Ny Honda AllRoader ?
Re: Ny Honda AllRoader ?
Jeg tror ikke vi skal regne med at Honda vil prøve at konkurrere med 660 Tenerè. Det er svært at lave noget der er lige så godt, og næsten umuligt at lave noget der er bedre. Det tror jeg faktisk godt at de ved hos Honda. Konkurrencen ville blive benhård og gøre det vanskeligt at tjene penge i dette forholdsvis lille markedssegment. (Offroadere/Allroadere er ikke nær så udbredte/populære som vi nørder måske går og forestiller os).
Honda satser tilsyneladende i stedet på at lave noget helt anderledes for at opdyrke et marked hvor konkurrencen er knap så hård og på at videreudvikle der hvor de i forvejen har relativ stor succes (målt i salgstal og indtjening).
Lidt sørgeligt for os Honda fanboys med hang til en tur ud i naturen - men forretningsmæssig sund fornuft.
Honda satser tilsyneladende i stedet på at lave noget helt anderledes for at opdyrke et marked hvor konkurrencen er knap så hård og på at videreudvikle der hvor de i forvejen har relativ stor succes (målt i salgstal og indtjening).
Lidt sørgeligt for os Honda fanboys med hang til en tur ud i naturen - men forretningsmæssig sund fornuft.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Det er jo netop det der er så ganske forskrækkeligt. At alting skal tilgodese mainstream segmentet. Jeg synes ærlig talt godt honda kunne lave en cykel i stil med den gamle TA. Lidt mere offroad orienteret, vægt under 200 kg og vel omkring de 55-60hk, og selvfølgelig god affjedring.
I stedet skal alt ledes hen på landevejskørsel med mindre man kører XR650L som i øvrigt ikke forhandles herhjemme, eller man kan købe en CRF .. Det er sgu da hul i hovedet.
I stedet skal alt ledes hen på landevejskørsel med mindre man kører XR650L som i øvrigt ikke forhandles herhjemme, eller man kan købe en CRF .. Det er sgu da hul i hovedet.
Det er vel egentlig kun hul i hovedet hvis man absolut vil have at der skal stå "Honda" på tanken. Der er heldigvis frit valg.tingtilsalg skrev:I stedet skal alt ledes hen på landevejskørsel med mindre man kører XR650L som i øvrigt ikke forhandles herhjemme, eller man kan købe en CRF .. Det er sgu da hul i hovedet.

Jeg er rigtigt glad for min Yamaha, ingen tvivl om det. Og jeg er faktisk lidt overrasket over kvaliteten, synes der er sket meget siden den skramlede XT600E, og heldigvis for det 
Men derfor synes jeg stadig den er en skam Honda ikke rigtigt har nogen stor offroader længere.

Men derfor synes jeg stadig den er en skam Honda ikke rigtigt har nogen stor offroader længere.
- Nikolajsen
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt:
Tjaa, det er der nok mange der syntes, men hvis der ikke er penge i det, så kommer det ikke til at ske (som yaknudsen skriver)tingtilsalg skrev:Jeg synes ærlig talt godt honda kunne lave en cykel i stil med den gamle TA. Lidt mere offroad orienteret, vægt under 200 kg og vel omkring de 55-60hk, og selvfølgelig god affjedring.
Og de har jo netop en sådan model, som du selv skriver, den kan det bare ikke betale sig at forhandle her hjemme. såe deeet
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Fandt lige denne sparsomme beskrivelse på http://www.eicma.it/moto/en/
http://www.eicma.it/moto/en/publishing- ... e-1070.htm
En uges tid burde der være lidt mere konkret at vurdere ud fra...
http://www.eicma.it/moto/en/publishing- ... e-1070.htm
En uges tid burde der være lidt mere konkret at vurdere ud fra...
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Peter AT
Der er vist ikke meget knopdæk /allroad over den nye - Kommer vist tættest på Varadero modellen, og det er sikkert klogt nok. BMW F 800 GS er jo altdominerende i den lettere allroad klasse, når vi kigger på to cylinderede maskiner.
http://www.bike.dk/img/content/large/2759.jpg
Men alt dette og meget mere MC snak kan vi jo drøfte i weekenden med
kikskage i munden, glæder mig. ses
http://www.bike.dk/img/content/large/2759.jpg
Men alt dette og meget mere MC snak kan vi jo drøfte i weekenden med

så er det ikke bare rygter mere. Nu er der meget at finde fra Milano-messen. Så kan man lide det eller lade være, men noget nyt med to cylindre er der ikke under vejs
http://www.mctouringclub.dk/?id=15874&n ... pageType=1
http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/ ... -revealed/
http://www.mctouringclub.dk/?id=15874&n ... pageType=1
http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/ ... -revealed/
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
Yeps der står mere her
Den ligner sgu meget godt det "photoshoppede" billede såååååå....
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=633877

Mvh Iver

Den ligner sgu meget godt det "photoshoppede" billede såååååå....
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=633877
Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
HARK Rules
Conseptmodellen for Varaderoens afløser skulle være produktionsklar i 2012 med kardantræk 4 propper und alles - jae ich bin so geil..
http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd
Nå linket virker ikke det var ellers til en artikel i JP skrevet af Poul Tvilum om den nye BMW killer. Mon 300.000 dkr. rækker?
http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd
Nå linket virker ikke det var ellers til en artikel i JP skrevet af Poul Tvilum om den nye BMW killer. Mon 300.000 dkr. rækker?

Leif,
Hvorfor bliver du ved at at køre i at pga BMWs dominans på det "lette" marked skal Honda holde sig fra at lave en tilsvarende model?
Tværtimod skulle det da give dem blod på tanden og lave noget tilsvarende i stil med 660 Tenere eller den større 800GS. Hvis samtlige MC producenter tænkte sådan så det sgu hurtigt skidt ud.
Synes i den grad det er en skam at Honda er gået så meget Mainstream. Der er sgu ikke meget tilbage af arven fra den gamle Transalp eller Africa Twin (RD03&RD04). Yamaha, Kawasaki, bMW, KTM osv har jo for længst bevist at der er et marked for større offroadere, så hvorfor ikke Honda, i stedet bliver vi spist af med gadecykler i diverse afskygninger... sørgerligt.
Hvorfor bliver du ved at at køre i at pga BMWs dominans på det "lette" marked skal Honda holde sig fra at lave en tilsvarende model?
Tværtimod skulle det da give dem blod på tanden og lave noget tilsvarende i stil med 660 Tenere eller den større 800GS. Hvis samtlige MC producenter tænkte sådan så det sgu hurtigt skidt ud.
Synes i den grad det er en skam at Honda er gået så meget Mainstream. Der er sgu ikke meget tilbage af arven fra den gamle Transalp eller Africa Twin (RD03&RD04). Yamaha, Kawasaki, bMW, KTM osv har jo for længst bevist at der er et marked for større offroadere, så hvorfor ikke Honda, i stedet bliver vi spist af med gadecykler i diverse afskygninger... sørgerligt.
Jeg har tillad mig at kopierer Poul Tvillums tekst om den nye Varadero afløser
den kommer her, der er en fint foto på JP siden det kan i selv se.
Normalt er et koncept et godt stykke fra det færdige produkt. Men Crosstourer ser næsten ud til at kunne blive produceret i morgen. Desuden er en række væsentlige udstyrsdetaljer endelig på niveau med konkurrenterne. Styrtbøjlen, for eksempel, er således skræddersyet, hvor varadero-ejere hidtil har måttet gå til eftermarkedsproducenter. Og alu-taskerne er nu også en indenhus model.
Fornuftigt design
Desuden vil eventyr-entusiaster glæde sig over bl.a. kardantræk, håndbeskyttere, ekstra forlygter og et kåbeglas der ser ud til at være mere dækkende end Varaderos - og så må kåbeglasset meget gerne være indstilleligt på den endelige produktionsudgave.
Designmæssigt er Honda sluppet fornuftigt fra fornyelsen. Underlæben på fronten skal man måske vænne sig til. Og sædehøjden ser meget rimelig ud - måske næsten for lav til langbenede piloter. Men endnu er ingen data sluppet ud.
BMW´s GS-modeller (Gelände/Strasse) har længe domineret klassen. Og ikke mindst tyskere og briter har taget de langbenede modeller til sig. Men herhjemme har det knebet med interessen. Og det er endnu for tidligt at sige, om Honda er i mål. Det er ikke nødvendigvis automatgear der skal til, før vi Varadero-ejere skriver under på en ny slutseddel.
den kommer her, der er en fint foto på JP siden det kan i selv se.
Normalt er et koncept et godt stykke fra det færdige produkt. Men Crosstourer ser næsten ud til at kunne blive produceret i morgen. Desuden er en række væsentlige udstyrsdetaljer endelig på niveau med konkurrenterne. Styrtbøjlen, for eksempel, er således skræddersyet, hvor varadero-ejere hidtil har måttet gå til eftermarkedsproducenter. Og alu-taskerne er nu også en indenhus model.
Fornuftigt design
Desuden vil eventyr-entusiaster glæde sig over bl.a. kardantræk, håndbeskyttere, ekstra forlygter og et kåbeglas der ser ud til at være mere dækkende end Varaderos - og så må kåbeglasset meget gerne være indstilleligt på den endelige produktionsudgave.
Designmæssigt er Honda sluppet fornuftigt fra fornyelsen. Underlæben på fronten skal man måske vænne sig til. Og sædehøjden ser meget rimelig ud - måske næsten for lav til langbenede piloter. Men endnu er ingen data sluppet ud.
BMW´s GS-modeller (Gelände/Strasse) har længe domineret klassen. Og ikke mindst tyskere og briter har taget de langbenede modeller til sig. Men herhjemme har det knebet med interessen. Og det er endnu for tidligt at sige, om Honda er i mål. Det er ikke nødvendigvis automatgear der skal til, før vi Varadero-ejere skriver under på en ny slutseddel.
Hej Tom
Honda har jo lige lanceret en 800 kubik MC der skulle være en eller anden Crossover model, det har nu ikke meget med en Africaner eller Transalp at gøre - men der er jo også kørt mange motorcykler i, ved siden af eller over åen eller hvad man nu siger, siden disse modeller blev lanceret - Og hvis man skulle kigge efter en Dakar vindende MC er vi vist langt fra de gamle Africanere der klarede det i slut 80érne til de een cylindrede højtydende Crosser orienterede motorcykler som KTM, Yamaha og andre der ligger i front i dag i de store Rally.
Der er vist ikke lige fokuceret på langturskomfort eller muligheden for at medbringe passagerer på disse modeller, højest et drikkearrangement til chaufføren. Jeg mener stadig at en BMW f800 GS i dag må være en værdig afløser for de to Honda modeller - Og gad vide om ikke den nye Transalp 700 egenlig er et perfekt Honda bud på en ny AllRoader. Det synes jeg, da den har fremragende køreegenskaber på asfalt hvor de fleste jo kører mest, den mest lækre motor (som sædvandelig fra Honda) og 17" forhjul kan da sagtens anvendes på grus
Alle der kører på den nye modeller sidder også og smiler så bredt bagved styrthjelmens visir hele tiden har jeg lagt mærke til
Men om det er en (overset) afløser er der sikkert lige så mange meninger om, som der er brugere på forummet, mange ville jo nok gerne ha + 20 HK i ydelse
Og selv om Kineserne er dygtige til at fremstille motorer - tænk bare på de bille kineser cykler til 7000 kr. hvor den kopierende Honda rebel motor holder næsten evigt. Så synes jeg sgu det er trist at BMW ikke selv er i stand til at udvikle og producere en motor til F800 GS.
Er det i øvrigt ikke sådan en knallert Henrik Tang futter rundt på i dag.
Honda har jo lige lanceret en 800 kubik MC der skulle være en eller anden Crossover model, det har nu ikke meget med en Africaner eller Transalp at gøre - men der er jo også kørt mange motorcykler i, ved siden af eller over åen eller hvad man nu siger, siden disse modeller blev lanceret - Og hvis man skulle kigge efter en Dakar vindende MC er vi vist langt fra de gamle Africanere der klarede det i slut 80érne til de een cylindrede højtydende Crosser orienterede motorcykler som KTM, Yamaha og andre der ligger i front i dag i de store Rally.
Der er vist ikke lige fokuceret på langturskomfort eller muligheden for at medbringe passagerer på disse modeller, højest et drikkearrangement til chaufføren. Jeg mener stadig at en BMW f800 GS i dag må være en værdig afløser for de to Honda modeller - Og gad vide om ikke den nye Transalp 700 egenlig er et perfekt Honda bud på en ny AllRoader. Det synes jeg, da den har fremragende køreegenskaber på asfalt hvor de fleste jo kører mest, den mest lækre motor (som sædvandelig fra Honda) og 17" forhjul kan da sagtens anvendes på grus

Men om det er en (overset) afløser er der sikkert lige så mange meninger om, som der er brugere på forummet, mange ville jo nok gerne ha + 20 HK i ydelse

Og selv om Kineserne er dygtige til at fremstille motorer - tænk bare på de bille kineser cykler til 7000 kr. hvor den kopierende Honda rebel motor holder næsten evigt. Så synes jeg sgu det er trist at BMW ikke selv er i stand til at udvikle og producere en motor til F800 GS.
Er det i øvrigt ikke sådan en knallert Henrik Tang futter rundt på i dag.