Hej friske mennesker!
Her i sidste uge, der gik den ene kuglelejre istykker på min AT. Så her idag, der fik jeg reparet den, men jeg er støt ind i et problem, som jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal gøre her.
Efter jeg skiftede alle 3 baghjulslejrende, og fik sat baghulet på igen, men vis jeg vil spænde mit baghjuls, som jeg plejer, så blokkeres baghjulet. Gør den det, vis jeg spænder den for hårdt, eller? For en af mine venner snakkede noget om, at vis der ikke var slør når jeg spænte baghjulet, så skulle der ikke være noget problem for mig at køre, men jeg vil lige høre jer af?
Håber i forstår mit problem.
På forhånd tak.
Suhir
Baghjuls problem.
Re: Baghjuls problem.
Hej Suhir..
Øv, det var da et træls problem..
Det er selvfølgelig lidt svært at fejlrette noget man ikke har set, men umiddelbart vil jeg tro at det er fordi bagsvingeren trykker et eller flere lejer sammen så modstanden er for stor.
Du bør under ingen omstændigheder køre uden at hjulet er spændt sammen med bagsvingeren.
Tror du har lavet en montagefejl med lejerne. Mit bedste råd er at ta baghjulet med til en fagmand, og lade ham komme med en vurdering.
Held og lykke..
Øv, det var da et træls problem..
Det er selvfølgelig lidt svært at fejlrette noget man ikke har set, men umiddelbart vil jeg tro at det er fordi bagsvingeren trykker et eller flere lejer sammen så modstanden er for stor.
Du bør under ingen omstændigheder køre uden at hjulet er spændt sammen med bagsvingeren.
Tror du har lavet en montagefejl med lejerne. Mit bedste råd er at ta baghjulet med til en fagmand, og lade ham komme med en vurdering.
Held og lykke..
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Peter AT
- Nikolajsen
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt:
Lyder lidt som en afstandsbøsning der vender forkert, eller mangler.
Hjulet går formentligt stramt når du spænder det, fordi noget der ikke skal/kan dreje rundt, rammer lejets udvendige ring, som skal dreje rundt.
Så som Peter skriver, du kører ingen steder får det er i orden, så er du nemlig sikker på ikke at ødelægge noget, og at det er sikkert at køre.
Hjulet går formentligt stramt når du spænder det, fordi noget der ikke skal/kan dreje rundt, rammer lejets udvendige ring, som skal dreje rundt.
Så som Peter skriver, du kører ingen steder får det er i orden, så er du nemlig sikker på ikke at ødelægge noget, og at det er sikkert at køre.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Hej Suhir.
Har du fundet fejlen? Hvis ikke og cyklen står i Beder kan jeg evt kigge forbi en dag og se på det.
Mvh Iver.
Har du fundet fejlen? Hvis ikke og cyklen står i Beder kan jeg evt kigge forbi en dag og se på det.
Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
HARK Rules
Hej Iver!
du må meget gerne komme forbi en dag o hjælpe mig med at finde fejlen. kunne være super lækkert. Så kan jeg jo lige give en lille en vis det er
du må meget gerne komme forbi en dag o hjælpe mig med at finde fejlen. kunne være super lækkert. Så kan jeg jo lige give en lille en vis det er

iver skrev:Hej Suhir.
Mvh Iver.