Varadero tændrør.

Spørgsmål eller tips.
Brugeravatar
Bønne
Geografisk sted: Svinninge

Re: Varadero tændrør.

Indlæg af Bønne »

Iver, Tryksens Varadero er en ´08 model, og derfor med indsprøjtning.

Jeg tror stadig det er det samme problem, "nyssing", som jeg selv og mange andre Varaderoejere rundt om i
verden har, på din er det bare mere markant :-(
Desværre kender jeg ikke løsningen, og det er der tilsyneladende heller ingen andre der gør, jvf. diverse fora.

Får du lavet eftersyn på din :?: Har du prøvet at få sat computer på den :?: Måske man kunne "fange" fejlen
med den, nu det er så udpræget på din. Ellers må vi håbe den komponent der laver fejlen snart står helt af,
så ved vi jo hvad der er galt. En permanent fejl er nu engang lettere at finde end en periodisk.

Leif, godt nok har Tryksens Varadero ikke kørt så meget, men den har jo ikke stået stille i flere år, og det har
min absolut heller ikke :lol: . Hvis løsningen var så let, ville der nok heller ikke blive skrevet så meget om det
andre steder.

Tryksen, jeg regner med at køre til MC-Festivalen på Jyllandsringen d. 9-10 juni, ellers ved jeg ikke lige endnu
hvad jeg kører til senere.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Tryksen

Indlæg af Tryksen »

Hej Bønne
Har aldrig haft computer på - det kunne være jeg skulle prøve det - kunne det være ved ProBike eller kender du andre du kan anbefale :?:

Jeg kigger forbi på Jyllands-ringen, så kan vi lige fintænke over en Cola.

Vi ses - kør forsigtigt
Brugeravatar
Bønne
Geografisk sted: Svinninge

Indlæg af Bønne »

Jeg kender ikke de jyske forhandlere så godt så jeg kan anbefale nogen bestemt, men det skal jo være en der har en
computer der kan udlæse fejlkoder på en Varadero, samt en god mekaniker der gider sætte sig ind i problemet :-D

Jamen, så ses vi på Jyllandsringen :ok:
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Rotax 655

Indlæg af Rotax 655 »

Hej Bønne
Kan vel aldrig skade at få renset indsprøjtning system uanset :-)
http://www.bardahl.dk/Produkter.aspx?a=b&GruID=3

Billede
Jeg har ingen aktier i dette firma - men kunne konstaterer at deres produkt til bekæmpelse af diselpest i tankene på båden, virkede og som tidligere skrevet også deres karburatorrens.. på Varaderoen.

Har læst lidt på bardahl produktblade og forklaringen om * Ethanols (5 % tilsættes benzinen i DK) køber jeg :mrgreen:
I vinters har jeg skiftet toppakning og stempelringe og samtidig
Tømte tanken for benzin og afmonterede det indbyggede filter og rensede alt, - fandt alligevel noget mørkt farvet benzin da karburatoren blev adskilt for fejlfinding med dårlig tomgang for en uge siden, kanalen til chokerfunktioen i karburatoren var blokeret af dette, og lidt forsigtig trykluft fik noget sort farvet benzin ud..
Og karburatoren var også blevet adskilt i vinter og alle dysser m.m. omhyggelig renset med benzin og trykluft.

*
"E10 er den nye europæiske miljø- og CO2 venlige benzin som er tilsat 10% ethanol. I Danmark er der tilsat 5%. Man har en målsætning der hedder 10% i hele EU.
Det kan dog give problemer med for meget ethanol i benzinen. Ethanol angriber gummipakninger, benzinslanger, aluminium og plasttanke (som kan opløses). Den kan også danne rust og korrosion i tanke og indsugningssystemer.
E10 Fuel Improver additiv i benzinen forhindrer at disse gener opstår."

venlig hilsen
Leif
Besvar