Indlæg af stødende karakter slettes uden varsel. Øvrige indlæg vil forblive på forum til 'evig' tid. Vis omtanke med brugen af foto og video, hele internettet kan kigge med.
Ved dælme ikke hvad der sker for de japanske MC producenter.
først Yamaha med deres nye Super Tenere som ligner noget der er løgn, og nu Honda? Ved selvfølgelig ikke om dette bliver den endelige cykel. Men det ser jo ganske forfærdelig ud. For stor og klodset til at kunne gøres sig godt til noget som helst hvis man spørger mig.
Jeg tænker bare; hvis man forestiller sig at dette virkelig var en ny Honda, så skulle det undre mig lidt at de har valgt at genbruge så mange dele fra Varaderoen: bagenden med sidepaneler, udstødninger, fodhvilerbeslag og saddel, samt overdelen af kåben, forgaffel og forbremse. Dette set i betragning af at VFR1200 er en komplet ny cykel. Det kan også undre at moteren faktisk slet ikke er VFR1200 motoren, men den moter der blev vist i den conceptcykel som Honda fremviste sidste år (om den er bygget i virkeligheden ved jeg ikke, jeg har kun set den på billeder). Men det der undrer mest er at man i så fald skulle have valgt at udstyre den med de samme fælge som BMW bruger på 1200 GS modellen
for det billede, og lad os så se hvad Honda i virkeligheden kommer med når den tid er
I har selvfølgelig nok ret. Det er en cykel der er photoshoppet sammen af forskellige cykler
Men hvis den skal kunne afløs en africa twin skal den jo konkurrere med F800GS og KTM 990 Adventure. Så hjælper det jo ikke med en kæmpe dynge på 250kg tør. Desuden er jeg bange for at tyngdepunktet bliver alt for højt med sådan en V4 motor.
De rygter der på et tidspunkt var fremme omkring en ny Africa Twin med VFR1200 motoren, kan jo i sagens
natur ikke holde vand. En TWIN-model med fire cylindret motor
Skal der være lidt logik i det kunne det være en ny model Varadero med en ny 1200 cc V2 motor, og en ny AT
med Varaderoens nuværende motor. Eftersom TransAlpen er vokset til 700 cc, må en ny AT nødvendigvis
have flere cc end de 750 den gamle havde.
De eneste rygter der mig bekendt har været knyttet bare lidt skitser til, har været en ny allroader, med en 1200 ccm V4. Uden at der har været "snak" om hverken en ny AT, eller Varadoens afløser.
Samme motor som VFR 1200, bare droslet ned.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
selvfølgelig ser den ikke ud som på billedet.............men mon ikke at honda også er bekendt med at BMW gs er den meste solgte mc i tyskland????.....så det skulle ikke undre om de har "lånt" lidt
Men en ting er sikkert. På hondas hjemmeside i tyskland kan man læse at de 2. november præsenterer en ny motorcykel med betegnelsen: "Neues Crossover-Konzept mit V4"
Så uanset om vi vil det eller ej kommer der noget med 4 cylindre. Bliver spændende at se
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
Crossover er den betegnelse Honda bruger om DN-01, http://powersports.honda.com/street/crossover.aspx, og
den er jo ikke ligefrem en allroader. Og i og med at VFR1200 motoren laves med "automatgear", passer den jo fint
i sådan en model. Hvad der så kommer af allroader og andre modeller, bliver da spændende at se.
Ifølge Bike, så bliver cyklen afsløret på EICMA-udstilling i Milano i første uge af november.
De skriver også: "Som en lille forsmag på 2011-nyhederne ses her det foreløbig første billede af fronten på den nye CrossRunner on/off-model med V4-motor."
Du har nok ret søren, netop det fede grej. Tendensen går jo mod noget der vejer voldsomt meget og derfor ikke egner sig til andet end asfalt. Man må håbe Honda en dag finder ud af at lave noget der minder lidt om den nye 660 Tenere.