DID Kædesæt

Spørgsmål eller tips.
Besvar
jalp

DID Kædesæt

Indlæg af jalp »

Jeg har lige set at Louis.DE har DID sæt til -35% så prisen er atraktiv :-D Men er det et godt køb (læs-er kvaliteten i orden)?
Jeg kan se andre steder på forum at i er begejstrede. Savner bekræftelse :-?
tingtilsalg

Re: DID Kædesæt

Indlæg af tingtilsalg »

DID er vel generelt noget nær det bedste man kommer af kæder. Men selvfølgelig har de også billige kæder som ikke er mere værd end andre billige kæder. Men jeg tror at DID's top-kæder er noget af det bedste på markedet. Det er jeg dog for nærig til.
Brugeravatar
Nikolajsen
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Enig, dog er jeg ikke så nærig når det gælder motorcyklen :lol:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Bønne
Geografisk sted: Svinninge

Indlæg af Bønne »

Jeg kan kun anbefale DID kæder, da jeg de sidste 20 år ikke har brugt andet. Det har været i kombination med
originale tandhjul, da jeg fra tidligere har dårlige erfaringer både med andre fabrikater kæder og uoriginale tandhjul.

Til mine Africanere fulgte der et nyt DID-kædekit med, formentlig samme type som det hos Louis (muligvis er det købt der :-D ).
Kæden er en X-ring VM Professional, en af de bedste og dyreste kæder DID laver. Tandhjulene hedder SunStar, jeg
kender ikke det mærke, men jeg formoder at det må være i orden siden DID sælger det sammen med så god en
kæde, men det finder jeg ud af når Africaneren kommer ud at køre.

Det er da rigtigt, som Tom antyder, at DID´s top-kæder er dyre, i hvert fald i indkøb, men i det lange løb betaler det sig alligevel,
da de holder længere og er mere problemfri.

Så umiddelbart ville jeg ikke være nervøs for at købe omtalte kit.

:ok: fra mig :-D
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Jeg mener bare. Jeg har kørt på x-ring kæder fra RK alle de år jeg har kørt mc. De har holdt længe nok til at jeg synes det var rimeligt i forhold til prisen. Derfor ser jeg ingen grund til at give 30-50% mere for en DID kæde. Og da slet ikke med en lavt-ydende motor som TA og AT kører med.
egoland

Indlæg af egoland »

Det er ikke min generelle holdning, at pris og kvalitet hænger sammen, men her gør det! Har kørt med DID i et år, og har endnu ikke strammet efter! Giv de få kroner, det koster ekstra, og få en væsentlig længere levetid. Og hvis kittet er på tilbud, er der ikke mere at betænke sig på: KØB - for h......!
jalp

Indlæg af jalp »

tak for de gode indlæg, har bestilt :-D
jalp

Indlæg af jalp »

Bestilt fredag aften - mail om afsendelse mandag 1308 - leveret onsdag middag -god service fra louis :-D
Besvar