Endelig havde jeg fået indkøbt mig en 35 liters tank fra AfricanQueens til den gamle Transalp. Jeg kunne formentligt leve et langt og lykkeligt liv uden, men jeg må bare eje en 35 liters tank på Transalpen. Og da jeg nu er i gang, kan jeg jo lige så godt kyle et Alu. bundskjold på, forny koblings-, gas og speedometerkabel så jeg ikke står der med et knækket kabel på en eller anden langtur. Damen er jo efterhånden mere end 25 år. Jeg har også købt en Mikuni vacum pumpe der kan suge benzinen fra tanken og op i karburatorerne.
Der er også snollet en stålarmeret bremseslange til forbremsen samt diverse servicedele. Og for at den skal få sig et lidt mere råt udseende, hejser jeg også en Acerbis cross forskærm på den og en alu. værktøjskasse til at monterre på alu. bundskjoldet.
Stumperne ligger her linet op på mc liften.
Og fra en anden vinkel:
Her er så scooteren inden jeg begyndte at hive den fra hinanden:
Lettere adskildt, hvor jeg er ved at tappe benzin af tanken:
Her står tanken på arbejdsbordet. Det er en ordentlig moppedreng:
Og her har jeg så fået mokket tank og sæde på igen:
Nu er det jo ikke originale stumper, så foran mig ligger der nogle timers arbejde med diverse småtilpasninger, bl.a. fastgørelse af de forreste blinklys i de medfølgende sidepaneler til tanken. Der er f.eks. ikke stag og skruehuller til montering af blinklysene, så her skal der hekses en løsning.
Når alle de nødvendige tilpasninger er lavet, får jeg tank og og sidepaneler malet.
Jeg smider nogle flere billeder op hen over vinteren, efterhånden som projektet skrider frem.