CDI boks - vil ikke tage gassen

Spørgsmål eller tips.
Brugeravatar
Nikolajsen
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: CDI boks - vil ikke tage gassen

Indlæg af Nikolajsen »

Utætte gummier mellem karburator og cylinder :idea:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
LauridsT

Indlæg af LauridsT »

Hej Nikolajsen

Det kan det vel godt være..... det får jeg lige mekanikeren til at tjekke.

Tak

Mvh. LauridsT
Tidligere_medlem_1

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Jaa, det nye problem kunne godt lyde som falsk luft.

Men der er også en benzinhane der ikke er helt som den skulle være.

Og en omdrejningstæller der i perioder svigter, hvilket sandsynligvis skyldes en ½defekt CDI.
Sådan gjorde min i hvert fald inden CDI'en svigtede permanent.

Prøv at lade den stå i tomgang, og så rykke i karburatorene, hvis det så giver ujævn motorgang,
så er der da fundet een fejl.
Og hvis den står og køre op og ned i omdrejninger, som du beskrev den gjorde ved lyskrydset,
prøv da at klemme på den tynde vakuumslange der går op til benzinhanen, enten har du fundet en fejl,
eller også kan hanen/slangen udelukkes som synder til svingende omdrejninger.

Det' dælme svært at være MC-doktor over nettet ;-)

Håber du snart får den til at køre ordentligt, sæsonen er jo i fuld gang ikk' :lol:
Brugeravatar
Bønne
Geografisk sted: Svinninge

Indlæg af Bønne »

Må give Lykkedal ret, det er ikke let at være Net-doktor :-?
Også det med at sæsonen er i fuld gang, vi er allerede tre måneder inde i den :lol: (eller er det den ene sæson der
er ved at slutte, og den ander der begynder :?: :lol: ).

Der kan også checkes for falsk luft ved at tage en forstøverflaske med benzin, og forsigtigt, mens motoren går i
tomgang, sprøjte det på indsugningsgummier, akselgennemføringer i karburatorhusene og andre steder hvor der
er mulighed for utætheder. Hvis den tager omdrejninger er der en utæthed, men pas på ikke at sprøjte på
tændkabler og tændrør :!:
Jeg tvivler nu på det er det, men efterhånden må alle muligheder afprøves. Mht. benzinhanen er den vel udelukket,
eftersom den lavede samme fejl med en anden tank.
Tror jeg ville demontere karburatorerne en gang til, adskille dem fuldstændigt, og checke ALT fra en ende af, bla. sidder der også to små
membraner på siden af karburatorerne, har de været checket :?:

Bliver spændende at høre hvad mekanikeren mener om sagen.

Jeg skilte lige de ekstra karburatorer ad som jeg har liggende, der var svømmerne også af plastik, men der sidder
en lille metalflap nittet på, så man kan altså godt justere på dem (ved at bøje på flappen).
I øvrigt meget godt jeg fik fat i dem, det var altsammen ved at gro fast pga. skidt og møg, så nu ligger de til
rensning i petroleum :lol:
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
LauridsT

Indlæg af LauridsT »

Hej igen

Mekanikeren kørte en tur på den, han mener at det er karburatoren. Han har desværre ikke et vakkummeter til justering - så han ville helst ikke skille den ad. Jeg besluttede mig for at køre den på værksted. På vej til værkstedet begyndte den at gå ned på 1 cylinder ved tomgang. Omdrejningstælleren hoppede op og ned fra 0 - 3000 omdr. Nu måler hand tændrørshætterne igennem og skiller karburatoren ad og renser og justerer den. Hjælper det ikke køber jeg en ny CDI og skifter den vanstre - er det ikke den der hænger sammen med omdr. tælleren ?????

Er der nogen der ved hvor man køber en CDI til en rimelig pris?

Mvh. Laurids
Brugeravatar
yaknudsen
Geografisk sted: Køge

Indlæg af yaknudsen »

Du har måske set dette link andetsteds i dette udmærkede forum (hvis ikke vil jeg lige gøre opmærksom på det):
http://www.ta-deti.de/ta/knownproblems.html#blackbox
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
LauridsT

Indlæg af LauridsT »

Hejsa

Jeg har bestilt en ny cdi i tyskland - så håber jeg, når den har været på værksted og fået renset karburator, at den kører igen - ellers ved jeg sq ikke rigtigt om jeg skal skyde den :shoot:

Laurids
egoland

Indlæg af egoland »

Små slag, så sagte! En alp er svær at slå ihjel, og det er oftest kun småting, der får den til at opføre sig uterligt. Det er så det, der er opgaven at finde ud af. Send mig lige en PM, jeg bor også i Hjortshøj, og kunne måske kigge forbi?
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

egoland skrev:Små slag, så sagte! En alp er svær at slå ihjel, og det er oftest kun småting, der får den til at opføre sig uterligt. Det er så det, der er opgaven at finde ud af. Send mig lige en PM, jeg bor også i Hjortshøj, og kunne måske kigge forbi?

Ikke desto mindre er der mere end en bruger af dette forum der har haft CDI problemer, så det er jo ikke helt utænkeligt :-)
Omend en noget dyr måde at fejlfinde på hehe..
egoland

Indlæg af egoland »

Så derfor: Lav det billige først!
LauridsT

Indlæg af LauridsT »

Hejsa

Så er karburator renset og justeret - det hjalp ikke. Nu har jeg skiftet venstre CDI og det virker til at det var fejlen. Den går meget bedre nu i tomgang, men den bliver først afprøvet ordentligt i morgen.

Mvh. Laurids
Brugeravatar
Nikolajsen
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Spændende
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
LauridsT

Indlæg af LauridsT »

SÅ ER JEG KØRENDE IGEN :-D :-D :-D :-D :beer:

Det var venstre cdi boks !!!! Har nu fået lavet 2 stykker aluminium der beskytter stik og bokse

Tak for alle de gode råd :-D :-D :sol:

Mvh

Laurids
Brugeravatar
Bønne
Geografisk sted: Svinninge

Indlæg af Bønne »

Hej

Det var da godt du blev kørende igen, og så fik du justeret karboratorer i samme omgang, så skulle den jo
være helt fit for fight nu :-D.

Det lader til at fejl i CDI´erne kan vise sig på mange forskellige måder, måske afhængig af hvilken
lodning der er dårlig, men så har vi andre lært det også :-D.

Vi fik godt nok også vendt mange teorier undervejs, men det er kun godt, det kan sikkert bruges af andre senere :-D.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
janseide

Indlæg af janseide »

Hej folks

PÅ min gamle vt 500 c 1986 har jeg samme problem,-( udsættere i 5. og 6. gear når der gives gas) -
og min mekaniker har fået grå hår og jeg får sikkert en top tegnebog.

Problemet var i starten periodisk - men nu konstant og jeg har konstateret et meget højere benzinforbrug
så mit 1. bud på problemewt var hængende choker eller utætte membraner.
Mekanikeren har tjekkek alt i brændstofsystemet - benzinhane - karburator - filtre uden resultat
og prøvet med en anden tændspole - alt sammen uden held - nu vil han prøve med en ny cdi
men den er svær at støve op her i landet - og der findes til min model flere typer.

Sskulle jeg være så heldig at der er nogle der ligger inde med en dci som vi kan prøve,
ville det være en stor hjælp.
ER der nogle der har haft succes med at udskifte cdi med lignende problemer.
PÅ forhånd tak - go' sommer!
Besvar