TA handelspris - SKAT er lidt over ivrige

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Humle

TA handelspris - SKAT er lidt over ivrige

Indlæg af Humle »

Jeg købte en importeret TA 1999 kørt 25.000 i august 2008. Betalte afgift hos T&S. SÅ vidt så godt.
et halvt år senere siger T&S at handelsværdien er 57.000 og jeg skal derfor betale yderligere godt 6.000 i afgift.

Spørgsmål til jer: Ved I (og vil I oplyse det) hvad der er handlet tilsvarende maskiner til i 2008?

Jeg har haft den til salg i vinter til 50.000 og i foråret (nu) til 56.000, dels fodi jeg ser efter noget andet, dels for at finde ud af om SKAT har ret. Det har de tydeligvis IKKE p.t. bedste bud har været 38.000?! En fohandler vil dog give 40.000 hvis jeg køber en maskine til 120.000.

Hvad siger I?
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Ved ikke lige hvad dette har med teknik at gøre.

Men prisen lyder da godt nok lidt høj. 40-45000 synes jeg egentlig lyder mere realistisk.
Humle

Indlæg af Humle »

tingtilsalg skrev:Ved ikke lige hvad dette har med teknik at gøre.

Men prisen lyder da godt nok lidt høj. 40-45000 synes jeg egentlig lyder mere realistisk.
Tak for dit svar :-) Du har desværre ret i både prisen og placeringen af dette indlæg. Kan jeg flytte det eller skal jeg slette og genoprette?
Humle

Re: TA handelspris - SKAT er lidt over ivrige

Indlæg af Humle »

Humle skrev:Jeg købte en importeret TA 1999 kørt 25.000 i august 2008. Betalte afgift hos T&S. SÅ vidt så godt.
et halvt år senere siger T&S at handelsværdien er 57.000 og jeg skal derfor betale yderligere godt 6.000 i afgift.

Spørgsmål til jer: Ved I (og vil I oplyse det) hvad der er handlet tilsvarende maskiner til i 2008?

Jeg har haft den til salg i vinter til 50.000 og i foråret (nu) til 56.000, dels fodi jeg ser efter noget andet, dels for at finde ud af om SKAT har ret. Det har de tydeligvis IKKE p.t. bedste bud har været 38.000?! En fohandler vil dog give 40.000 hvis jeg køber en maskine til 120.000.

Hvad siger I?
Jeg har faktisk fundet svar i en tidligere post herinde. Hvor der ligger en liste fra SKAT selv.
En tilsvarende fra 97 står til 40.000.

Godt forum herinde :-) Kan være jeg skulle bruge lidt mere tid hér :-)
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Jeg tror du kan flytte tråden ved at redigere det første indlæg :-)

Hvad angår skat og afgifter, så synes jeg ikke altid der er ret meget der giver mening.
TEriksen

Indlæg af TEriksen »

Er selv lige igang med at importere en AT fra 2003. Du kan finde tidligere afgørelser på dette link.
http://modep.toldskat.dk/cgi-bin/gweb?F ... DIXSGWUX.2
TEriksen

Indlæg af TEriksen »

Det sidste link er ikke godt mere. Prøv denne: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1526166&newwindow=true
Besvar