AT'er i små stumper.
AT'er i små stumper.
Hej alle.
Så er jeg endelig kommet igang med at skille min AT'er ad. Den trænger til en ordentlig omgang, og jeg har skaffet mig en reservedels cykel som skal donere en masse gode stumper til min ret nedslidte maskine. I den forbindelse vil jeg altså skille den ad helt ned til stellet, som skal renses i bund og have noget nyt maling. der efter skal resten også renses børstes og nusses om så jeg gerne skulle ende med en noget pænere og knapt så nedkørt afrikaner.
Indtil videre er jeg nået til at tage motoren ud. Forgaflen er kommet af, og det samme er hele elnettet. Pyy ha, der er godt nok mange små dimser på sådan en, men jeg skal nok klare det, så jeg kan komme ud og vise den frem til shelterturen.
Vi ses.
Mvh Niels.
Så er jeg endelig kommet igang med at skille min AT'er ad. Den trænger til en ordentlig omgang, og jeg har skaffet mig en reservedels cykel som skal donere en masse gode stumper til min ret nedslidte maskine. I den forbindelse vil jeg altså skille den ad helt ned til stellet, som skal renses i bund og have noget nyt maling. der efter skal resten også renses børstes og nusses om så jeg gerne skulle ende med en noget pænere og knapt så nedkørt afrikaner.
Indtil videre er jeg nået til at tage motoren ud. Forgaflen er kommet af, og det samme er hele elnettet. Pyy ha, der er godt nok mange små dimser på sådan en, men jeg skal nok klare det, så jeg kan komme ud og vise den frem til shelterturen.
Vi ses.
Mvh Niels.
Hej Rasmus.
Jeg tror jeg vælger at beholde fælgene, så jeg kan få knopper på dem, og "gadegummi" på de andre. Jeg har fået skilt MCen helt ned til det rå stel, og jeg skal stort set sætte hele reservedels cyklen over på det gamle stel! Kæmpe arbejde, når man bare kunne nøjes med at hugge et nyt nr. i det andet stel, hvor den "nye" moter og det gode (komplette) elnet alligevel sidder. Men, men men SKAT (og det er ikke hende her hjemme) vil have afgift af cyklen igen hvis jeg gør det, så det er den lange vej op ad bakken!
Hilsen Niels.
PS: hvis du på jagten efter fælge støder på en køler til højre side, må du gerne tænke på mig, så holder jeg øje med et par fælge mere til dig;-)
Jeg tror jeg vælger at beholde fælgene, så jeg kan få knopper på dem, og "gadegummi" på de andre. Jeg har fået skilt MCen helt ned til det rå stel, og jeg skal stort set sætte hele reservedels cyklen over på det gamle stel! Kæmpe arbejde, når man bare kunne nøjes med at hugge et nyt nr. i det andet stel, hvor den "nye" moter og det gode (komplette) elnet alligevel sidder. Men, men men SKAT (og det er ikke hende her hjemme) vil have afgift af cyklen igen hvis jeg gør det, så det er den lange vej op ad bakken!
Hilsen Niels.
PS: hvis du på jagten efter fælge støder på en køler til højre side, må du gerne tænke på mig, så holder jeg øje med et par fælge mere til dig;-)
Senest rettet af Niels 23. jan 2009, 10:47, rettet i alt 1 gang.
- Søren Dahl
- Geografisk sted: Kolding
Cool
Cool projekt - og noget mere omfattende end mit projekt - men fedt at du går i gang med sådan en omgang
Mvh Søren

Mvh Søren
Lyder spændende...
... hvilken model er det?, for jeg har set at Auto 85 tæt på Aalborg har en RD07'er der sælges i stumper. Så vidt jeg forstår har de næsten alt endnu, bortset fra kåbedele og sæde...
Hvis der skulle være noget du mangler...
Hvis der skulle være noget du mangler...
Det er den omtalte cykel fra Auto 85 (som jeg købte engang først i november, tror jeg) jeg bruger som donor...eller det vil sige, det er blevet min gamle der er er donoren, og den fra Auto 85, der har fået sig et "nyt" stel (nymalet, om ikke andet). Det er faktisk kun stel, tank, kåbedele, instrumenter, sæde og udstødning der kommer fra min gamle cykel. Det bliver meget spændende om motoren virker, og om jeg kan mærke forskel, da den gamle havde kørt MEGET langt.
Jeg er nået så langt at jeg er ved at samle cyklen nu. Jeg har lige sat forgaffelen og motoren i stellet idag, og imorgen kommer turen til ledningsnettet, og hvad jeg ellers kan nå. Det tager en del længere tid at samle, da alting jo skal være rent og pænt, og så går det også tid med at prøve at huske hvordan det hele sad da det blev flået fra hinanden....hurra for eksplosions tegningerne
Jeg har naturligvis taget billeder af hele projektet, men jeg ved ikke hvordan jeg skal få dem delt med jer.
Hilsen Niels.
Jeg er nået så langt at jeg er ved at samle cyklen nu. Jeg har lige sat forgaffelen og motoren i stellet idag, og imorgen kommer turen til ledningsnettet, og hvad jeg ellers kan nå. Det tager en del længere tid at samle, da alting jo skal være rent og pænt, og så går det også tid med at prøve at huske hvordan det hele sad da det blev flået fra hinanden....hurra for eksplosions tegningerne

Jeg har naturligvis taget billeder af hele projektet, men jeg ved ikke hvordan jeg skal få dem delt med jer.
Hilsen Niels.
Picasa er meget mere end et Windows program til billedbehandling.Niels skrev:Picasa er vist et PC program, så den hopper jeg ikke på. Jeg prøver at få lagt nogle billeder op på mit eget album i løbet af imorgen. Jeg skal bare lige have dem ned på den 125kb de må fylde. Imorgen aften er der sikker også lidt flere af min "nye" afrikaner
Det fås også til mit favorit operativsystem Linux. Og der er også et
WebAlbum hvor man kan uploade billeder og dele dem med hele verden.
Picasa til Linux: http://picasa.google.com/linux/
WebAlbum: http://picasa.google.com/features.html
NB: Jeg bruger ikke selv hverken Picasa WebAlbum eller Picasa
billedbehandlingsprogrammet, men kunne godt finde på det hvis jeg
havde behov for at dele billeder med hele verden.
Picasa er så vidt jeg ved fuldstændig gratis, og
billedbehandlingsprogrammet kan de vigtigste ting som "almindelige
dødelige" har brug for. Ingen grund til at ofre tusindvis af kroner på
Photoshop (eller at gøre sig selv til software pirat).
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)