Trods skift af fordæk "bumper" forhjulet stadigvæk, kan mærkes ved lav hastighed. Jeg går således ud fra at fælgen er blevet skæv, kan det mon rettes ved eger-bespænding - eller skal der en ny fælg på?
M.v.h.
Poul
Bumpende forhjul
Re: Bumpende forhjul
Hvis du får hjulet hævet over jorden og med hånden drejer det rundt, så kan du se om det er fælgen der er skæv.
Jeg tror nu mest på at det er dækket der ikke sidder rigtigt, altså ikke er kommet helt ud i fælgkanten et eller flere steder.
Jeg tror nu mest på at det er dækket der ikke sidder rigtigt, altså ikke er kommet helt ud i fælgkanten et eller flere steder.
Re: Bumpende forhjul
Jeg går ud fra, at du har tjekket dit hjul for alu-pest? Ellers kan det være fordi egerne er ved at arbejde sig løse. Hæv forhjulet, og drej en hurtig omgang, så hjulet spinder frit, og hold en skruetrækker på egerne: Så skal de de klinge rimeligt ens. Hvis de IKKE gør det, er der en fejl på fælgen, som skal findes.
Her er i øvrigt nogle nye fælge og også lidt andet:
http://www.guloggratis.dk/transport/mot ... l-transalp
Her er i øvrigt nogle nye fælge og også lidt andet:
http://www.guloggratis.dk/transport/mot ... l-transalp
Re: Bumpende forhjul
Hmm jeg oplever også dette med et hoppende forhjul lige omkring 60 km/t. Ret irriterende.
Jeg har Mitas E07 for og bag, har tjekket for løse eger både for og bag, rundhed, balance, skævhed og intet er galt.
Kan der være andre områder på motorcyklen der kan fremkalde denne oplevelse? Slør et eller andet sted?
Kronrørslejerne er ok.
Yes og jeg ved godt at fuld gas hjælper, for så kører jeg hurtigere end 60 ha ha ha
Jeg har Mitas E07 for og bag, har tjekket for løse eger både for og bag, rundhed, balance, skævhed og intet er galt.
Kan der være andre områder på motorcyklen der kan fremkalde denne oplevelse? Slør et eller andet sted?
Kronrørslejerne er ok.
Yes og jeg ved godt at fuld gas hjælper, for så kører jeg hurtigere end 60 ha ha ha

Man lever så længe man lærer :)