Lyder interessant at kæden normalt aldrig behøver at udskiftes - og især at det måske heller ikke er drifts-kritisk, hvis den er blevet slap!??
Kan den ikke risikere at "takke over" .... og så splitte ventilerne ad??
Har spurgt mit værksted om en ca. pris på udskiftning af knast-kæde samt strammere (og vist en dims mere han nævnte!?) ... og han gav et hurtigt overslag på ca. 6500,- for sådan en dags-operation.
Nu er jeg ikke engang helt sikker på, at det er strengt nødvendigt eller om den tikken skyldes noget andet..... f.eks. at ventilerne måske også skal stilles... eller noget andet!??
Har studeret servicemanual og Haynes manual ... og har nok ikke umiddelbart mod på at fumle med det indre af motoren selv ... og i såfald skulle det vente til jeg har rigtig god tid til at hygge mig med sådan et projekt. (I wish)
Prisen på en sådan en omgang skal så også sættes ift. knallertens samlede pris - og hvad en evt. anden brugt motor med færre km kan skaffes til..... evt. en komplet donor-cykel fra Tyskland med mange andre brugbare dele.
Kan man uden formelle problemer med syn og forsikring f.eks. udskifte den med AT motor - og hvilken model/årgang ville så passe på?
(Der er vist noget med at en AT ikke kan monteres med alle ophængs-bolte - synes jeg at have læst et sted??).
Samtidig ville jeg gerne have den i så fin stand, at jeg kunne tage nogle ture udenlands på den - og f.eks. deltage i nogle offroad-arrangementer såsom Søgaard - uden at risikere den brænder sammen.
Tænke, tænke....