problem med den foreste cylinder på transalp
problem med den foreste cylinder på transalp
Hej derude.
Jeg er ny her. Er i år blevet den lykkelige ejer af en Honda Transalp 600 og er meget glad for den.
Vil meget gerne køre ud i det blå med nogen ( bliver jo nok først næste sæson)
Jeg har dog fået et problem. Her til morgen ville den kun starte på den bagerste cylinder - Grrr
mon der blot er tale om et nyt tændrør ( har jeg egentlig to på hver cylinder ) og er det let at skifte det/ dem ud ????
håber nogen kan hjælpe.
Iøvrigt kunne jeg godt være interesseret i sidetasker af alu - jeg har monteret givi rack med 35 l sidetasker og 45 l topbox ????
hilsen Hans-Erik Århus
Jeg er ny her. Er i år blevet den lykkelige ejer af en Honda Transalp 600 og er meget glad for den.
Vil meget gerne køre ud i det blå med nogen ( bliver jo nok først næste sæson)
Jeg har dog fået et problem. Her til morgen ville den kun starte på den bagerste cylinder - Grrr
mon der blot er tale om et nyt tændrør ( har jeg egentlig to på hver cylinder ) og er det let at skifte det/ dem ud ????
håber nogen kan hjælpe.
Iøvrigt kunne jeg godt være interesseret i sidetasker af alu - jeg har monteret givi rack med 35 l sidetasker og 45 l topbox ????
hilsen Hans-Erik Århus
Re: problem med den foreste cylinder på transalp
Hej Hans Erik.
Prøv lige at bytte rundt på de to cdibokse, det er de to sorte fiduser der sidder under sæddet, hvis den efter bytning ikke kører på den foreste er det den ene cdiboks der er gået.
Mvh Iver.
Prøv lige at bytte rundt på de to cdibokse, det er de to sorte fiduser der sidder under sæddet, hvis den efter bytning ikke kører på den foreste er det den ene cdiboks der er gået.
Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
HARK Rules
Re: problem med den foreste cylinder på transalp
Hej Hans-Erik, og velkommen til.
Det kunne også være en CDI. Der sidder to CDI'er under sædet. Den venstre er til den bagerste cyll. samt omdrejningstælleren. Du kan prøve at bytte dem om og se om omdr.tælleren så også svigter.
Der er to tændrør i hver cyll.
Det kunne også være en CDI. Der sidder to CDI'er under sædet. Den venstre er til den bagerste cyll. samt omdrejningstælleren. Du kan prøve at bytte dem om og se om omdr.tælleren så også svigter.
Der er to tændrør i hver cyll.
Re: problem med den foreste cylinder på transalp
Tak tak Lykkedal 
Så vidt jeg husker er det forholdsvis nemt at skifte tændrørene (4stk) Og gøres nemmest med den medfølgende tændrørsnøgle der ligger i værktøjssættet. Jeg mener at tanken skal vippes, den kan holdes oppe af den fidus der sidder på undersiden af sædet. Hmmmm eller er det kun på en AT man kan det?
Mvh Iver.

Så vidt jeg husker er det forholdsvis nemt at skifte tændrørene (4stk) Og gøres nemmest med den medfølgende tændrørsnøgle der ligger i værktøjssættet. Jeg mener at tanken skal vippes, den kan holdes oppe af den fidus der sidder på undersiden af sædet. Hmmmm eller er det kun på en AT man kan det?
Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
HARK Rules
Re: problem med den foreste cylinder på transalp
hvad er fordelen ved digitale cdi bokse
Re: problem med den foreste cylinder på transalp
@Tinning - De går aldrig i stykker... tror jeg 

Re: problem med den foreste cylinder på transalp
ændre de noget ved køreegenskaberne
Re: problem med den foreste cylinder på transalp
Nææ, det tror jeg ikke de gør, men der står en masse om dem i linket.
Der er ændret på tændingskurven, som skulle give en lidt bedre ydelse. De er sikret mod overspænding, hvilket de originale ikke er.
Der er ændret på tændingskurven, som skulle give en lidt bedre ydelse. De er sikret mod overspænding, hvilket de originale ikke er.
- Bernt
- Indlæg: 293
- Tilmeldt: 05. aug 2013, 22:53
- Geografisk sted: Tølløse, midt på Sjælland :-)
- Kontakt:
Re: problem med den foreste cylinder på transalp
Skal der forsat to til? Ved skift til Digital?
Eller sættes både foreste og bagerste til samme CDI boks?
Mvh Bernt
Eller sættes både foreste og bagerste til samme CDI boks?
Mvh Bernt
Eventyret venter bag næste sving 

Re: problem med den foreste cylinder på transalp
@Bernt - Ja, der skal bruges to stk. og prisen på 259€ er for to stk. De kan også købes enkeltvis. Og de kan kombineres med den gamle analoge CDI.
- Bernt
- Indlæg: 293
- Tilmeldt: 05. aug 2013, 22:53
- Geografisk sted: Tølløse, midt på Sjælland :-)
- Kontakt:
Re: problem med den foreste cylinder på transalp
Tak for svaret 
Det gælder jo om at blive klogere til den dag jeg selv står med samme problem
Mvh Bernt

Det gælder jo om at blive klogere til den dag jeg selv står med samme problem

Mvh Bernt
Eventyret venter bag næste sving 

-
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: 01. dec 2017, 12:04
Re: problem med den foreste cylinder på transalp
ifølge motorbike hjemmeside må analog og digital cdi ikke blandes. mvh prebenLykkedal skrev:@Bernt - Ja, der skal bruges to stk. og prisen på 259€ er for to stk. De kan også købes enkeltvis. Og de kan kombineres med den gamle analoge CDI.
Re: problem med den foreste cylinder på transalp
<< The digital CDI for Honda Transalp PD06 or Africa Twin RD03 was revised in 2011.
It has an improved radio interference behavior and an improved selection between two ignition curves.
For better distinction, it was called "Dual Line" and equipped with a yellow wire-loop.
It can be selected between the original spark and a more advanced ignition curve (=Advanced).
By cutting the long black wire-loop, the spark is switched to the original angles.
The CDI is delivered with the advanced spark angles set.
The CDI operates on the following vehicles:
Honda Transalp PD06 built between '87 and '95 with and without side stand switch.
Africa Twin XRV650 RD03...
When the short yellowwire-loop next to the 4-pin connector is cut, the side stand switchbecomes active.
Mixed operation with an original CDI is possible, but for long term use we recommend to change both CDIs.>>
Digital CDI "Dual Line" for Honda Transalp
It has an improved radio interference behavior and an improved selection between two ignition curves.
For better distinction, it was called "Dual Line" and equipped with a yellow wire-loop.
It can be selected between the original spark and a more advanced ignition curve (=Advanced).
By cutting the long black wire-loop, the spark is switched to the original angles.
The CDI is delivered with the advanced spark angles set.
The CDI operates on the following vehicles:
Honda Transalp PD06 built between '87 and '95 with and without side stand switch.
Africa Twin XRV650 RD03...
When the short yellowwire-loop next to the 4-pin connector is cut, the side stand switchbecomes active.
Mixed operation with an original CDI is possible, but for long term use we recommend to change both CDIs.>>
Digital CDI "Dual Line" for Honda Transalp