Mislyd i 1. Og 2. Gir på min xrv

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Mgala

Mislyd i 1. Og 2. Gir på min xrv

Indlæg af Mgala »

Hej trenger hjælp!

Jeg har lige købt mig en xrv fra 1995 der har gået 56000. Jeg får en klarklyd ved rolig kørsel i 1. Og 2 gir. Lyden kommmer fra moteren bag det foreste tandhjul. Ved ikke hvad det er og trænger indspil så jeg ved hvad det er jeg skal fikse.
Brugeravatar
iver
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Mislyd i 1. Og 2. Gir på min xrv

Indlæg af iver »

Hej Mgala.

Kommer lyden ved almindelig kørsel? Eller når du slipper koblingen? Når du giver gas efter den har kørt i friløb (uden gas, hvorefter du gasser op)?

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Peter AT
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Halløjsa...
Og velkommen her på forum..

Jeg ville nok starte med at skille´kædesamlerleddet ad, og gi det en god gang fedt. Disse samleled har det med at tørre ud, og så får man en lyd, der måske kan være som du beskriver det..

Go fornøjelse med cyklen..
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Mgala

Indlæg af Mgala »

Tak for de fine indlæg. Det var kjæden der var problemet. Ham jeg købte den av var en liten kar der ikke var 100 kg som mig. Han havde bare 3,5 cm slak på kæden, hvilket var alt for lite for mig med mine 100 kg.

Høre sikkert fra mig senere. ps er der nogen der ved hvor hvor jeg kan få fat i det plast tandhjul der er inde i spedometerdrevet nede ved forhjulet?
Brugeravatar
Tinning
Geografisk sted: Albertslund

Indlæg af Tinning »

http://www.cmsnl.com/honda-xrv750-afric ... ml#results ved ikke om det lige er denne model du kører på men cmsnl har det meste
Besvar