere har kørt 10000 km - ja og jeg blander ikke miles og km sammen - så det bliver spændede at se hvor jeg havner med min blide og hensynsfulde kørsel.
MVH Søren
Se billeder af dækket her.
http://www.conti-online.com/generator/w ... 80_en.html
-
- Indlæg: 309
- Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
- Geografisk sted: Beijing, Kina
- Kontakt:
- Søren Dahl
- Indlæg: 1712
- Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
- Geografisk sted: Kolding
TKC 80
Hej Torben
Der er overhovedet ingen tvivl - det er bare det dæk du skal have sendt til Kina - der er det bedste dæk du overhovedet kan vælge. Er godt på landevej er godt i terræn - er godt til mudder - er godt til sand - er godt til vådt føre - er godt - ja til alt - og så har mit bagdæk altså holdt 8000 km - og der er stadig ca. 2000 tilbage - og jeg er altså ikke specielt tilbageholdende med gashåndtaget. Jeg har gennem mine mange km på alp (fordelt på 2 cykler) - ca. 90K gennem tiden - ikke kørt på et mere alsidig dæk end dette som har løst alle opgaver så godt som dette!
Køb det i tyskland på www.reifenversand.com - køb 2 fordæk og 4 bagdæk - så har du nok til ca. mellem 30-40K km og sikket også mere hvis meget af det kommer til at forgå på andet end asfalt.
Det mest optimale er naturligvis at skifte både fordæk og bagdæk samtidig. Det er dyrest men giver dig også optimalt sikkerhed på fordækket. Et fordæk som skal slide 2 bagdæk ned er IKKE sikkert de sidste 5K - tror bestemt heller ikke det gælder TKC selv om det er godt. Har gjort mig bittere erfaringer med for nedslidte fordæk - avs - kostede mig et meget skrammet og bulet sidetaske, og lidt andre skrammer på cyklen samt en slem forskrækkelse - og så var det endda i Skotland
MVH Søren
Der er overhovedet ingen tvivl - det er bare det dæk du skal have sendt til Kina - der er det bedste dæk du overhovedet kan vælge. Er godt på landevej er godt i terræn - er godt til mudder - er godt til sand - er godt til vådt føre - er godt - ja til alt - og så har mit bagdæk altså holdt 8000 km - og der er stadig ca. 2000 tilbage - og jeg er altså ikke specielt tilbageholdende med gashåndtaget. Jeg har gennem mine mange km på alp (fordelt på 2 cykler) - ca. 90K gennem tiden - ikke kørt på et mere alsidig dæk end dette som har løst alle opgaver så godt som dette!
Køb det i tyskland på www.reifenversand.com - køb 2 fordæk og 4 bagdæk - så har du nok til ca. mellem 30-40K km og sikket også mere hvis meget af det kommer til at forgå på andet end asfalt.
Det mest optimale er naturligvis at skifte både fordæk og bagdæk samtidig. Det er dyrest men giver dig også optimalt sikkerhed på fordækket. Et fordæk som skal slide 2 bagdæk ned er IKKE sikkert de sidste 5K - tror bestemt heller ikke det gælder TKC selv om det er godt. Har gjort mig bittere erfaringer med for nedslidte fordæk - avs - kostede mig et meget skrammet og bulet sidetaske, og lidt andre skrammer på cyklen samt en slem forskrækkelse - og så var det endda i Skotland
MVH Søren
- Søren Dahl
- Indlæg: 1712
- Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
- Geografisk sted: Kolding
TKC 80
Så ser det ud til at mit TKC 80 bagdæk snart opgiver everet. Jeg har nu kørt 11.000 km på det, og der er stadig en bakkeåbning tilbage i det. Regner med at skifte det når det har kørt ca. 12.000 - men bestemt ikke dårligt af et dæk som har så fantasktiske egenskaber som det nu engang har. Gode dæk som eksempelvis Pirelli MT 60, bliver spist efter 4000, dette dæk er er omend endnu bedre, og holder ca. 3 gange så længe og så er det billigere - undskyld, men ved ikke om jeg fik nævnt at jeg holder meget af TKC 80 ????
Mvh Søren
Mvh Søren
Re: Continental TKC 80
Jeg har lige rundet 6000 km på mine første TCK'ere og jeg har blandede oplevelser. Jeg er ikke imponeret over holdbarheden, de har som sagt kørt 6000 km nu, og jeg tror ikke der er mere end 2000 tilbage i dem. Da jeg kørte Metzler Tourance fik jeg dem til at række 15000-20000 km!!! Til gengæld står TCK'erne rigtigt godt fast på både vej og grus, og de kan også bide ok i smat og mudder, hvilket man ikke kan sige om Tourancerne, de er kun til vej og hård grusvej. Men når alt skal gøres op, kan jeg sige at, ja TCK'erne larmer ved høj hastighed og rumler ved lav hastighed, men de holder rigtig godt fast i både tør og våd vej, ved alle de hastigheder en AT'er normalt byder dem! Alligevel tror jeg at jeg prøver noget helt tredie næste gang, hvad ved jeg ikke endnu.
Hilsen Niels
Hilsen Niels
Re: Continental TKC 80
Synes heller ikke det er helt fair at sammenligne holdbarhed på et 100% gadedæk med et dæk der er til 50% grus/jord (offroad) - 50% landevej.
Re: Continental TKC 80
Jeg kan forstå at TKC er et glimragende allroad dæk - og sikkert helt fint for en grøn Enduro wannabee som mig at starte ud på.
Iflg. det engelse XRV forum - så vinder Michelin T63 dog i en svensk test (?), når det gælder køre-egenskaber - bortset fra holdbarhed:
======================================================================
Michelin T63 vs Continental TKC80
http://www.xrv.org.uk/forums/wheels-tyr ... tkc80.html
Results from a test in a Swedish Magazine.
Off-Road capability was prio 1.
They used a Yamaha WR450F an a Honda XR650R in the test.
MICHELIN T 63
Results:
Loose gravel road (of max 10) 9
Dissolve the gravel road (10) 8
Green laning (10) 9
Enduro (10) 7
Total "gravel" (40) 33
Dry asphalt (5) 4
Wet asphalt (5) 5
Total "asphalt" (10) 9
Performance after 1500 km (20) 13
Lifetime (10) 6
Total (80) 61
Position in test: First place
PIRELLI MT 21
Results:
Loose gravel road (of max 10) 8
Dissolve the gravel road (10) 9
Green laning (10) 9
Enduro (10) 8
Total "gravel" (40) 34
Dry asphalt (5) 2
Wet asphalt (5) 3
Total "asphalt" (10) 5
Performance after 1500 km (20) 12
Lifetime (10) 6
Total (80) 57
Position in test: Second place
CONTINENTAL TKC 80
Results:
Packed gravel road (of max 10) 7
Loose gravel road (10) 6
Green laning (10) 6
Enduro (10) 4
Total "gravel" (40) 23
Dry asphalt (5) 5
Wet asphalt (5) 4
Total "asphalt" (10) 9
Performance after 1500 km (20) 16
Lifetime (10) 8
Total (80) 56
Position in test: Third place
(I use TKC 80 on my AT, and are happy with them, since they give a better mileage then the other two, without giving away to much off-road capability. The
TKC suits a "heavy" bike like the AT just perfect //Kjell)
===================================================================
Iflg. det engelse XRV forum - så vinder Michelin T63 dog i en svensk test (?), når det gælder køre-egenskaber - bortset fra holdbarhed:
======================================================================
Michelin T63 vs Continental TKC80
http://www.xrv.org.uk/forums/wheels-tyr ... tkc80.html
Results from a test in a Swedish Magazine.
Off-Road capability was prio 1.
They used a Yamaha WR450F an a Honda XR650R in the test.
MICHELIN T 63
Results:
Loose gravel road (of max 10) 9
Dissolve the gravel road (10) 8
Green laning (10) 9
Enduro (10) 7
Total "gravel" (40) 33
Dry asphalt (5) 4
Wet asphalt (5) 5
Total "asphalt" (10) 9
Performance after 1500 km (20) 13
Lifetime (10) 6
Total (80) 61
Position in test: First place
PIRELLI MT 21
Results:
Loose gravel road (of max 10) 8
Dissolve the gravel road (10) 9
Green laning (10) 9
Enduro (10) 8
Total "gravel" (40) 34
Dry asphalt (5) 2
Wet asphalt (5) 3
Total "asphalt" (10) 5
Performance after 1500 km (20) 12
Lifetime (10) 6
Total (80) 57
Position in test: Second place
CONTINENTAL TKC 80
Results:
Packed gravel road (of max 10) 7
Loose gravel road (10) 6
Green laning (10) 6
Enduro (10) 4
Total "gravel" (40) 23
Dry asphalt (5) 5
Wet asphalt (5) 4
Total "asphalt" (10) 9
Performance after 1500 km (20) 16
Lifetime (10) 8
Total (80) 56
Position in test: Third place
(I use TKC 80 on my AT, and are happy with them, since they give a better mileage then the other two, without giving away to much off-road capability. The
TKC suits a "heavy" bike like the AT just perfect //Kjell)
===================================================================
Re: Continental TKC 80
I samme tråd på det engelske XRV forum er der en, som mener at TKC er meget bøvlet at skifte ift. Michelin T63.
F.eks. ifm. med en lapning på turen ude det fri.
Nogen der har erfaringer med det?
===================================
http://www.xrv.org.uk/forums/wheels-tyr ... c80-2.html
"Also TKC's are a nightmare to change and I usually give in and take it to the garage. I have a brand new TKC sat at home but I will probably still get a T63 for the next rally as it's so much easier to get on and off the rim if you get a flat out on the trail."
====================================
F.eks. ifm. med en lapning på turen ude det fri.
Nogen der har erfaringer med det?
===================================
http://www.xrv.org.uk/forums/wheels-tyr ... c80-2.html
"Also TKC's are a nightmare to change and I usually give in and take it to the garage. I have a brand new TKC sat at home but I will probably still get a T63 for the next rally as it's so much easier to get on and off the rim if you get a flat out on the trail."
====================================
Re: Continental TKC 80
Kører selv på TKC80 og er udmærket tilfreds med egenskaber og holdbarhed. Det er et allround dæk og derfor ikke til hardcore enduro selvom jeg synes de klarer det meste natur ok.
TKC80 er ikke mere besværlige at skifte end andre. Vil sige at et dæk som Metzeler Karoo er forholdsvist hårdt at skifte pga de stive sider som er med til at gøre det godt til offroad.
/Thomas
TKC80 er ikke mere besværlige at skifte end andre. Vil sige at et dæk som Metzeler Karoo er forholdsvist hårdt at skifte pga de stive sider som er med til at gøre det godt til offroad.
/Thomas
Re: Continental TKC 80
Jeg har efterhåndet også slidt nogle sæt TKC 80.
Det startede med at jeg læste udenlandske tests af dette dæk. Generelt ros og lovprisning over hele linien.
Fortrøsningsfuld bestilte jeg 1 fordæk og 2 bagdæk, som erfaringsmæssigt plejer at kunne trille samme antal km.
Føstehåndsindtrykket var egentlig ok på asfalt. Af et kombidæk stod det rimeligt på tør asfalt, men var ret elendigt så snart asfalten var våd. På fastkørt grus var dækket ret fint, hvorimod det var direkte elendigt i sand, mudder og græs. Efter få tusinde kilometer havde fordækket så meget hæl/tå, at det var ved at være kritisk. Bagdækket var stadig ok slitagemæssigt, så ingen kritik af dettes holdbarhed.
I al min enfoldighed var jeg overbevist om at jeg måtte have fået et "Mandags" fordæk, altså en dårlig produktion. Jeg bestilte et sæt mere, men, men, samme resultat med fordækket.
Det var, og er jeg på ingen måde tilfreds med. Et direkte elendigt fordæk, som bliver ubrugeligt efter få tusinde kilometer.
Bagdækkene jeg har kørt med er i størrelsen 150, hvilket har væsentlig større "Blokke" end samme dæk i størrelse 130. 150ér dækket er ret elendigt udenfor asfalt, og efter min bedste overbevisning ikke egnet til seriøs kørsel på grus og i sand. Samme dæk i størrelse 130 derimod udmærket til grus og sand. Pudsigt at producenten laver denne store forskel på samme dæk.
Jeg har prøvet TKC 80, og synes ikke det lever op til det renomme det har som et godt allround dæk. Tværtimod synes jeg det hører til i den dårlige halvdel af de kombidæk der bliver udbudt på markedet. Så tommelen ned fra min side
Jeg har derimod rigtig god erfaring med Michelin T 63 som fordæk, og et rigtig cross dæk bagpå (Stoneking)
Det startede med at jeg læste udenlandske tests af dette dæk. Generelt ros og lovprisning over hele linien.
Fortrøsningsfuld bestilte jeg 1 fordæk og 2 bagdæk, som erfaringsmæssigt plejer at kunne trille samme antal km.
Føstehåndsindtrykket var egentlig ok på asfalt. Af et kombidæk stod det rimeligt på tør asfalt, men var ret elendigt så snart asfalten var våd. På fastkørt grus var dækket ret fint, hvorimod det var direkte elendigt i sand, mudder og græs. Efter få tusinde kilometer havde fordækket så meget hæl/tå, at det var ved at være kritisk. Bagdækket var stadig ok slitagemæssigt, så ingen kritik af dettes holdbarhed.
I al min enfoldighed var jeg overbevist om at jeg måtte have fået et "Mandags" fordæk, altså en dårlig produktion. Jeg bestilte et sæt mere, men, men, samme resultat med fordækket.
Det var, og er jeg på ingen måde tilfreds med. Et direkte elendigt fordæk, som bliver ubrugeligt efter få tusinde kilometer.
Bagdækkene jeg har kørt med er i størrelsen 150, hvilket har væsentlig større "Blokke" end samme dæk i størrelse 130. 150ér dækket er ret elendigt udenfor asfalt, og efter min bedste overbevisning ikke egnet til seriøs kørsel på grus og i sand. Samme dæk i størrelse 130 derimod udmærket til grus og sand. Pudsigt at producenten laver denne store forskel på samme dæk.
Jeg har prøvet TKC 80, og synes ikke det lever op til det renomme det har som et godt allround dæk. Tværtimod synes jeg det hører til i den dårlige halvdel af de kombidæk der bliver udbudt på markedet. Så tommelen ned fra min side
Jeg har derimod rigtig god erfaring med Michelin T 63 som fordæk, og et rigtig cross dæk bagpå (Stoneking)
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Peter AT