Er der en der kan hjælpe med gode råd?
Er der en der kan hjælpe med gode råd?
Har lige købt Michelin Anakee 2 hos den lokale dækpusher. Han er ikke MC mand, men da vi laver forretning sammen faldt det naturligt at købe der.
Jeg skal dog enten - leverer Vara'en hos ham, så afmoterer han hjulene og sætter nye dæk på. Alternativt er at jeg afmonterer hjulene og leverer dem hos ham, han sætter "tøflerne" på og jeg monterer selv hjulene igen...., men.
Jeg har lokaliteterne til at gøre det i, men er det en opgave man skal kaste sig ud i. Har lidt tid til det her og nu, men mangler nok lige det absolut sit "fingerspits" for selv at kaste mig ud i det!
Er der en der har prøvet det selv og er det et projekt man selv skal kaste sig ud i ???????
Når nu det hele er skilt ad skal man så skifte kæden og tandhjulet. Jeg har kørt 13.000 K på det originale dæk, så det er i bare ræs, så hvad er de erfarnes erfaringer ;0)
Tryksen
Vara 08
Jeg skal dog enten - leverer Vara'en hos ham, så afmoterer han hjulene og sætter nye dæk på. Alternativt er at jeg afmonterer hjulene og leverer dem hos ham, han sætter "tøflerne" på og jeg monterer selv hjulene igen...., men.
Jeg har lokaliteterne til at gøre det i, men er det en opgave man skal kaste sig ud i. Har lidt tid til det her og nu, men mangler nok lige det absolut sit "fingerspits" for selv at kaste mig ud i det!
Er der en der har prøvet det selv og er det et projekt man selv skal kaste sig ud i ???????
Når nu det hele er skilt ad skal man så skifte kæden og tandhjulet. Jeg har kørt 13.000 K på det originale dæk, så det er i bare ræs, så hvad er de erfarnes erfaringer ;0)
Tryksen
Vara 08
Re: Er der en der kan hjælpe med gode råd?
Hej Tryksen.
Det skulle ikke være det store arbejde at tage hjulene af, eller sætte dem på igen. Nu har jeg godt nok ikke gjort det på en VARA, men har gjort det på min AT en del gange. Men du skal jo have den stående på en eller anden måde uden begge hjul på. Har du bukke den kan stå på imens, eller vil du tage et hjul af gangen?
Hvis kæden ikke er slidt er der ingen grund til at skifte den, synes jeg ikke.
Mvh Iver
Det skulle ikke være det store arbejde at tage hjulene af, eller sætte dem på igen. Nu har jeg godt nok ikke gjort det på en VARA, men har gjort det på min AT en del gange. Men du skal jo have den stående på en eller anden måde uden begge hjul på. Har du bukke den kan stå på imens, eller vil du tage et hjul af gangen?
Hvis kæden ikke er slidt er der ingen grund til at skifte den, synes jeg ikke.
Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
HARK Rules
Re: Er der en der kan hjælpe med gode råd?
Halløj Iver
Jeg har et par "MC bukke", ved ikke hvad de hedder (sådan nogen jeg kan sætte under hhv. forgaffel og bagsvingeren), samtidig med at jeg kan fæstne den til en kraftig i-drager i loftet.
Hvis det driller tager jeg et hjul af gangen. Har lige bestilt centerstøttefod, så den må da give lidt af løsningen ;0)
Hvad med skiverne. Er det bare at "trække" hjulet lige frem/tilbage uden at "klodserne" klapper sammen? Jeg har ABS på, men det skulle vel ikke give problemer?
Så du at jeg havde meldt mig til forårs-shelter. Da vi næsten bor dør om dør kunne jeg smutte forbi dig og vi kunne følges fra Skanderborg.
Lad høres
Tryksen
Jeg har et par "MC bukke", ved ikke hvad de hedder (sådan nogen jeg kan sætte under hhv. forgaffel og bagsvingeren), samtidig med at jeg kan fæstne den til en kraftig i-drager i loftet.
Hvis det driller tager jeg et hjul af gangen. Har lige bestilt centerstøttefod, så den må da give lidt af løsningen ;0)
Hvad med skiverne. Er det bare at "trække" hjulet lige frem/tilbage uden at "klodserne" klapper sammen? Jeg har ABS på, men det skulle vel ikke give problemer?
Så du at jeg havde meldt mig til forårs-shelter. Da vi næsten bor dør om dør kunne jeg smutte forbi dig og vi kunne følges fra Skanderborg.
Lad høres
Tryksen
Re: Er der en der kan hjælpe med gode råd?
Hej Tryksen (Alan)
Jeg tror du er godt hjulpet med de fiduser du har købt, ved faktisk ikke hvad man kalder dem, men lad os kalde dem bukke
Nok en god ide med en strop op om bjælken som du nævner, der er jo mindre chance for at bukserne ryger ned når man går med både livrem og seler
Jeg har også en strop op i loftet når jeg udfører den slags.
Vi tager lige forenden først.Du burde ved at trykke på bremsekaliberen kunne presse stemplerne ind så de ikke trykker på skiven. Hvis skiven er slidt vil der i kanten af skiven forekomme en forhøjning som du skal forbi når kaliberen glider forbi skiven. Jeg vil mene at du er nød til at tage den ene kaliber helt af for at få dækket forbi kalibrene når du skal have hjulet af, men det hører vi lige de erfarne om! når du når så langt at du har trukket akslen ud, vil der i hver side sidde en afstandsbøsning, måske kun i den ene. Mht ABS skulle jeg ikke men det var noget problem.
Bagpå tror jeg ikke det er nødvendigt at fjerne kaliberen, men start med at løsne akslen så du kan komme til løsne kæden på kædestrammeren, når kæden er løsnet helt burde du kunne få kæden af tandhjulet, jeg plejer at lægge min kæde opover kædeskærmen midlertidigt, men nu er vores cykler jo ikke ens, så jeg ved ikke om du kan gøre det samme. Men når kaliberstemplerne så er trykket lidt ind burde du nu kunne trække hjulet ud.
Men lad os lige høre Bønne eller Kjelde ad her om man skal have en kaliber af når forhjulet skal af? ( er hermed gjort)
Hvornår går du igang med at tage hjulene af? Hvis jeg har tid kunne jeg evt kigge ud og hvis jeg ikke kan hjælpe kommer jeg gerne med moralsk opbakning.
Jeg så godt dit indlæg i shelterturstråden, og svarede derinde
Bare for god ordensskyld
Mvh Iver
Jeg tror du er godt hjulpet med de fiduser du har købt, ved faktisk ikke hvad man kalder dem, men lad os kalde dem bukke


Vi tager lige forenden først.Du burde ved at trykke på bremsekaliberen kunne presse stemplerne ind så de ikke trykker på skiven. Hvis skiven er slidt vil der i kanten af skiven forekomme en forhøjning som du skal forbi når kaliberen glider forbi skiven. Jeg vil mene at du er nød til at tage den ene kaliber helt af for at få dækket forbi kalibrene når du skal have hjulet af, men det hører vi lige de erfarne om! når du når så langt at du har trukket akslen ud, vil der i hver side sidde en afstandsbøsning, måske kun i den ene. Mht ABS skulle jeg ikke men det var noget problem.
Bagpå tror jeg ikke det er nødvendigt at fjerne kaliberen, men start med at løsne akslen så du kan komme til løsne kæden på kædestrammeren, når kæden er løsnet helt burde du kunne få kæden af tandhjulet, jeg plejer at lægge min kæde opover kædeskærmen midlertidigt, men nu er vores cykler jo ikke ens, så jeg ved ikke om du kan gøre det samme. Men når kaliberstemplerne så er trykket lidt ind burde du nu kunne trække hjulet ud.
Men lad os lige høre Bønne eller Kjelde ad her om man skal have en kaliber af når forhjulet skal af? ( er hermed gjort)
Hvornår går du igang med at tage hjulene af? Hvis jeg har tid kunne jeg evt kigge ud og hvis jeg ikke kan hjælpe kommer jeg gerne med moralsk opbakning.

Jeg så godt dit indlæg i shelterturstråden, og svarede derinde


Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
HARK Rules
Re: Er der en der kan hjælpe med gode råd?
Helt korrekt som Iver skriver.
Og jo den ene kaliber skal af i for for at få dækket forbi, eller endnu bedre begge kalibre, så er der god plads. Jeg kan ikke huske om det faktisk er nødvendigt at tage kaliberen af i bag, men det er nu meget nemt. 


lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
Re: Er der en der kan hjælpe med gode råd?
Hej Iver og Kjelde
Tusind tak for de gode råd. Syntes det lyder som om at det er noget jeg "selv kan". Dog læser jeg, at du, Iver, er klar med en hjælpende hånd hvis det skal være..... (du ved sikkert ikke hvad du har sagt ja til, men
).
Jeg begynder at makke med tingene i løbet af i morgen, så hvis jeg kunne få et nummer til dig Iver.... du ved hvis nu
Jeg har købt en centerstøttefod som jeg under alle omstændigheder monterer først. Derudover har jeg bestemt at tage et hjul af gangen og jeg forventer at begynde med forhjulet.
Mht. slid på skiverne er det ikke et problem, der er ingen kanter, så det skulle ihvertfald ikke give nogle udfordringer!
Jeg kan se du kører Vara Kjelde - har du selv prøvet, eller?
Endnu engang tak for de gode råd.... - Vi "snakkes" eller ses ved et af jeres fede arrangementer. Iver vi ses jo ihvertfald til sheltertur, jeg kan ikke huske om du skal med Kjelde, men ellers så en anden gang :0)
Har lige forsøgt med et par billeder af den allerede opstartede operation (nyt olie/filter samt montage af Givi "styrtbøjle"..... men er ikke helt klar over hvordan man smider billeder på, så de tilgår en anden gang
Fortsat go aften
Tusind tak for de gode råd. Syntes det lyder som om at det er noget jeg "selv kan". Dog læser jeg, at du, Iver, er klar med en hjælpende hånd hvis det skal være..... (du ved sikkert ikke hvad du har sagt ja til, men

Jeg begynder at makke med tingene i løbet af i morgen, så hvis jeg kunne få et nummer til dig Iver.... du ved hvis nu

Jeg har købt en centerstøttefod som jeg under alle omstændigheder monterer først. Derudover har jeg bestemt at tage et hjul af gangen og jeg forventer at begynde med forhjulet.
Mht. slid på skiverne er det ikke et problem, der er ingen kanter, så det skulle ihvertfald ikke give nogle udfordringer!
Jeg kan se du kører Vara Kjelde - har du selv prøvet, eller?
Endnu engang tak for de gode råd.... - Vi "snakkes" eller ses ved et af jeres fede arrangementer. Iver vi ses jo ihvertfald til sheltertur, jeg kan ikke huske om du skal med Kjelde, men ellers så en anden gang :0)
Har lige forsøgt med et par billeder af den allerede opstartede operation (nyt olie/filter samt montage af Givi "styrtbøjle"..... men er ikke helt klar over hvordan man smider billeder på, så de tilgår en anden gang
Fortsat go aften
Re: Er der en der kan hjælpe med gode råd?
Hej Tryksen.
Velbekomme, det er jo en af grundene til vi har det her forum, at hjælpe hinanden!
Afstandsbøsningerne bør du tage af inden du smider hjulene bag i bilen og kører afsted til din dækpusher, det ville være træls hvis de faldt et sted hvor du ikke lægger mærke til det, de kan tages ud med fingrene. Når baghjulet er taget ud kan du evt lægge kæden på en avis på gulvet så den ikke hænger og flagre på kædeskærmen.
Du får lige mit nummer som privat besked. Nej jeg ved ikke hvad jeg har sagt ja til, men nu har du jo ikke mødt mig endnu, så du ved jo heller ikke om det er katten i sækken der stiller op til hjalp
Mvh Iver
Velbekomme, det er jo en af grundene til vi har det her forum, at hjælpe hinanden!
Afstandsbøsningerne bør du tage af inden du smider hjulene bag i bilen og kører afsted til din dækpusher, det ville være træls hvis de faldt et sted hvor du ikke lægger mærke til det, de kan tages ud med fingrene. Når baghjulet er taget ud kan du evt lægge kæden på en avis på gulvet så den ikke hænger og flagre på kædeskærmen.
Du får lige mit nummer som privat besked. Nej jeg ved ikke hvad jeg har sagt ja til, men nu har du jo ikke mødt mig endnu, så du ved jo heller ikke om det er katten i sækken der stiller op til hjalp

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
HARK Rules
Re: Er der en der kan hjælpe med gode råd?
Jeg har kørt varadero, men ikke længere. Og nej jeg kan desværre ikke komme med på shelterturen.
Jeg har haft hjulene af min daværende varadero, og gå bare i gang. Bare vær grundig når du skiller tingene ad, så du får det samlet rigtigt igen. En god ide er at lægge diverse ting i den rækkefølge du afmontere, så er det nemmere når du igen skal samle. Men hvis du har problemer så benyt dig endelig dels af forumet, og hjælp fra dem der tilbyder sig. Jeg står også gerne telefonisk til rådighed hvis der er noget jeg kan bidrage med

Jeg har haft hjulene af min daværende varadero, og gå bare i gang. Bare vær grundig når du skiller tingene ad, så du får det samlet rigtigt igen. En god ide er at lægge diverse ting i den rækkefølge du afmontere, så er det nemmere når du igen skal samle. Men hvis du har problemer så benyt dig endelig dels af forumet, og hjælp fra dem der tilbyder sig. Jeg står også gerne telefonisk til rådighed hvis der er noget jeg kan bidrage med

lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
Re: Er der en der kan hjælpe med gode råd?
Hej
Jeg har nu selv kun haft baghjulet af min, det var da jeg skiftede kædekit. Dækkene har jeg fået skiftet når den alligevel
har stået til vinteropbevaring (gratis montering og 20% på dækkene), det har passet indtil videre.
Hvad det angår (baghjulet), er det som Iver skriver; sku møtrikken af bagakslen, træk akslen ud og lad hjulet gå ned på
gulvet, nu kan du hægte kæden af tandhjulet og trække hjulet ud i det fri. Du skal ikke have bremsecaliberen af, men som
Iver også skriver er det en god ide først at sætte knæet imod den og trykke den lidt tilbage, det giver lidt mere plads.
Som sagt har jeg ikke haft forhjulet af selv, men ifølge bogen er det kun nødvendigt at afmontere den højre caliber (to bolte),
sku så akselbolten i højre side ud, løsn de 4 (2 i hver side) akselholderbolte og træk så akslen ud, så skulle hjulet kunne
trækkes ud.
Igen må jeg referere til Iver; pas på afstandsstykkerne, også så du for dem monteret de rigtige steder igen. På baghjulet kan
du også lige så godt tage tandhjulsnavet ud, det er bare trykket ned i nogle gummiklodser, en såkaldt chokkobling, og kan
lirkes ud ved håndkraft, omend det godt kan gå stramt. Inden i navet sidder også et afstandsstykke, pas på det også, og tag
også gummierne ud af baghjulet (men læg mærke til monteringen
), så du er sikker på du har dem når du skal samle det igen.
Så håber jeg din dækmand har noget ordentligt grej, så han ikke ridser dine fælge og så han kan afbalancere dem ordentligt
bagefter (selvom der ikke plejer at være meget af afbalancere på Michelin
).
Ved montering af baghjulet er det så bare at gøre overstående i modsat rækkefølge
. Det kan godt være lidt svært at få
presset tandhjulsnavet ned i chokkoblingen igen, og man fristes til at give gummierne lidt Silicone, GØR DET IKKE, JEG TALER
AF ERFARING
Husk at du lige skal justere kæden til et slæk på 35-45mm målt ca. midt mellem tandhjulene inden du spænder møtrikken på
bagakslen, som i øvrigt skal spændes 93 Nm.
Såvidt jeg har forstået har Iver en momentnøgle, har jeg ret?
Ved montering af forhjulet skal akslen selvfølgelig først i, derefter akselbolten som spændes med 59 Nm., hvorefter de 4
akselholderbolte spændes med 22 Nm.
Så er der kun de to caliberbolte tilbage, og faktisk er det sådan, at de ifølge bogen, skal udskiftes ved enhver demontering!
Det tvivler jeg godt nok på de har gjort hver gang de har skiftet dæk på min, men jeg skal da lige have hørt dem ad...nå, men
det er jo op til dig om du vil købe sådan to nye bolte, men under alle omstændigheder skal de spændes med 31 Nm.
Du spurgte også om kæde/tandhjulsskift. Som jeg læser det har din cykel kun kørt 13000 km, så har du ellers passet kæden
ordentligt og holdt den smurt er der mange km i det endnu. Jeg udskiftede det fabriksmonterede (med originalt), ved 36000km
sidste sommer, og da var det ikke slidt helt op, men jeg ville ikke køre på ferie med det.
Se min tråd under "Teknik" - "Eftersyn på Varadero".
Mht. Anarkee´erne bliver du glad for dem (jeg kører selv på dem), de kan klare opgaven, i modsætning til de originalt
monterede Bridgestone, der efter min mening er underkvalificerede til en Varadero! Men hvis du søger på Anarkee her i
foraet kan du finde meget mere om dem.
God fornøjelse
Jeg har nu selv kun haft baghjulet af min, det var da jeg skiftede kædekit. Dækkene har jeg fået skiftet når den alligevel
har stået til vinteropbevaring (gratis montering og 20% på dækkene), det har passet indtil videre.
Hvad det angår (baghjulet), er det som Iver skriver; sku møtrikken af bagakslen, træk akslen ud og lad hjulet gå ned på
gulvet, nu kan du hægte kæden af tandhjulet og trække hjulet ud i det fri. Du skal ikke have bremsecaliberen af, men som
Iver også skriver er det en god ide først at sætte knæet imod den og trykke den lidt tilbage, det giver lidt mere plads.
Som sagt har jeg ikke haft forhjulet af selv, men ifølge bogen er det kun nødvendigt at afmontere den højre caliber (to bolte),
sku så akselbolten i højre side ud, løsn de 4 (2 i hver side) akselholderbolte og træk så akslen ud, så skulle hjulet kunne
trækkes ud.
Igen må jeg referere til Iver; pas på afstandsstykkerne, også så du for dem monteret de rigtige steder igen. På baghjulet kan
du også lige så godt tage tandhjulsnavet ud, det er bare trykket ned i nogle gummiklodser, en såkaldt chokkobling, og kan
lirkes ud ved håndkraft, omend det godt kan gå stramt. Inden i navet sidder også et afstandsstykke, pas på det også, og tag
også gummierne ud af baghjulet (men læg mærke til monteringen

Så håber jeg din dækmand har noget ordentligt grej, så han ikke ridser dine fælge og så han kan afbalancere dem ordentligt
bagefter (selvom der ikke plejer at være meget af afbalancere på Michelin

Ved montering af baghjulet er det så bare at gøre overstående i modsat rækkefølge

presset tandhjulsnavet ned i chokkoblingen igen, og man fristes til at give gummierne lidt Silicone, GØR DET IKKE, JEG TALER
AF ERFARING



Husk at du lige skal justere kæden til et slæk på 35-45mm målt ca. midt mellem tandhjulene inden du spænder møtrikken på
bagakslen, som i øvrigt skal spændes 93 Nm.
Såvidt jeg har forstået har Iver en momentnøgle, har jeg ret?
Ved montering af forhjulet skal akslen selvfølgelig først i, derefter akselbolten som spændes med 59 Nm., hvorefter de 4
akselholderbolte spændes med 22 Nm.
Så er der kun de to caliberbolte tilbage, og faktisk er det sådan, at de ifølge bogen, skal udskiftes ved enhver demontering!
Det tvivler jeg godt nok på de har gjort hver gang de har skiftet dæk på min, men jeg skal da lige have hørt dem ad...nå, men
det er jo op til dig om du vil købe sådan to nye bolte, men under alle omstændigheder skal de spændes med 31 Nm.
Du spurgte også om kæde/tandhjulsskift. Som jeg læser det har din cykel kun kørt 13000 km, så har du ellers passet kæden
ordentligt og holdt den smurt er der mange km i det endnu. Jeg udskiftede det fabriksmonterede (med originalt), ved 36000km
sidste sommer, og da var det ikke slidt helt op, men jeg ville ikke køre på ferie med det.
Se min tråd under "Teknik" - "Eftersyn på Varadero".
Mht. Anarkee´erne bliver du glad for dem (jeg kører selv på dem), de kan klare opgaven, i modsætning til de originalt
monterede Bridgestone, der efter min mening er underkvalificerede til en Varadero! Men hvis du søger på Anarkee her i
foraet kan du finde meget mere om dem.
God fornøjelse

Bønne
Plan your ride. Ride your plan.
Plan your ride. Ride your plan.
Re: Er der en der kan hjælpe med gode råd?
Kan man det? Jeg synes jeg pressede og pressede, men der skete ingenting :)iver skrev:Du burde ved at trykke på bremsekaliberen kunne presse stemplerne ind så de ikke trykker på skiven.
- Nikolajsen
- Indlæg: 1598
- Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt:
Re: Er der en der kan hjælpe med gode råd?
Jeg er nysgerrig, hvad sker derBønne skrev:Det kan godt være lidt svært at få
presset tandhjulsnavet ned i chokkoblingen igen, og man fristes til at give gummierne lidt Silicone, GØR DET IKKE, JEG TALER
AF ERFARING![]()
![]()
![]()

Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Re: Er der en der kan hjælpe med gode råd?
Først mr.jensen:
Jeg plejer at tage fat i hver side af hjulet og så presse knæet mod caliberen (læg en klud imellem, ellers kan det godt gøre
ondt), og hvis ellers stemplerne arbejder nogenlunde som de skal, kan de godt trykkes nok baglæns til at de ikke generer
ved hjulafmontering.
Og så Nikolajsen:
Ja, jeg var jo forberedt på at det ville komme
. For nogle år siden skiftede jeg chokkobling i min gamle CB 750 K7, fordi
der simpelthen var blevet slup i den efter mange år og mange km. De nye gummier passede utrolig stramt, så de fik en gang
Siliconespray, og vupti, kom det på plads
. Efter nogle dages kørsel mærkede jeg pludselig at der skete et eller andet
omme i baghjulet, så da jeg kom hjem måtte jeg have det af og checket. Jeg havde nær aldrig fået tandhjulsnavet ud, på
trods af at gummierne passede så ekstremt stramt, var de alligevel drejet om sig selv, og sad helt forkert og i klemme
Og det på en gammel CB´er med 67 hk
. Nå, men jeg måtte jo rense Siliconen af igen, og så samle det igen uden, omend
det var svært, men det har den så kørt med siden uden yderligere problemer
, ja, af skade bliver man klog 
Jeg plejer at tage fat i hver side af hjulet og så presse knæet mod caliberen (læg en klud imellem, ellers kan det godt gøre
ondt), og hvis ellers stemplerne arbejder nogenlunde som de skal, kan de godt trykkes nok baglæns til at de ikke generer
ved hjulafmontering.
Og så Nikolajsen:
Ja, jeg var jo forberedt på at det ville komme

der simpelthen var blevet slup i den efter mange år og mange km. De nye gummier passede utrolig stramt, så de fik en gang
Siliconespray, og vupti, kom det på plads

omme i baghjulet, så da jeg kom hjem måtte jeg have det af og checket. Jeg havde nær aldrig fået tandhjulsnavet ud, på
trods af at gummierne passede så ekstremt stramt, var de alligevel drejet om sig selv, og sad helt forkert og i klemme

Og det på en gammel CB´er med 67 hk

det var svært, men det har den så kørt med siden uden yderligere problemer


Bønne
Plan your ride. Ride your plan.
Plan your ride. Ride your plan.
- Nikolajsen
- Indlæg: 1598
- Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt:
Re: Er der en der kan hjælpe med gode råd?
Det var li' godt s.....
Ja, jeg tror selvfølgelig på at du har set og oplevet det. Men kan ikke helt forstå hvordan det er gået til.
Jeg har en gang imellem givet mine chockkoblinger sådan noget "smørelse", det har godt nok været slip middel. Men jeg har ikke oplevet nogen problemer med det.

Ja, jeg tror selvfølgelig på at du har set og oplevet det. Men kan ikke helt forstå hvordan det er gået til.
Jeg har en gang imellem givet mine chockkoblinger sådan noget "smørelse", det har godt nok været slip middel. Men jeg har ikke oplevet nogen problemer med det.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Re: Er der en der kan hjælpe med gode råd?
Jamen det forstår jeg godt du ikke forstår, Nikolajsen, for jeg forstår det heller ikke
.
For der er simpelthen ikke plads til at de kan vende sig, men fakta er at de gjorde det
Måske det slipmiddel du har brugt er noget der fordamper/forsvinder igen
Det gør Siliconen jo ikke 

For der er simpelthen ikke plads til at de kan vende sig, men fakta er at de gjorde det

Måske det slipmiddel du har brugt er noget der fordamper/forsvinder igen


Bønne
Plan your ride. Ride your plan.
Plan your ride. Ride your plan.
Re: Er der en der kan hjælpe med gode råd?
Ol'a Bønne, Kjelde og Iver
Tak for de mange svar... jeg blir sku lidt nervøs for om det er noget for en halv gammel mand at gå igang med. Har lige monteret centerstøttefod, så det løser da lidt af problemet med at få bæstet til at stå ;0) (læs Vara'en)
Jeg starter operationen imorgen formiddag og så vil det jo vise sig om de problemer der er i DONG ikke bare er nogle bagateller i forhold til mit projekt - vi får se. Med som jeg skrev til dig Kjelde - hvis den ryger i den blå avis under bortgives, så slår jeg lige på phonen
Der er en "ting" alle er sprunget lidt henover - ABS dimsen bag den ene kaliber. Er det et lille hjul der løber rundt i det dertilhørende "tandhjul", og skal den cencor løsnes inden afmontering eller der det total forbudt land?
Nå. Dækkene kommer på imorgen og jeg kan hente dem igen ved dækpusheren fredag. Så fredag aften blir den store aften. Jeg har lovet min nabo for længe siden, at han må prøve den en tur en dag, det kunne godt ske det skulle være fredag
Jeg holder jer orienteret - ville gerne med billeder, men den kan jeg s.. ikke finde ud af at vedhæfte
Go aften
Tak for de mange svar... jeg blir sku lidt nervøs for om det er noget for en halv gammel mand at gå igang med. Har lige monteret centerstøttefod, så det løser da lidt af problemet med at få bæstet til at stå ;0) (læs Vara'en)
Jeg starter operationen imorgen formiddag og så vil det jo vise sig om de problemer der er i DONG ikke bare er nogle bagateller i forhold til mit projekt - vi får se. Med som jeg skrev til dig Kjelde - hvis den ryger i den blå avis under bortgives, så slår jeg lige på phonen

Der er en "ting" alle er sprunget lidt henover - ABS dimsen bag den ene kaliber. Er det et lille hjul der løber rundt i det dertilhørende "tandhjul", og skal den cencor løsnes inden afmontering eller der det total forbudt land?
Nå. Dækkene kommer på imorgen og jeg kan hente dem igen ved dækpusheren fredag. Så fredag aften blir den store aften. Jeg har lovet min nabo for længe siden, at han må prøve den en tur en dag, det kunne godt ske det skulle være fredag

Jeg holder jer orienteret - ville gerne med billeder, men den kan jeg s.. ikke finde ud af at vedhæfte

Go aften