CDI / Omdrejningstæller

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Dybdal

CDI / Omdrejningstæller

Indlæg af Dybdal »

Hej igen .. 1 ud af 3 ting er nu helt i orden :-)

2. lille fejl, er at min omdrejningstæller på AT 1992 ikke virker, jeg er ikke lige kommet dertil hvor jeg har haft næsen nede og kikke på den men.. "Frankies MC " mener bestemt at AT køre med Kabel og at det så selvfølgelig ikke er elektronisk , men nu bliver jeg i tvivl, for da jeg leder efter reservedele finder jeg ikke noget ..

Jeg søger på " omdrejningtæller" herinde , og wupti så står der en masse om at CDIén bliver kan blive trykket under sædet , men de link jeg finder omhandler TransAlpen

Er det samme problem på Africa twin , eller har gutten fra Frankies ret .

Christian
Brugeravatar
iver
Geografisk sted: Skanderborg

Re: CDI / Omdrejningstæller

Indlæg af iver »

Hej Christian. Jeg mener altså at der er elektronisk omdrejningstæller på en AT. Vi har "eksplosionstegninger" liggende på forsiden under "teknik" og på linket her gallery/image_page.php?album_id=39&image_id=568 som er taget fra teknik siden, er det eneste mekaniske kabel jeg kan se det der kommer fra forhjulet, som går til speedometeret.

Der er på forum flere steder med link til gode steder på nettet hvor du kan købe reservedele, spørg hvis du skal bruge nogle links.

Håber jeg kunne hjælpe dig lidt.

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Dybdal

Indlæg af Dybdal »

Okay viste ikke der lå sådan nogle sider , det er da super fedt , fed ide :-)

men hvad så men den CDI, men i også fejlen ligger der ved en AT

Christian
Brugeravatar
iver
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Det var også en af grundene til jeg lagde linket, så du kan få lidt "rundvisning" på siden!

Nu er elektronik ikke min spidskompetence, men et løsningsforslag kunne være at låne en cdi der med sikkerhed virker, og så sætte den på og se om det løser problemet! Har du tjekket alle stik der fører op til omdrejningstælleren?

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Dybdal

Indlæg af Dybdal »

Nej så langt er jeg ikke nået, jeg har taget skjolde af og købt kontaktrens - og så har jeg lige været nede og sætte tripmasteren til strøm for at se om den virker igen .. den her forspørgsel var mere så jeg ikke splittede alt ad, for så at høre senere " at der sidder en knap ... bla bla bla - som tænder omdrejningstælleren" haha eller i den stil, hvis du kan følge mig :-)
Besvar