Ny bagdæmper/fjeder
Ny bagdæmper/fjeder
Jeg er blevet lidt "loren" ved min bagdæmper, og måske måske mest fjederen: Er der nogen, der har en ide, der ikke involverer Ohlins-priser? På et tidspunkt hørte jeg om een, der kørte med et SV1000-fjederben, men han var også englænder 

Re: Ny bagdæmper/fjeder
snakker du komplet dæmper eller kun fjeder?
Wilbers var også en mulighed, eller måske hyper-pro?
Wilbers var også en mulighed, eller måske hyper-pro?
Hej Egoland Jeg har netop afmonteret et Sachs fjederben m. dæmper, det sidder stadig på bagsvingeren - sku da ikke undre mig om det passer på en Honda. 12.000 km fra nyt. måler gerne lidt på det hvis du er interesseret. Passer på en BMW GS 650, og Aprilia Pegasso 650 og sikkert også på en Transalp fra 89.
Pris: Giv et fornuftig bud. Du kan komme og kigge det på værkstedet hvis du er interesseret.
Hvis du er rigtig smart kan du købe hele bagsvingeren incl. fjederben og dæmper med nyt baghjul på 17". Naturligvis med trådeger. Monteret med nyt Pirellie gade bagdæk. Ny bremseskive og nyt kædetandhjul. Der sidder en bremsecaliber m. nye klodser på bagsvingeren, alt kun kørt 12.000km fra nyt og opbevaret indendøre, så det ser stadig ganske nyt ud.
Et rigtig dejlig vinterprojekt
Pris: Giv et fornuftig bud. Du kan komme og kigge det på værkstedet hvis du er interesseret.
Hvis du er rigtig smart kan du købe hele bagsvingeren incl. fjederben og dæmper med nyt baghjul på 17". Naturligvis med trådeger. Monteret med nyt Pirellie gade bagdæk. Ny bremseskive og nyt kædetandhjul. Der sidder en bremsecaliber m. nye klodser på bagsvingeren, alt kun kørt 12.000km fra nyt og opbevaret indendøre, så det ser stadig ganske nyt ud.
Et rigtig dejlig vinterprojekt

Det er langt fra sikkert at bagdæmperen passer over på. monteringshuller, længde osv skal passe på. ilk
En bagsvinger er endnu sværere hvis den ikke passer 100% ind mellem stel og motor, så vil det trods alt være lettere at få en dæmper til at passe. Desuden er mange bagsvingere fra mindre cykler kortere, hvilket vil være noget underligt noget at få monteret.
En bagsvinger er endnu sværere hvis den ikke passer 100% ind mellem stel og motor, så vil det trods alt være lettere at få en dæmper til at passe. Desuden er mange bagsvingere fra mindre cykler kortere, hvilket vil være noget underligt noget at få monteret.
Du har da fuldstændig ret Tom
Det er da nødvendig at måle lidt først - men en Sachs fjeder og dæmper der kun har kørt 12.000 km er da også værd at tjekke når prisen er en flad tusse
Og om bagsvinger passer er vel heller ikke så svært at finde ud af. Men skal vi ikke overlade tilbuddet til Egoland, det var jo ham der spurgte
Det er da nødvendig at måle lidt først - men en Sachs fjeder og dæmper der kun har kørt 12.000 km er da også værd at tjekke når prisen er en flad tusse

Og om bagsvinger passer er vel heller ikke så svært at finde ud af. Men skal vi ikke overlade tilbuddet til Egoland, det var jo ham der spurgte

Nu har jeg tjekket længden på sådan een: Den ligger på 375-380 mm fra midt øjehul til midt øjehul! Problemet er også lige, hvor meget plads, der er i toppen af fjederbenet. Luftfilter/batterikassen tager lidt plads.
Hej Egoland
Hvis du har lyst må du hente hele Bagsvinger der er monteret med fjederben og dæmper. Hvad du ikke kan anvende får jeg bare tilbage.
Skriv her eller sendt en PM så finder vi ud af det
Hvis du vil han nogle mål på dæmper og fjeder først, skrive du bare.
Hvis du har lyst må du hente hele Bagsvinger der er monteret med fjederben og dæmper. Hvad du ikke kan anvende får jeg bare tilbage.
Skriv her eller sendt en PM så finder vi ud af det

Den har forkert længde: http://www.wpsuspension.com/service/downloads.phpRotax 655 skrev:Hej Egoland
Skriv her eller sendt en PM så finder vi ud af det![]()
Tjek den øverste download, og du får listen med fjederbenslængder.
Men jeg kan se, at fjederben fra en AT RD3 og 4 passer, men er der stærkere fjedre på dem? De ser også ud til at være mere justerbare, men er den til at skille ad og renovere? Det er den til TA ikke.
Hej med Egoland..
Har en komplet bagdæmper til en ATér til at ligge. Den kan du prøve hvis du har lyst. Ved ikke om den er meget strammere end den originale til TransAlp, men det tar ikke mange minutter lige at skifte dem om. Kan evt. gi en hånd med.
Har en komplet bagdæmper til en ATér til at ligge. Den kan du prøve hvis du har lyst. Ved ikke om den er meget strammere end den originale til TransAlp, men det tar ikke mange minutter lige at skifte dem om. Kan evt. gi en hånd med.
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Peter AT
Egoland.
du er langt bedre stillet med en ældre dæmper fra en AT som peter nævner.
At begynde på noget fusk med en dæmper/bagsvinger fra en anden cykel vil næppe være noget du er godt stillet med. Desuden, at montere en anden bagsvinger vil kræve at du enten skærer i motoren, stellet og/eller selve bagsvingeren. Derimod passer en bagsvinger og dæmper fra en AT 100% over på en TA.
du er langt bedre stillet med en ældre dæmper fra en AT som peter nævner.
At begynde på noget fusk med en dæmper/bagsvinger fra en anden cykel vil næppe være noget du er godt stillet med. Desuden, at montere en anden bagsvinger vil kræve at du enten skærer i motoren, stellet og/eller selve bagsvingeren. Derimod passer en bagsvinger og dæmper fra en AT 100% over på en TA.
Det var da værd at prøve med et AT-ben. Jeg finder lige et ærinde i den retning, så kan jeg jo se ad. De fleste AT-er er jo lidt tungere end TA-erne, så mon ikke fjeren er sat lidt hårdere op også? Og min har lige rundet 90.000- så den har jo nok sat sig lidt - og min størelse taget i betragtning

Hej Egoland
Kan se du har fået et fint tilbud fra Peter AT - Det eneste jeg lige pt kan finde er at målet på BMW F 650 GS er 316 -326 mm så der mangler jo 5 - 6 cm i højden - Sædehøjden er dog den samme som på en Transalp men det er der sikker også en go forklaring på.
Kan se du har fået et fint tilbud fra Peter AT - Det eneste jeg lige pt kan finde er at målet på BMW F 650 GS er 316 -326 mm så der mangler jo 5 - 6 cm i højden - Sædehøjden er dog den samme som på en Transalp men det er der sikker også en go forklaring på.
Hej Egoland, hvordan går det med bagdæmperen? Jeg har evt en komplet bagsvinger fra en RD03 med fjederben, led og komplet bremse (mangler baghjul)