africaner driftstop

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Madsrdo4

africaner driftstop

Indlæg af Madsrdo4 »

Pokkers også, på vej hjem fra arbejde her til aften opdager jeg at omdrejningstælleren pludselig går død, hvorefter at motoren mangler kræfter og stopper helt efter ca 1 min hvorefter den ikke kan starte igen, startmotoren kører men ellers sker der ikke noget.
Nogen der har et bud på fejlen ????
PAVJ

Re: africaner driftstop

Indlæg af PAVJ »

Benzinpumpe :?:
CDI-boks.....

M.v.h.

Poul
Madsrdo4

Indlæg af Madsrdo4 »

Hmm tror ikke det er benzinpumpe pga at det starter med at omdrejningstælleren går død selvom motoren kører.
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Madsrdo4 skrev:Hmm tror ikke det er benzinpumpe pga at det starter med at omdrejningstælleren går død selvom motoren kører.
Hmm, kunne det monstro tyde på en defekt CDI boks? Så vidt jeg husker er omdr-tæller styret af den ene. I hvertfald på ældre TA'er.

Der står noget om det på forum, prøv at søg efter CDI boks et eller andet.
Madsrdo4

Indlæg af Madsrdo4 »

Ja det virker mystisk for tjekkede lige de 2 tændrør der er nemmest at komme til og der var kun gnist på det ene tændrør så sikkert noget elektrisk, men prøvede så også lige at gå uden om benzinpumpen for at tjekke den, og mindsanten om så ikke motorcyklen startede men lyder som om den kun går på den ene cylinder og omdrejningstæller virker ikke. ????
Nå men der er 12 måneders garanti på dyret, så bliver nok nødt til at benytte mig af den, skal nok skrive når fejlen er fundet.

Mads.
Madsrdo4

Indlæg af Madsrdo4 »

Har nu søgt en del på nettet om problemmet og kan konstatere at når omdrejningstælleren dør samtidig med at tændingen forsvinder på den ene cylinder er problemmet med meget stor sandsynlighed en defekt cdi. :-(

Men er ikke blevet klogere på brændstofpumpen, mc vil kun starte nu hvis jeg går uden om pumpen ?

Skyldes det at brændstofpumpen også er styret af cdi, eller er det en tilfældighed at den også bliver defekt samtidig med cdi. ?

Og kan man købe en ny cdi et eller andet sted har kikket på ebay og diverse andre sider uden held.

Kan godt se at der er nogen der har haft held med at genlode cdi, men er jo nok ikke den bedste løsning.
Brugeravatar
Peter AT
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Den nemmeste måde at fejlfinde i forbindelse med cdién, er at låne en der virker, og så lige teste cyklen med denne.

En gang i mellem driller benzinpumpens indgang, hvor der sidder en "Returkugle" som kan sætte sig fast og lukke for benzintilførslen.

Den kan løsnes med en lille skruetrækker ind i benzin indgangen på pumpen. Lidt forsigtighed skader ikke. Øv at ridse kuglen så den lettere kan sætte sig fast igen ;-)
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Brugeravatar
Tinning
Geografisk sted: Albertslund

Indlæg af Tinning »

Madsrdo4 hvor fra i landet kommer du for jeg har en til en transalp du kan prøve og så se om det virker
jeg ved dog ikke om det er de sammen cdi men mund ikke en her inde kan svarer os på det

jeg kommer fra albertslund på sjælland

mvh Tinning
Madsrdo4

Indlæg af Madsrdo4 »

Hej Peter og tinning.

Det med kuglen i brændstofpumpen viste jeg ikke og er selvfølgelig go info :ok:

Men er der nogen der ved om cdi også har forbindelse til brændstofpumpen ?

Tinning jeg bor i nordjylland, men tak for tilbudet :ok:

Der er stadigvæk garanti på mc så lader forhandleren om at få den ud at køre igen :-D

Men er jo nysgerrig, og vil gerne gøre mig klogere på hvordan det hele virker hvis jeg skulle blive udsat for et driftstop en anden gang.
Den her gang skete det på min egen grusvej :-D men kunne selvfølgelig også være sket oppe på jotunheimen i norge :shock:
Brugeravatar
Tinning

Indlæg af Tinning »

Madsrdo4 hvis du sætter et bu navn i din profil er det lettere for alle at se om vi kan hjælpe

ps dette gælder alle :-D
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Eftersom der stadig er garanti på cyklen ville jeg nok undlade at pille det mindste.
Hvis forhandleren finder ud af du har rodet i noget du ikke har den store kendskab til kan det jo være han lader garantien bortfalde eller på anden måde kryber væk fra sig ansvar.

En anden ting. Hvorfor overhovedet bøvle med skidtet når der er garanti ?
Madsrdo4

Indlæg af Madsrdo4 »

Tingtilsalg du har ret, er helt bevist om ikke at rode med noget pga garanti, og at det kan gøre det meget svært og irreterende for en mekanikker at finde fejlen.

Derfor har jeg også kun tjekket 2 tændrør og prøvet at bypasse brændstofpumpe, for at få en ide om hvad jeg skulle fortælle forhandleren, evt om mc skal fragtes på værksted eller om han evt ville prøve at sende en bestemt del til mig.
"roder" IKKE mere med den :-D

Har også talt med forhandler mc skal på værksted ingen problemer :-D

Grunden til at jeg fortsat stiller spørgsmål er at jeg er nysgerrig og gerne vil ruste mig selv bedre for at kunne fejlsøge på mc når garantien ER udløbet.

Håber ikke det bliver nødvendigt 8-)

Så tilbage er der kun 2 spørgsmål.

Har cdi forbindelse til brændstofpumpen ?

Kan man købe en ny cdi ?

Med venlig hilsen Mads.

Ps tinning jeg har nu indsat rebild i min profil, går ud fra det er det du mener med bu navn. :smadret:
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Det burde ikke være noget problem at finde en brugt CDI enhed. Ebay har alt.
Brugeravatar
Tinning

Indlæg af Tinning »

det var lige det jeg mente bu hmm by burde der have stået :oops:

men skriv igen når fejlen er udbedret så kan vi alle lærer lidt
Madsrdo4

Indlæg af Madsrdo4 »

Fejlen er fundet, det var som forventet cdi der var brændt af, og har nu fået en anden ny (brugt) cdi på og motoren går som en drøm :-D :-D :-D
Måtte dog bugseres fra hadsten og hjem da jeg opdagede et 4 cm langt stykke jern halvt inde i mit bagdæk :evil: så har været det meste af følelseregisteret igennem i dag :mrgreen:
Besvar