Færdsel med MC på danske strande...?

Her kan debateres alt, næsten.
Dan V.

Indlæg af Dan V. »

Tak Iver.

Ja, nogle ville måske sige at det blot vil skabe myndighedernes interesse for at holde øje med os, at spørge om lov, men jeg plejer at komme længst med at sige tingene som de er.

Heller ikke jeg er hellig, men det ville da være sjovere at kunne stikke en skriftlig tilladelse i ansigtet på klitpolitiet, end at modtage et bødeforlæg, så det skulle da prøves, om det var muligt at få dispensation til foretagenet :-)

Man kunne jo prøve at finde et par ruter i noget skov og bakkeområde, og på den måde stykke en kombineret rute sammen.

... Det skal undersøges... ;-)
majland

Re: Tja...

Indlæg af majland »

Dan V. skrev:
Ærgerligt at nogle "skvaddernosser" ligger og kører i firhjulstrækkere på en måde, så det ødelægger landskabet derude, og således at det går ud over alle andre, der har respekt for naturen, men blot ønsker at nyde den på mc.
Ja det er for dumt at køre i klitterne og ødelægge beplantningen der skal holde på sandet.

Og tages man i at ødelægge noget ja så vanker der selvfølgelig krav om erstatning ...

Men kører man blot ad stranden uden at ødelægge noget risikerer man vel kun en bøde for at køre et sted man ikke må ? Jeg ved ikke hvad bøden er men det står da ikke på listen over det der kan give et klip i kortet ...

Men skide godt initiativ at spørge direkte efter mulighederne for at køre lovligt. For de tilstrækkeligt af sådanne henvendelser kan det jo være at de på et tidspunkt vælger at give lov. Selvom der så skulle være et gebyr på sådan en vil mange nok stadig give en skilling for at få lov.

Imho er der også forskel på at "nogle lokale" tosser rundt et sted de måske ikke helt har lov til og så til at arrangere en tur der kan risikere at ende med bøder for at køre steder det ikke er tilladt.

Et andet aspekt er så også adgangen til hjælp hvis man er uheldig.
Jeg var med tenere.dk på en tur til træf på skagen forrige år og tror nok Martin var glad for at det var på lovlig strand at han valte at imitere strandet sæl http://www.tenere.dk/2007/skattejagt200 ... gt2007.htm
Dan V.

Indlæg af Dan V. »

Der er faktisk, på skov og natur's hjemmeside, mulighed for at sende en elektronisk ansøgning for tilladelse til afholdelse af diverse arrangementer, men den sprang jeg over i første omgang.

http://www.skovognatur.dk/Service/Tilla ... tiviteter/

Maybe we kan use this in another afsnit.... :-)
Besvar