Indlæg af stødende karakter slettes uden varsel. Øvrige indlæg vil forblive på forum til 'evig' tid. Vis omtanke med brugen af foto og video, hele internettet kan kigge med.
En ting du skal være opmærksom på, er CDI´erne....
Sædet har det med at trykke på stikkene og det får dem med tiden til at fejle... Det kan nemt fixes, ved at skære bunden ud af holderne, og på den måde sænke CDI´erne lidt. Eller ved at lægge en stump alu eller lign. på tværs af stellet hvor de ligger....
Og ellers :
If you hear a sound like "toof-toof-toof" on engine idlespeed, getting louder and faster, when turning the throttle - don't worry, this is normal, just indicating your engine is alive )))))
Mvh Jesper
Det er aldrig for sent, at ha´ en god barndom...
XR650L - til grus og mudder
VFR750 - til snoet asfalt
XRV750 x 2 - til det meste
Ja - må sgi erkende at jeg mangler et større forhjul efter at ha' været på grustur (på VFR) i Sverige sidste weekend.
Så nu må Jeg prøve en TA - må være en OK start.....
Hej Morsing
Som Jesper skriver er der ikke noget specialt bortset fra de cdi bokse.
Dog vil jeg sige at der jo er tromlebremse bagerst, på sådan en, du skal vist op til 90' eller er det 91' for at få skive bagpå. Men det er du jo nok opmærksom på. Og det er jo heller ikke nødvendigvis en dårlig ting.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Ja flere "gamle" VFR piloter
Ensretter.........altså.........øhe.....hvad skal jeg sige. Der er ikke så meget snak om ensretter herinde, så det er ikke et stort problem.
Når det så er sagt kan jeg ikke forestille mig at ensretteren er lavet anderledes end på en VFR, så måske det bare er fordi der ikke køre lige så mange TA/AT'er, som der kører VFR'er.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Ikke så meget snak om ensrettere herinde nej - men på de udenlandsk fora kommer emnet jævnligt op...så jeg tror ikke TA/AT er forskånet for de problemer.
Min første Transalp havde kørt over 70000, og min VFR har rundet 80000...begge med originale ensrettere.....
Mvh Jesper
Det er aldrig for sent, at ha´ en god barndom...
XR650L - til grus og mudder
VFR750 - til snoet asfalt
XRV750 x 2 - til det meste
Jeg mener at have læst et sted at ensrettere "brænder af" fordi de ikke kan komme af med varmen, sidder den ikke ved potten på en TA ! Hvis nogen mener det er rigtigt at det er varmen vil jeg overveje at finde en køleløsning til min, som godtnok sidder i venstre side, men bag "tætlukkende" dæksel!
Ja, ensretterproblemet kan løses på forskellig vis - det skal jeg nok få fikset i så fald.
Er iøvrigt enig med Nikolajsen i at Schnabel's konstruktion er at foretrække, da den ikke går ind og belaster maksimalt hele tiden - kun efter behov/forbrug! Har kørt med hans ensrettere på alle de 3 VFR jeg har haft!
Så nu skal der bare findes en dag hvor det passer både sælger og mig at jeg afhenter TA dyret - uha det bliver godt