Mudderkursus - Vejle

Her kan debateres alt, næsten.
Weiss

Mudderkursus - Vejle

Indlæg af Weiss »

Hej alle knopbrødre og knopsøstre - hvis der er nogen af jer herinde på honda-allroad :-D

Jeg vil den 11. december 2010 udbyde mit første 100 % køretekniske mudderkursus (evt. med lidt frossen jord på toppen!).

Her vil jeg i mit bakkede, lerede og tekniske område 3 km udenfor Vejle (Julius Jepsensvej 127, 7100 Vejle) lave sektioner og spor som ligger op til køreteknisk træning i gaskontrol, bremsekontrol og uhyggelig meget balance. Niveauet på dagen er som minimum en mellemgod Breddekører, da det med garanti bliver fysisk hårdt og teknisk udfordrende. Offroad, Enduro og Motocross motorcykler er optimale, mens der virkelig skal kæmpes for sagen hvis man kører Big Bike. Sørg for at have knopper på dækkene og masser af gejst - så skal det nok blive en god dag...!

Der er plads til 10 mand og de der melder til herinde, skriver jeg på en liste, som ligger på min computer. Jeg laver en koordinering af kursus-deltagerne privat, og giver besked kollektivt, hvis det bliver fyldt op.

Vel mødt til endnu et kursus med masser af udfordringer og udvikling, der starter kl. 10 og slutter kl. 16. Ind imellem det hele, er der sædvanen tro stærk kaffe og wienerbrød. Frokost, snacks, drikkevarer, gode røverhistorier osv. medbringes selv!

Pris: 500 kr. pr. næse.

De bedste hilsner,

Peter Weiss

Enduro Danmarksmester 2010
Niels

Re: Mudderkursus - Vejle

Indlæg af Niels »

Hej Peter.

Det er jo et tilbud man ikke kan sige nej til! Jeg kommer naturligvis kkj8

Hilsen Niels
Niels

Indlæg af Niels »

Nå ja, så lige et tilbud mere herfra.

Hvis der skulle være en her fra klubben der har lyst til at prøve at tumle en enduromaskine, men ikke lige har en i garagen, så vil jeg gerne låne min reservecykel ud til dette kursus.
Det skal kun koste dig det du evt kommer til at knække af greb, eller hvad det nu må være (KTM er meget rimelige med reservelelsprisen ;-) ) og så den benzin du høvler af, men det er nok ikke meget.
Først til mølle!

Hilsen Niels
Brugeravatar
Holst
Geografisk sted: Brædstrup, Midtjylland

Indlæg af Holst »

Hej Niels

Det er lige før jeg vil kalde dig ond... :-( dit tilbud ville jeg MEGET GERNE benytte mig af, men lige præcis den dag kan jeg selvfølgelig ikke - den årlige herrefrokost hos min svoger er ikke noget man siger nej til - selvom kroppen og hovedet nok ville have bedre af at knokle en dag på ryggen af en enduromaskine, end af at æde og drikke det meste af 12 timer i streg.... :beer:

Hvis der senere bliver mulighed for det, vil jeg allerede nu skrive mig op i køen til afbenyttelse af dit yderst generøse tilbud.
Steffen Holst
Africa Twin XRV 650, 1988
Land Rover 110, 3,5 V8, 1984

ONE LIFE - LIVE IT!
Niels

Indlæg af Niels »

Jeg vil også fremover lokke alt hvad jeg kan for at få flere med på endurovognen, så det kan ikke udelukkes at jeg også en anden gang vil tilbyde min fine EXC 450'er til udlån.
Det kommer selvfølgelig an på om den bliver solgt inden :-)

Hilsen Niels
Rotax 655

Indlæg af Rotax 655 »

Hej Niels
er det ca. sådan det kommer til at forløbe + mudder naturligvis:
http://www.youtube.com/watch?v=LmiJTCiI2P8
Niels

Indlæg af Niels »

Hej Leif

Tjaa, jeg ved det ikke, jeg kan ikke se filmen på det link:-/ Er det linket eller min forbindelse der er noget galt med?

Hilsen Niels
Rotax 655

Indlæg af Rotax 655 »

Hej Niels
Linket fungere fint her.
Youtube: Enduro 2009
Niels

Indlæg af Niels »

Nu lykkedes det! Ja jeg tror da bestemt det bliver sådan noget, bare med længere og stejlere bakker og naturligvis en masse mudder :lol:

Hilsen Niels
Rotax 655

Indlæg af Rotax 655 »

Så tror jeg sørme jeg springer over denne gang - var ellers fristende at prøve en :ktm: god fornøjelse :-D
Brugeravatar
Søren Dahl
Geografisk sted: Kolding

Indlæg af Søren Dahl »

Det link du sendte Leif er godt nok fedt - det er altså for folk som ikke er bange for at få blå mærker og ridser i kværnen - mega fedt - tak :lol:

Mvh Søren
Rotax 655

Indlæg af Rotax 655 »

Hej Søren
Fint du synes om videoen - minder mig lidt om da jeg besteg himmelbjerget off-road på TA :-D :-D
Hvis du ikke har set det endnu så tjek linket til Norges BMW kørerne (Norge 2011)- meget inspirerende :ok:
Niels

Indlæg af Niels »

Hej.

Jeg skal ellers lige love for at det blev som annonceret kkj8 Det var ikke mudder vi manglede til kurset igår.
Jeg har laven en film så I kan se hvad I gik glip af. Jeg stoppede selv 2 timer før tid, da det faktisk var lidt over mit niveau :-(

Men det var sjovt så længe jeg var med kkj8, men se selv.

http://www.youtube.com/watch?v=e1YtDeLIb4Q

Hilsen Niels
Brugeravatar
Peter AT
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Jamen for den da....

Sikke et kursus. Det ser faktisk ret krævende ud, men det skal det selvfølgelig også være hvis færdighederne skal forbedres.

Måske skal vi overveje om Peter Weiss vil lave et lille kursus for klubbens medlemmer. Selvfølgelig på et niveau hvor vi kan få noget udbytte på vores lidt større og tungere maskiner. Lægger gerne min lille mark til. Nå, i første omgang strøtanker, men absolut en mulighed hvis der er interesse blandt klubbens medlemmer.
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Rotax 655

Indlæg af Rotax 655 »

Det kræver da vist en vis grundkondition af rytteren, at komme igennem sådan et spor :-D :ok:
Besvar