Nye dæk, men hvad med montering?

Spørgsmål eller tips.
Besvar
mr.jensen

Nye dæk, men hvad med montering?

Indlæg af mr.jensen »

Hej alle sammen.

Efter årets Roadbook Rally, har jeg fået blod på tanden og mente i den henseende, at jeg ville have nogle andre dæk på. Det er så blevet til et sæt TKC 80. De er købt, og skulle være på vej. Så skulle jeg også være klar til Twinduro i Sverige i juni :-D Er godt nok spændt på at se hvordan den grønne TransAlp kommer til at se ud...

Nu skal de bare monteres og til det er der umiddelbart to muligheder. Enten kan jeg få en forhandler til at montere dem for mig, eller også kan jeg lære det og selv gøre det. Nu er spørgsmålet bare, om der er nogen i nærheden af København, der kan vise /hjælpe mig med at monterer dem?

De bedste hilsner
Martin

Update: Dækkene er nu velankommet. :-D Bagdækket er lidt grovere end jeg havde forventet, så det bliver spændende.
Senest rettet af mr.jensen 11. maj 2012, 13:46, rettet i alt 1 gang.
Niels

Re: Nye dæk, men hvad med montering?

Indlæg af Niels »

Det er ikke så svært at skifte dæk på en mc. Men et godt råd er et du skal købe et sæt mc dækjern, evt dem du kan få i biltema. Og så husk at bruge noget smøremiddel. Hvis du ikke har noget af det rigtige, kan du enten bruge opvaskemiddel eller endnu bedre sådan noget man bruger når man samler kloarkrør.
God tur med TCK'erne. Der er lidt delte meninger om dem, men jeg synes at de er rigtig gode til allround brug, og de står helt sikkert godt fast på grus. Regn med ca 6000 km, inden de skal af igen, da de ikke holder lige så godt som gade dæk, men det siger næsten sig selv, da de er meget blødere, og har mindre gummi at træde på end, f.eks Metzler Tourence

Mvh Niels
Brugeravatar
iver
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej Jensen og tillykke med de nye dæk. Hvis du vil finde en dækmontør til en nogenlunde pris kan du prøve at tjekke her http://ssl.delti.com/cgi-bin/stationssuche.pl?dsco=123om der skulle være en i din nærhed. Men det er jo kun en nødløsning, hvis du ikke selv kan få dem krænget på ;-)

Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
mr.jensen

Indlæg af mr.jensen »

Niels skrev:Det er ikke så svært at skifte dæk på en mc.
Jeg har jo aldrig prøvet det, men de fleste siger, at det ikke er så svært. En gang skal jo også være den første. Det kunne bare være meget rart, at monterer dem sammen med en, der har prøvet det før :-) Undgå fejl og ridser samt høste tricks og tips.
Niels skrev:God tur med TCK'erne. Der er lidt delte meninger om dem, men jeg synes at de er rigtig gode til allround brug, og de står helt sikkert godt fast på grus.
Jeg glæder mig også meget til at prøve dem. Og de bliver helt sikkert guld værd i Sverige. At der er delte meninger har du helt ret i, også her på forummet. Folk har forskellig smag og præferencer, det er som i mellem Apple og Android.
iver skrev:kan du prøve at tjekke her http://ssl.delti.com/cgi-bin/stationssu ... dsco=123om der skulle være en i din nærhed
Tak, det vil jeg have i tankerne, hvis vi når til det punkt, at jeg må have professionel hjælp :-D

De bedste hilsner
Martin
Brugeravatar
Tinning
Geografisk sted: Albertslund

Indlæg af Tinning »

du er velkommen til at kigge forbi albertslund en aften eller en weekend dag så kan vi nok finde ud af det sammen :-D

jeg har skiftet dæk på min egen og jeg har nu købt sådan en her http://www.thansen.dk/product.asp?c=694 ... 1171546633 så nu tror jeg det er lettere :mrgreen:

mvh Tinning
Brugeravatar
Tinning

Indlæg af Tinning »

jeg har også en løfter til begge ender af en mc så vi kan få hjulene af
mr.jensen

Indlæg af mr.jensen »

Tinning skrev:du er velkommen til at kigge forbi albertslund en aften eller en weekend dag så kan vi nok finde ud af det sammen :-D
Det tilbud er meget svært at sige nej tak til. Så jeg vil gerne benytte mig af det generøse tilbud :-D

Dækkene skulle gerne være på vej, kan se de er nået til et transitdepot i Kolding. Kan du sende mig en PB, med dit telefonnummer? Udover dækkene, skal man så have noget med?

Så ses vi.

Martin
Brugeravatar
Tinning

Indlæg af Tinning »

hvis din kører med slanger så ville jeg også skifte dem ellers burde jeg have det der skal til
mr.jensen

Indlæg af mr.jensen »

Så er dækkene monteret med stor hjælp fra Tinning. Vi fik lov til knokle lidt, men heldigvis kunne vi også nyde både kaffe og en sludder. Tak for hjælpen, Tinning.

Nu skal de bare køres til og jeg skal lære dem at kende, så er jeg vist også klar til Twinduro i Sverige.

Vi ses
Martin
Brugeravatar
Tinning

Indlæg af Tinning »

det var så lidt og ja både hygge og knokle :-D men det lykkedes men jeg lærte også at dæk som er til at kører uden slanger er noget være at skifte ;-)
Besvar