Kommende AT ejer - måske?
Kommende AT ejer - måske?
Halløj med jer - ny på siden her..
Ja, nu har jeg de sidste par uger luret på AT'er men må indrømme, at jeg synes det er svært at finde den rette.
Egentlig havde jeg håbet på en byttehandel med Mathias, men han ville hellere ha' en cykel med el-start end min mandecykel - en XR 400, men jeg forstår ham nu godt til en vis grad
Nu er jeg så (næsten) ved at få afsat min XR i ren handel og de penge, jeg ikke har endnu, brænder allerede efter at blive brugt på en AT'er helst. Men har også overvejet en ST eller Elefant, om end jeg føler mig mere tryg ved Honda, selvom jeg kan få en 95ér Elefant med 22 tkm på tælleren til knap 46k hos en forhandler.
Har læster MEGET herinde og på Tenere om andres erfaringer nu, men kan stadig ikke finde ud af, om det er værd at ofre det mere og gå efter en RD07 end en RD04. De RD07'ere jeg har set til salg (med afgift) har alligevel kørt op mod 100 tkm, så på det punkt adskiller de sig ikke fra de lidt ældre RD04'ere, hvor der er en tilsyneladende fint velholdt matsort en af slagsen til salg på DBA lige nu.
Skal jeg ha' en nyere RD07 med få km på tælleren, har jeg fundet et par stykker til 33k og 35k u. afgift, men med afgift ryger de vel op mod de 75-80k, hvor der også er andre interessante alternativer. F.eks. en BMW R 850 GS med tasker og andet grej til 80k hos expedit - eller en transalp fra 06 til samme pris - med topboks og forhøjet kåbeglas.
Nå - nu fik jeg fyldt en masse ord på mit første indlæg herinde - håber der er nogen, som vil give lidt gode købsråd
Ja, nu har jeg de sidste par uger luret på AT'er men må indrømme, at jeg synes det er svært at finde den rette.
Egentlig havde jeg håbet på en byttehandel med Mathias, men han ville hellere ha' en cykel med el-start end min mandecykel - en XR 400, men jeg forstår ham nu godt til en vis grad
Nu er jeg så (næsten) ved at få afsat min XR i ren handel og de penge, jeg ikke har endnu, brænder allerede efter at blive brugt på en AT'er helst. Men har også overvejet en ST eller Elefant, om end jeg føler mig mere tryg ved Honda, selvom jeg kan få en 95ér Elefant med 22 tkm på tælleren til knap 46k hos en forhandler.
Har læster MEGET herinde og på Tenere om andres erfaringer nu, men kan stadig ikke finde ud af, om det er værd at ofre det mere og gå efter en RD07 end en RD04. De RD07'ere jeg har set til salg (med afgift) har alligevel kørt op mod 100 tkm, så på det punkt adskiller de sig ikke fra de lidt ældre RD04'ere, hvor der er en tilsyneladende fint velholdt matsort en af slagsen til salg på DBA lige nu.
Skal jeg ha' en nyere RD07 med få km på tælleren, har jeg fundet et par stykker til 33k og 35k u. afgift, men med afgift ryger de vel op mod de 75-80k, hvor der også er andre interessante alternativer. F.eks. en BMW R 850 GS med tasker og andet grej til 80k hos expedit - eller en transalp fra 06 til samme pris - med topboks og forhøjet kåbeglas.
Nå - nu fik jeg fyldt en masse ord på mit første indlæg herinde - håber der er nogen, som vil give lidt gode købsråd
smart
hehe..
Jeg kan i hvertfald sige en ting. Tag ud og prøve en masse cykler
Personligt ville jeg vælge en Elefant fra, med mindre du er indstillet på at få dig en cykel der ikke helt har samme holdbarhed som en AT eller ST. Så vidt jeg ved er det specielt galt med ledningsnettet på de italienske cykler. Men måske der er folk med førstehåndserfaringer der ved bedre.
Den AT fra 95' på dba.dk til 42000,- ville jeg ikke have de store betænkeligheder ved at købe, hvis den ellers er mekaniske i orden. Man kan trods alt lave ret meget MC for fx 10000,-
Man skal også se lidt på hvad den skal bruges til. FX Suzuki V-strom, en upræget landevejscykel. Men jeg forstår godt dem der vælger sådan en frem for en AT og kun kører asfalt og måske en lillebitte smule grus. V-strom'en er billigere og nyere.
Der er også den nye Yamaha Tenere, en rigtigt fin lille cykel forlyder det

Jeg kan i hvertfald sige en ting. Tag ud og prøve en masse cykler

Personligt ville jeg vælge en Elefant fra, med mindre du er indstillet på at få dig en cykel der ikke helt har samme holdbarhed som en AT eller ST. Så vidt jeg ved er det specielt galt med ledningsnettet på de italienske cykler. Men måske der er folk med førstehåndserfaringer der ved bedre.
Den AT fra 95' på dba.dk til 42000,- ville jeg ikke have de store betænkeligheder ved at købe, hvis den ellers er mekaniske i orden. Man kan trods alt lave ret meget MC for fx 10000,-
Man skal også se lidt på hvad den skal bruges til. FX Suzuki V-strom, en upræget landevejscykel. Men jeg forstår godt dem der vælger sådan en frem for en AT og kun kører asfalt og måske en lillebitte smule grus. V-strom'en er billigere og nyere.
Der er også den nye Yamaha Tenere, en rigtigt fin lille cykel forlyder det

Jep - denne gang vil jeg forsøge at teste flere cykler og ikke lade mig rive med af begejstring for den første jeg ser..
I morgen starter med ud med at kigge forbi expedit og forhåbentlig prøve en tur på både deres transalp 650 og bmw 850 GS. Bimmeren har godt nok gået over 100 tkm, men det er jo en bimmer, så betyder nok ikke alverden.
Jeg er især spændt på, hvordan transalpen føles - om der er nok "maskine" i den, eller om den er for tøset
Suzuki V-Strom har jeg set men ikke prøvet. Den er dog umiddelbart en tand for gadeagtig efter min smag og er en Suzuki..
Jeg nyder at opleve naturen på ryggen af en offroader, hvor min XR har været fin til netop det. Men nu hvor jeg kender den sydvestjyske natur ret godt, kunne det være skønt med en maskine, som også er rar at køre længere på landevej med, så jeg kan komme frem til nye terrænoplevelser
Samtidig er min fritid begrænset, men jeg kører mange km til og fra arbejde (ca. 90 km hver vej), hvor jeg godt kunne bruge en mc, som kan bringe mig hurtigt frem ad motorvejen men også er sjov når jeg tager de aller mindste skov og markveje jeg kan finde hjem ad..
Derfor kunne jeg så godt tænke mig en 2 cylindret motor, der generelt er mere smidig end en-stamperne og har det større kraftoverskud ved højere hastighed.
Elefanter er jeg også selv blevet lidt skeptisk overfor, efter jeg har læst på nogle sites om deres pålidelighed.. Vil gerne ha' en cykel der bare kør og kør uden at skulle skrues i, da jeg desværre ikke har så meget tid til den slags selv.
Så for at gøre en lang historie kort - derfor er jeg interesseret i en AT:-)
Honda kvalitet, offroad duelig og sej motor - om end ikke den kraftigste.
Men der er sgu langt til Aalborg for at se på MC, da det lægger et pres på at man køber den, da det er langt bare for en prøvetur, så kunne jeg finde en syd for Herning-Århus linien ville det passe mig bedst - og ikke længere øst på end til Fyn.
I morgen starter med ud med at kigge forbi expedit og forhåbentlig prøve en tur på både deres transalp 650 og bmw 850 GS. Bimmeren har godt nok gået over 100 tkm, men det er jo en bimmer, så betyder nok ikke alverden.
Jeg er især spændt på, hvordan transalpen føles - om der er nok "maskine" i den, eller om den er for tøset

Suzuki V-Strom har jeg set men ikke prøvet. Den er dog umiddelbart en tand for gadeagtig efter min smag og er en Suzuki..
Jeg nyder at opleve naturen på ryggen af en offroader, hvor min XR har været fin til netop det. Men nu hvor jeg kender den sydvestjyske natur ret godt, kunne det være skønt med en maskine, som også er rar at køre længere på landevej med, så jeg kan komme frem til nye terrænoplevelser

Samtidig er min fritid begrænset, men jeg kører mange km til og fra arbejde (ca. 90 km hver vej), hvor jeg godt kunne bruge en mc, som kan bringe mig hurtigt frem ad motorvejen men også er sjov når jeg tager de aller mindste skov og markveje jeg kan finde hjem ad..
Derfor kunne jeg så godt tænke mig en 2 cylindret motor, der generelt er mere smidig end en-stamperne og har det større kraftoverskud ved højere hastighed.
Elefanter er jeg også selv blevet lidt skeptisk overfor, efter jeg har læst på nogle sites om deres pålidelighed.. Vil gerne ha' en cykel der bare kør og kør uden at skulle skrues i, da jeg desværre ikke har så meget tid til den slags selv.
Så for at gøre en lang historie kort - derfor er jeg interesseret i en AT:-)
Honda kvalitet, offroad duelig og sej motor - om end ikke den kraftigste.
Men der er sgu langt til Aalborg for at se på MC, da det lægger et pres på at man køber den, da det er langt bare for en prøvetur, så kunne jeg finde en syd for Herning-Århus linien ville det passe mig bedst - og ikke længere øst på end til Fyn.
Nogen der har en idé om, hvad sådan en her vil lande på med afgift:
http://www.guloggratis.dk/motorcykel/ho ... s=0#images
Umiddelbart ser prisen vel meget fair ud?
Måske kan det lige frem betale sig at købe den RD07, som sælges på DBA og bruge stellet der fra i stedet for at svare afgift af den tyske cykel..
http://www.guloggratis.dk/motorcykel/ho ... s=0#images
Umiddelbart ser prisen vel meget fair ud?
Måske kan det lige frem betale sig at købe den RD07, som sælges på DBA og bruge stellet der fra i stedet for at svare afgift af den tyske cykel..
Hej
Som ejer af en AT´er kan jeg kun stemme for den, DEN ER FANTASTISK!!!
Personligt ville jeg vælge BMW´en fra, set ud fra prisen/km..
-Var det noget, ved jeg hvor der står en BMW 1100 GS til samme pris, men kun med 56.000 Km...
Men for lige at kommer tilbage til kernen, så er valget IKKE svært!
AT AT AT AT AT AT AT AT AT AT AT AT AT AT AT AT AT AT AT AT
Mvh
Christian
Som ejer af en AT´er kan jeg kun stemme for den, DEN ER FANTASTISK!!!
Personligt ville jeg vælge BMW´en fra, set ud fra prisen/km..
-Var det noget, ved jeg hvor der står en BMW 1100 GS til samme pris, men kun med 56.000 Km...
Men for lige at kommer tilbage til kernen, så er valget IKKE svært!
AT AT AT AT AT AT AT AT AT AT AT AT AT AT AT AT AT AT AT AT

Mvh
Christian
Ha ha..
Tak for dit upartiske indlæg Christian
Ja - blev jeg forelsker i bimmeren skulle de også presses ned af i prisen, men med alle de dyre bimmere de har stående, burde det også kunne lade sig gøre.
Men nu vil jeg som sagt prøve den først. Noget af det jeg er spændt på er. Den urgamle GS'er sad jeg elendigt på med benene i en for bøjet vinkel - nok pga. de to yvere der tager pladsen..
Er RD07 en bedre maskine end RD04 - eller det mest for at kunne købe mere udstyr og have mulighed for at købe en nyere reservecykel, at de mere interessante?
Tak for dit upartiske indlæg Christian

Ja - blev jeg forelsker i bimmeren skulle de også presses ned af i prisen, men med alle de dyre bimmere de har stående, burde det også kunne lade sig gøre.
Men nu vil jeg som sagt prøve den først. Noget af det jeg er spændt på er. Den urgamle GS'er sad jeg elendigt på med benene i en for bøjet vinkel - nok pga. de to yvere der tager pladsen..
Er RD07 en bedre maskine end RD04 - eller det mest for at kunne købe mere udstyr og have mulighed for at købe en nyere reservecykel, at de mere interessante?
Hej igen..
Se under brugte mc... Øverst er den pågældende GS´er.. Det er samme sted jeg købte min AT´er..
http://www.dansk-mc.dk/
JEG VILLE VÆLGE EN AFRIKANER... Partisk??? Øhhhh nej, bare lykkelig over valget af min mc..
Mvh
Christian
Se under brugte mc... Øverst er den pågældende GS´er.. Det er samme sted jeg købte min AT´er..
http://www.dansk-mc.dk/
JEG VILLE VÆLGE EN AFRIKANER... Partisk??? Øhhhh nej, bare lykkelig over valget af min mc..

Mvh
Christian
Hvis du læser på udenlandske forums, så er mange der sværger til RD04 som den generelt bedst AT. Selv er jeg mest til en RD03, men de er generelt for dyre og for gamle. Men en pissefed cykel, og kvaliteten i top
En skam de ikke bliver lavet mere.
RD07eren er nok den mest landevejsagtige AT der er lavet. Men derfor kan man jo sagtens smide knopdæk på den
RD07eren skulle vist også være en tand lettere end RD04.
Hvad har du ellers forestillet dig at du ville bruge af penge på en MC ??

RD07eren er nok den mest landevejsagtige AT der er lavet. Men derfor kan man jo sagtens smide knopdæk på den

RD07eren skulle vist også være en tand lettere end RD04.
Hvad har du ellers forestillet dig at du ville bruge af penge på en MC ??
Jeg troede nu egentlig at det var omvendt. Men under alle omstændigheder er det nok ikke mere end 5-10kg til den ene eller den anden side - og det kan nok ikke mærkes alligevel når vi er oppe i den vægtklassetingtilsalg skrev: RD07eren skulle vist også være en tand lettere end RD04.

Men fuck, sådan et svin af en GS'er er nu også fed - og egentlig ikke så vanvittig dyr igen. Med et par knopdæk på kunne det blive den ondeste grusfræser


Den AT fra 95 der er på dba.dk er en rigtigt fin cykel, og der er ingen grund til at skulle bruge yderligere 30000 på en donorcykel for at få den i fin stand. Går motoren godt, så kan det næsten kun være et rigtigt godt køb, som jeg da synes du bør overveje 
5-10 kg kan skam sagtens mærkes, hvis du spørger mig. ikke mindst hvis det er kg der gør at cyklens tyngdepunkt flyttes længere ned, som jeg synes det er gjort fra RD04 modellen til RD07 modellen, eller rettere sådan føles det for mig

5-10 kg kan skam sagtens mærkes, hvis du spørger mig. ikke mindst hvis det er kg der gør at cyklens tyngdepunkt flyttes længere ned, som jeg synes det er gjort fra RD04 modellen til RD07 modellen, eller rettere sådan føles det for mig

Hej Maskinmester.
Meget af det er jo, som du sikkert ved, religion! Jeg har selv kørt noget så forskelligt som en gammel Triumph, en Moto Guzzi Call2. Aprilia CapoNord og nu en AT RD07 fra 93.
Der er ikke tvivl om at det var "Prillen" der var den bedste på langtur, men det er uden tvivl AT'eren der har mest sjæl og charme. Hvis du har kikket lidt med her på forum den seneste tid, har du måske læst om min omgearing, ellers får du den lige kort her. Jeg har sat 40 tænder på i bag, istedet for de originale 45, og det har gjort den meget bedre på landevej, uden at det har taget noget af fornøjelsen ved en tur på grus (eller skov;-))
Det er rigtigt at der er mange der tror deres gamle Honda'er er belagt med guld, men det er ind i mellem til at finde et godt eksemplar til en god pris. F.eks har Rasmus og Mathias her fra klubben lige solgt deres cykler til meget rimelige priser. Jeg har heller ikke givet en formue for min (import fra Spanien) så det er altså muligt! Jeg slap med 27 kg. i afgift for min 93'er, for 4 år siden, men den var heller ikke nypudset
Så er der jo endelig det ikke helt uvæsentlige! Med en AT/TA'er har du adgang til vores dejlige klub, og dette fantastiske forum, og det skal man bestemt ikke kimse af!
Håber du kan bruge mine visdomsord, og jeg håber du bliver hængende i klubben!
Mvh Niels
Meget af det er jo, som du sikkert ved, religion! Jeg har selv kørt noget så forskelligt som en gammel Triumph, en Moto Guzzi Call2. Aprilia CapoNord og nu en AT RD07 fra 93.
Der er ikke tvivl om at det var "Prillen" der var den bedste på langtur, men det er uden tvivl AT'eren der har mest sjæl og charme. Hvis du har kikket lidt med her på forum den seneste tid, har du måske læst om min omgearing, ellers får du den lige kort her. Jeg har sat 40 tænder på i bag, istedet for de originale 45, og det har gjort den meget bedre på landevej, uden at det har taget noget af fornøjelsen ved en tur på grus (eller skov;-))
Det er rigtigt at der er mange der tror deres gamle Honda'er er belagt med guld, men det er ind i mellem til at finde et godt eksemplar til en god pris. F.eks har Rasmus og Mathias her fra klubben lige solgt deres cykler til meget rimelige priser. Jeg har heller ikke givet en formue for min (import fra Spanien) så det er altså muligt! Jeg slap med 27 kg. i afgift for min 93'er, for 4 år siden, men den var heller ikke nypudset

Så er der jo endelig det ikke helt uvæsentlige! Med en AT/TA'er har du adgang til vores dejlige klub, og dette fantastiske forum, og det skal man bestemt ikke kimse af!

Håber du kan bruge mine visdomsord, og jeg håber du bliver hængende i klubben!
Mvh Niels
Hej Niels,
Tak for dine visdomsord..
Ja - det lader til at være en god klub, og med en AT vil jeg også kunne holde ud at køre fra det vestjyske og til østjylland, hvor de fleste AT'er åbenbart holder til og turer rundt.
Men nu er min køber til XRén sprunget fra - havde en pludselig og voldsom tand reperation, der skulle betales i stedet - som om det var vigtigere end MC
Så er der nogen, som mangler sådan en sød lille en, har jeg en til salg og giver gerne et godt tilbud, nu hvor jeg er blevet sulten efter en AT
Tak for dine visdomsord..
Ja - det lader til at være en god klub, og med en AT vil jeg også kunne holde ud at køre fra det vestjyske og til østjylland, hvor de fleste AT'er åbenbart holder til og turer rundt.
Men nu er min køber til XRén sprunget fra - havde en pludselig og voldsom tand reperation, der skulle betales i stedet - som om det var vigtigere end MC

Så er der nogen, som mangler sådan en sød lille en, har jeg en til salg og giver gerne et godt tilbud, nu hvor jeg er blevet sulten efter en AT

Hej.
Så afgjort ville jeg vælge en ATer. Har selv en RD07 - sidste år skramlede jeg lige en god tur på en GS1100. Det var en behagelig lettelse at komme tilbage på ATeren.
Kraftoverskud til det meste.
Let at håndtere.
God siddestilling til lidt høje personer.
Driftsikker.
Om det skal være RD04 eller RD07 kommer nok mest an på hvad du kan finde. Men alderen faser jo naturligt tingene ud. Om den ene er bedre end den anden er vist en subjektiv vurdering. Man siger jo også at de gamle Mercedes var bedre end de nye
Har selv haft RD03, fin maskine, men bedre end RD07 - det tror jeg ikke.
Så afgjort ville jeg vælge en ATer. Har selv en RD07 - sidste år skramlede jeg lige en god tur på en GS1100. Det var en behagelig lettelse at komme tilbage på ATeren.
Kraftoverskud til det meste.
Let at håndtere.
God siddestilling til lidt høje personer.
Driftsikker.
Om det skal være RD04 eller RD07 kommer nok mest an på hvad du kan finde. Men alderen faser jo naturligt tingene ud. Om den ene er bedre end den anden er vist en subjektiv vurdering. Man siger jo også at de gamle Mercedes var bedre end de nye

Har selv haft RD03, fin maskine, men bedre end RD07 - det tror jeg ikke.