brændstof tilførsel???
brændstof tilførsel???
Nu er den gal.
Min tro følgesvend transalp 1990 kørt ca. 98000km valgte idag at gå i stå, og ikke samarbejde mere.
Gennem den sidste uge har jeg haft følgende symptomer:
- I 4 og 5 gear har den mistet lidt trækkraft over 5000 omdrejninger
- 1 gang er den gået i stå, kunne dog starte igen lige efter.
- gået i stå 2 min efter start og ville ikke starte. Den tænder og kører et par gange. Når den starter kort varigt er det med choker og uden gas. Da den havde hvilet i 5 min startede den, igen kun med choker, og kørte 20 sek ca. 1000 omdrejninger og ville ikke tage gas.
min antagelse er at det er brændstof tilførsel det er galt med. Hvad tænker I
På forhånd tak for jeres tid og respons.
mvh. Aksel Sværke
Min tro følgesvend transalp 1990 kørt ca. 98000km valgte idag at gå i stå, og ikke samarbejde mere.
Gennem den sidste uge har jeg haft følgende symptomer:
- I 4 og 5 gear har den mistet lidt trækkraft over 5000 omdrejninger
- 1 gang er den gået i stå, kunne dog starte igen lige efter.
- gået i stå 2 min efter start og ville ikke starte. Den tænder og kører et par gange. Når den starter kort varigt er det med choker og uden gas. Da den havde hvilet i 5 min startede den, igen kun med choker, og kørte 20 sek ca. 1000 omdrejninger og ville ikke tage gas.
min antagelse er at det er brændstof tilførsel det er galt med. Hvad tænker I
På forhånd tak for jeres tid og respons.
mvh. Aksel Sværke
Re: brændstof tilførsel???
Benzinhanen er vakuumstyret, kunne det være den?
Prøv at tage den tynde slange af studsen på den bagerste cyll - sug i den og hold tungen på enden af slangen, så skulle den gerne kunne holde undertrykket.
Prøv at tage den tynde slange af studsen på den bagerste cyll - sug i den og hold tungen på enden af slangen, så skulle den gerne kunne holde undertrykket.
- Nikolajsen
- Indlæg: 1598
- Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt:
Re: brændstof tilførsel???
Hvis Lykkedal's råd ikke hjælper, kunne det muligvis kunne det være undertryk i tanken.
Tag tankdækslet af prøv igen.
Tag tankdækslet af prøv igen.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Re: brændstof tilførsel???
Hi bro.
Hvis det var en Varadero med disse symptomer, var det 100% sikker at det var kontaktsættet på benzinpumpen der var brændt af. Men nu er det jo en TA der er tale om, og jeg ved ikke om der er en benzinpumpe på sådan en scooter
Vh ojm.
Hvis det var en Varadero med disse symptomer, var det 100% sikker at det var kontaktsættet på benzinpumpen der var brændt af. Men nu er det jo en TA der er tale om, og jeg ved ikke om der er en benzinpumpe på sådan en scooter


Vh ojm.
Re: brændstof tilførsel???
Jeg har nu kigget nærmere på maskinen.
Jeg kan konstaterer at den lille slange der går fra fra benzinhanen til cylenderen er knækket.
kan dette være problemet?
Jeg kan konstaterer at den lille slange der går fra fra benzinhanen til cylenderen er knækket.
kan dette være problemet?
- Nikolajsen
- Indlæg: 1598
- Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt:
Re: brændstof tilførsel???
Ja
(det er det som Lykkedal er inde på)
(det er det som Lykkedal er inde på)
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Re: brændstof tilførsel???
Jep - Der er fejlen. Du må ha' fat i lappegrejetbrotoften skrev: Jeg kan konstaterer at den lille slange der går fra fra benzinhanen til cylenderen er knækket.
kan dette være problemet?

Re: brændstof tilførsel???
Hvis du ikke lige kan finde en ny vakuumslange men gerne vil ud at køre, kan du gøre følgende. Dækslet hvor slangen sidder på er skruet fast - skru dette af og du finder en fjeder og en membran. Du tager fjederen og lægger om på den anden side af membranen og samler det hele igen - OG vupti nu behøver du ikke slangen mere, da fjederen sørger for at membranen er åben hele tiden.
Har selv lavet dette på den transalp tank jeg kører med, og det fungerer rigtig fint uden vakuumslangen.
God arbejdslyst..
Har selv lavet dette på den transalp tank jeg kører med, og det fungerer rigtig fint uden vakuumslangen.
God arbejdslyst..

Steffen Holst
Africa Twin XRV 650, 1988
Land Rover 110, 3,5 V8, 1984
ONE LIFE - LIVE IT!
Africa Twin XRV 650, 1988
Land Rover 110, 3,5 V8, 1984
ONE LIFE - LIVE IT!
Re: brændstof tilførsel???
Det har bare den ulempe at benzin hanen ikke lukker automatisk når motoren ikke køre.Holst skrev:Hvis du ikke lige kan finde en ny vakuumslange men gerne vil ud at køre, kan du gøre følgende. Dækslet hvor slangen sidder på er skruet fast - skru dette af og du finder en fjeder og en membran. Du tager fjederen og lægger om på den anden side af membranen og samler det hele igen - OG vupti nu behøver du ikke slangen mere, da fjederen sørger for at membranen er åben hele tiden.
Har selv lavet dette på den transalp tank jeg kører med, og det fungerer rigtig fint uden vakuumslangen.
God arbejdslyst..
Men så kan man jo bare selv lukke fra benzin hanen når man kommer hjem