Høj Vindskærm til Transalp 1994

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Brugeravatar
Søren Dahl
Geografisk sted: Kolding

Høj Vindskærm til Transalp 1994

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Alle

Jeg vil blot høre om der er nogle af Jer der kører transalp der har denne skærm på Jeres alp http://www.motorcyclewindshield.com/mer ... indshields - eller hvad I ellers har af høj skæm DER VIRKER uden turbulens :)

Jeg har dog ikke fået min alp hjem endnu, og vil naturligvis prøve at køre med den orginale vindskærm og helt uden.

Mvh Søren
villebro

Re: Høj Vindskærm til Transalp 1994

Indlæg af villebro »

Hejsa

Jeg har en touring-skærm monteret på min 94'er TA. Den skal af hurtigst muligt, den laver så meget turbulens, at jeg må holde pauser eller hastigheden under 60. Jeg er 185 cm høj og er tilsyneladende for lav, for hvis jeg strækker hals holder det op.
Har købt en brugt originalskærm som jeg håber kan afhjælpe problemet. Så hvis du er 190cm eller mere, har jeg en skærm du må købe :-D

Mvh
Mads

P.S. Hvor får du din TA hjem fra? udlandet?
Brugeravatar
Søren Dahl
Geografisk sted: Kolding

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Mads

Jeg har en africa twin skærm som er justerbare som skal bygges oven på en anden transalp skærm - JP fra klubben og jeg kloger lidt i hvad der skal gøres, jeg vender lige tilbage om jeg er interesseret - måske kan den bygges oven på den skærm du har - turbulens er noget virkelig grimt noget -jeg har fået tinnitus af at køre med for dårlig hjel og med turbulens fra en forkert vindskærm på min første alp i 2000 - noget lort - men har lært at leve med det - få den skærm fing2 rykket af med det samme - den ødelægger øerene.

Mvh Søren
HumleLars

Indlæg af HumleLars »

Hej Alle,

Min ´06 Alp er også monteret med den originale, højere touringskærm, og med 190cm får jeg også utroligt meget turbulens over 70-80 km/t.

Kan det mon betale sig at montere den lille originalskærm istedet og så tage mere af vinden ligepå?

Lars
Fru Kvist

Indlæg af Fru Kvist »

Hej!
Er der nogen der har erfaringer med de der laminar lip, man kan købe og sætte på? Jeg har fundet frem til motocom.dk de har en liste hvor der står på, at den fåes - de har bare ikke svaret på min mail endnu.
Så også en skærm som hedder MRA - hvor der sidder en lille spoiler på - men hvad mon er bedst. De kosten begge 1000 kr - såååå.....

Jeg er 182 cm - så kender problemet!

Det er bare irriterende at "få hovedet rykket af" når man skal følges med nogen og køre over 80.....OG man kan ikke tale med sin makker for larmen!

Tove
Fru Kvist

Indlæg af Fru Kvist »

Har i mellem tiden fundet at hjemmesiden www.route55.dk sælger flere forskellige - tror bare min er for gammel.......ØV
Tove
ReneWagner

Indlæg af ReneWagner »

Jeg købte min høje vindskærm på ebay.de til ca 400kr den har taget en stor del af støjen fra mig.
Rotax 655

Indlæg af Rotax 655 »

Fandt aldrig en løsning på problemet på Transalpen fra 90.. masser af larm og turbulens over 100 km/t Bedre på Africaneren men ikke helt godt. På Varaderoen (den gamle model made i Japan) fungerede original skærmen faktisk OK, men ved høje hastigheder måtte der indtages en næsten vandret stilling for at komme i læ for vindpresset.
Eksperimenterede med div. forlængelser af de originale skærme, prøvede osse Niels med den ekstra vindafviser.. men intet passede mine 195 cm.
Nu er vindskærmen helt væk og knopdækkene og jeg har heller ikke godt af hastigheder meget over 100 km/t..
Det er selvfølgelig vigtigt at ha en hjælm der passer godt på hovedet, propper i ørene og en halskrave der også forhindre støj og træk.
Vælger i alligevel en meget høj vindskærm kan det rykke særdeles i en MC ved kraftig sidevind og kørsel i bjergene hvor det tit blæser en hel pelikan. Men til gengæld sidder man jo rimeligt i læ for regn og andet nedbør.. Synes i skal be om lov til at prøve nogen af klubbens mange medlemmers forskellige løsninger inden et køb.
vh Leif
Torben

Indlæg af Torben »

Hej.

Her er så min løsning på problemet.
Jeg har prøvet med forskellige højder på Transalp-vindspejle uden det store held. En dag stod jeg med en gammel Givi-skærm og holdt den på for evt. at klippe den til. Det faldt helt naturligt at prøve at sætte det hele på og vupti - bedste resultat til dato.
Jeg kan nu køre med åbent visir med 120 km/t og er fri for næsten al rusk og turbulens.
Den gode gamle alp er blevet en helt anden og endnu bedre cykel at køre på.
Udseendet kan selvfølgeligt diskuteres, men jeg mener virkningen her har fortrinsret.
Billedet er taget i sidste weekend, hvor MC-Klatten var på klubtur til Småland og af 15 cykler var de 5 alper - sådan!

TA-hilsen Torben

IMG_2729.jpg
IMG_2729.jpg (68.09 KiB) Vist 8492 gange
Besvar