Jeg er for nyligt hjemvendt fra en ellers så problemfri sommerferietur med min Transalp. Jeg kørte små 2000 km hjem over et døgns tid og da jeg ankom til færgen i Tyskland og skulle køre om bord, ville den ikke starte. Jeg gik ud fra at jeg måske havde drænet batteriet med ekstra-lyset tændt ved nattekørsel samt opladning af elektroniske devices.
Det viser sig dog at der er mellem 13 og 14V på batteriet når den er slukket. Den har derudover alle tegn på at have for lidt strøm. Baglygten lyser kun fuldt ved slukket forlys, intensiteten i instrumenteringslyset varierer med omdrejningerne (efter den er blevet løbet i gang, da den ikke selv kan starte).
Andre mærkværdigheder er et smeltet stik mellem regulator og ensretter, klikkende startrelæ, men ingen lyd fra startmotoren (kan den være gået?).
Det virker som om batteriet har strøm, men at det ikke bliver "fordelt" til resten af motorcyklens elektriske dele.
Jeg har ekstra regulator og ensretter liggende.
Har I forslag til hvordan jeg kan lokalisere problemet yderligere?
Mvh Anders
