D. 1/7-2019 slettes alle inaktive tilmeldte brugere (og inaktive medlemmer) af HARK's forum.
Bestyrelsen har valgt at definere 'inaktiv' således: Alle tilmeldte brugere (samt tilmeldte brugere med medlems-status) som ikke har været logget ind på HARK's forum de seneste 2 år (24 måneder). !
Lidt om baggrunden for sletningen og eventuelle konsekvenser:
Vi har i øjeblikket 536 tilmeldte brugere på HARK's forum.
Cirka en tredjedel af disse 536 brugere har tidligere anmodet om (og fået tildelt) medlemsstatus i foreningen. Disse medlemmer har opnået adgang til forummets ellers lukkede medlemsområde samt fået tildelt stemmeret og dermed opnået demokratisk medbestemmelse i forbindelse med fællesskabets beslutningsprocesser (typisk via deltagelse i ordinære og ekstraordinære generalforsamlinger).
Men når tilmeldte brugere (og tilmeldte brugere der har fået tildelt medlems-status) ikke længere at deltager aktivt i fællesskabet, feks. når de afhænder deres adgangsgivende motorcykel - eller har mistet interessen for fællesskabet (eller ophører med at logge ind på HARK forummet af andre årsager), så har vi, i foreningen, ikke i tilstrækkelig grad sørget for at få opdateret status på vores tilmeldte brugere og medlemmer.
Det vil vi nu forsøge at råde bod på ved at 'masse-slette' inaktive tilmeldte brugere og medlemmer som ovenfor beskrevet.
Hvis man vil undgå sletning kan man indenfor de næste ca. 2 uger blot logge ind i forum, så opdateres forummets registrering for seneste login helt automatisk, og man undgår dermed den ovenfor annoncerede sletning.
Såfremt man på et senere tidspunkt opdager at man er blevet slettet, men egentlig gerne ville have fortsat med at deltage i fællesskabet, kan man blot tilmelde sig påny, og evt. anmode om at blive optaget som medlem igen, helt som tidligere.
Resultatet skulle dermed gerne blive, at vi som administrerer forummet (og foreningen som helhed) får et mere retvisende overblik over aktivitetsniveauet samt de tilmeldte brugere og de medbestemmende stemmeberettigede medlemmer af foreningen.
Oversat til arbejder-dansk: Mere 'styr på lortet', mindre 'lort på styret'

Vi forventer at gentage den ovennævnte 'slette proces' med passende mellemrum, og vi vil på sigt overveje om inaktivitets-perioden skal ændres fra de nu aftalte 2 år til en anden periode, feks. 1 år eller måske en endnu kortere inaktivitets-periode.
NB: Vi vælger at bevare alle tidligere indlæg (også selv om vi sletter inaktive brugere/medlemmer) således at vi ikke risikerer at miste de mange 'guldkorn' som brugerne har bidraget med i tidernes løb.
Kommentarer, spørgsmål og input til ovenstående er velkommen her i denne tråd. Man kan også skrive en mail til formand@honda-allroad.dk hvis man ønsker mere direkte kontakt til foreningens valgte ledelse eller foreningens IT-administrator team.
På vegne af formands-kollektivet og IT-administrator teamet.
/Jens Knudsen (alias yaknudsen)
.