Negeren kom hjem fra Troldmanden.

Her kan debateres alt, næsten.
Mathias

Indlæg af Mathias »

Der er iøvrigt lidt mere læsning om rullefelter mm. her:

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/fo ... _ID=107615
Christian Lau

Indlæg af Christian Lau »

tingtilsalg skrev:Nikolajsen, læste lige det samme.. Var nemlig også kommet helt i tvivl. Synes aldrig nogensinde jeg har hørt om at man smider olie i et K&N filter, men det gør man åbenbart.
Jep.. Det gør man ;-)
Min viden omkring KN-filktre har jeg fra biler, og følgende er derfor fra den verden:

Større gennemstrømning giver hurtigere respons. Det gør, at bilen kan virke hurtigere.

Gennemstrømningen giver også mere lyd, hvorfor biler får den karakteristiske lyd fra indsugningen, hvilket mange mener er en federe lyd, end en potte der "larmer"..

En lille ulempe ved at KN filtre er olierede.. Dette giver problemer med luftmængde måleren, som fedter til, af olie der frigives fra filter. Resultatet er, at den måler forkert, og giver forkert benzin blanding over tid...

Det var VIRKELIG off topic... ;-)

Nå, men det jeg mener man ville få ud af et KN filter på vores mc´ere er mere lyd, og en hurtigere respons på gassen... Flere heste tror jeg ikke vi skal regne med.. ;-)

Mvh
Christian
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Ene og alene et K&N filter tror jeg heller ikke giver flere hypper, men sammen med andre ting kan det godt give noget skulle jeg mene :-)

Lidt OT synes jeg ikke gør noget så længe trådstarteren er helt med på den :-) Ellers må han sige til hvis det er for meget :-)
Yankie

Indlæg af Yankie »

Det er helt fint med mig. :lol:
Jeg har endnu ikke hørt noget sted fra at et KN Filter skulle hæve ydelsen. Men jo, det ændrer lyden pga den større luftgennemstrømning.
Brugeravatar
iver
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej allesammen.

Hmmm jeg kommer vist ikke i de mckredse hvor den slags er hvermandsviden! mMen godt vi lige fik diverse misforståelse af vejen, så kan vi jo spørge Rydberg hvorfor han ikke har et rigtigt rullefelt og uddanelse til det!

Nu hvor der er så megen tvivl om at et KN filter giver effekt, ja så kan vi måske bruge den måling jeg får lavet hos FV Motor til at give et fingerpeg om det! Vores cykler er jo ens i årgang osv, pånær at jeg kører med KN filter! Jeg er faktisk helt spændt på af få Finn til at måle den, så kan jeg også se hvordan Bent er til at dysse i forhold til en af de tre proffer vi åbenbart har herhjemme, så får vi vel også en hyggelig dag ud af det! Skal vi have evt væddemål igang ? Skal vi have lavet evt klistermærker med vores evt forskelige hk målinger?

Har lige snakket med Finns kone, hun mente at jeg skulle finde en dato om ca en månede så hvad med fredag d 24 april! Så kan vi jo holde rullefesten og overrækelse af pokal ;-) hehe, til generalforsamlingen

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Christian Lau

Indlæg af Christian Lau »

Det er lige før, at man skulle tage turen fra Sjælland, bare for at se kumpanererne og deres respektive maskiner....

Jeg er dog spændt på at høre det endelige resultat.. ;-)

Min maskine står standart, og har rullet ca 22.000 gad vide hvad den har??
(off topic: har en lille firma BMW som er blevet testet på felt. Den leverer ab fabrik 11 heste for meget, og hele 40Nm... ØV har klaget til BMW :lol: (og andre biler testet samme dag leverede knap de lovede, PÅ hjulene vel at mærke!!!))

Mvh
Christian
Brugeravatar
iver

Indlæg af iver »

Hej Christian.

Du skal være mere end velkommen til at kigge herover, både den 24 til målingen, og generalforsamlingen næste dag, hvor der vil være lidt festivitas om aftenen, med mad og drikke, men det kommer der noget officielt om! Jeg kan godt finde overnatning til dig fredag, generalforsamlingen er med overnatning.

Hej alle, fredag har jeg bestilt tid hos Finn kl. 16 til en måling, på heste og gas! Det vil tage fra en halv til hel time! hvis nogle vil med derud må de give lyd, så finder vi ud af det. Foreløbig er det Rasmus, Mathias og jeg.

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Yankie

Indlæg af Yankie »

Det blir jo spændende hvad målningen ved FV viser.
Det er vel den letteste måde at få syn for sagen. :-)

Mht rullefest, så kan det sgu være vi inviterer på pølser og pils i garagen. Det er den weekend vi skal til Rydberg til åbent hus. Der blir sikkert en fællestur fra Prismet hvor de "gamle" Harkere kan rulle derud med os andre. :lol:
Mathias

Indlæg af Mathias »

Øhm... Jeg kan nu ikke mindes at være blevet spurgt om jeg kan d. 24/4. Men fair nok - nu ER jeg jo åbenbart "tilmeldt", så må jeg jo finde tid til det ;-)
Yankie

Indlæg af Yankie »

Jamen jeg er heller ikke blevet spurgt, det er vist Ivar der har besluttet det. Du skal ikke sige ham imod, så får du røven på rullefeltet! :-P
Mathias

Indlæg af Mathias »

fing1
Brugeravatar
iver

Indlæg af iver »

Hej der.

Nu er der jo ingen tvang, så i bestemmer selv, det var bare Rasmus der skrev i en sms at han tog konen med. Der bliver jo nok heller ingen udfordring, Rasmus er vist ikke med på den, men nu bliver skidtet rullet så må vi se hvad den kaster af sig :-)

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Yankie

Indlæg af Yankie »

Jaja, helt sikkert. Det blir noget af et tilløbsstykke!
Jeg smider lige en tråd om at der er rullefest inde på mcg, motorcykelforum og diverse andre mc sites. Finn blir løbet over ende! :roll:
Brugeravatar
iver

Indlæg af iver »

Hmmmm Rasmus den går nok ikke den med festen, den bliver nemlig holdt i forbindelse med generalforsamlingen, og den er kun for klubmedlemmer+"hangarounds"!

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Yankie

Indlæg af Yankie »

Hvaså Ivar!
Skulle vi ikke høre hvordan det gik ude hos Finn?
Rev negeren feltet fra hinanden?
Skal du til at komme derude i stedet for hos Probike?
:lol:
Besvar