Kommende AT ejer - måske?

Her kan debateres alt, næsten.
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Det er nu ellers også en fin maskine, sådan en XR400. Måske du skulle prøve at se om du kan sælge den på www.dormck.dk

Valget af cykel er som andre også er inde på meget et spørgsmål og religion og smag og behag :-) Men ingen af cyklerne nævnt i denne tråd er deciderede dårlige, vil jeg mene.
Men en AT RD07 går man bestemt ikke galt i byen med, og der findes uendeligt meget ekstraudstyr til den, bla fra Turatech, African Queens, Boano osv. Dog koster det som regel.
Brugeravatar
Nikolajsen
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Du skal som flere andre siger, prøve mest muligt, og det er vigtigt. Men det ved du jo, kan jeg læse.
Jeg ville bestemt også vælge Elefanten fra.
Men om det så bliver en TransAlp, Africa Twin, eller BMW, må komme an på hvad man føler sig bedst tilpas på.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Maskinmester

Indlæg af Maskinmester »

Så har jeg været ude og prøve et par cykler - men slår koldt vand i blodet og afventer også lige at jeg får solgt min XR.

Den er kommet på den blå nu for de interesserede: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.a ... d=60559977

Der er pænt ryk i den - også mere end i en DRZ 400, ifølge en mekaniker der selv har sådan én og som prøvede min XR :-D

Nå, men nu har jeg så prøvet en BMW GS 850 og en Transalp 650.

Bimmeren overraskede mig lidt ved ikke at have så kraftigt et bundtræk, men kunne alligevel godt flytte sig, når den kom op i omdrejninger. Til gengæld sidder man jo fantastisk og der var vældig god læ bagved det forhøjede kåbeglas.

Transalpen som på papiret er svagere føltes faktisk mere kraftig, da motoren trækker jævnt over hele registeret - positivt overrasket :-P
Den styrer og kører også dejligt, men jeg savnede den gode beskyttelse mod vinden, som på bimmeren. Det til trods for at transalpen var udstyret med en varioskærm, hvor jeg uanset indstilling fik kastet al fartvind ind i hovedet med en masse støj til følge..

Næste skridt bliver nok at forsøge at finde en AT'er at prøve - men der er dæl'me ikke mange til salg fortiden!
Niels

Indlæg af Niels »

Hej Maskinmester.

Nu er vi jo godt nok ikke naboer, men hvis du ikke har noget i mod en lille køretur, er du altid velkommen til at få en tur på min AT RD07. Den har også touringvinskærm som jeg selv har forhøjet lidt, for at fjerne det sidste turbolens.

Mvh Niels.
Maskinmester

Indlæg af Maskinmester »

Hej Niels,

Det kunne godt være, at jeg vil takke ja til det tilbud :-)

Arbejder i Kolding, så at tage et smut videre til Vejle betyder ikke det store.

Måske i næste uge? Denne uge er jeg travlt optaget..

Vh. Kåre
Niels

Indlæg af Niels »

Du ringer bare. Mit nr. og min adresse kan du finde på Medlemssiderne.

Hilsen Niels
kimhansen

Indlæg af kimhansen »

Overvej og prøv også en BMW GS 650 en stamper.
Høj kvalitet, langt på literen, efter årgang 2000 med indsprøjtning.

29 kml ved 90 kmt.

De kører godt, har prøvet en 99 er.

bokser GS, er noget af det mest pålidelige der findes.

Sammen med Honda.
Kim
Maskinmester

Indlæg af Maskinmester »

Nu har jeg stort set kun kørt på enstampere og kunne derfor godt tænke mig at prøve en 2er. Om det så bliver en V, boxer eller parallel er ikke helt afklaret endnu.

Niels var så venlig at lade mig prøve hans AT'er forleden. Det er jo en dejlig maskine sådan en :-D Så når XR'en er skudt af kunne jeg godt forestille mig, at det bliver en AT, som står højest på ønskesedlen.

Har set en 93'er der har gået 67k ved en forhandler til 49.900 kr nysynet og nye dæk - er det ikke en nogenlunde rimelig pris? Dem jeg har set billigere er enten RD04 eller har gået en del mere.
Niels

Indlæg af Niels »

Hej Kåre.

Umiddelbart er det en fin pris, men det kommer jo som altid an på den generelle stand. Fordelen ved et forhandler køb, er naturligvis garantien. Hvis den er pæn og rimelig uskadt, vil jeg jeg sige at det lyder fornuftigt.

Der er også den her på "den Blå"
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.a ... d=60496246

Den er vist lige sat ned fra 43kg.

Hilsen Niels
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

43 kilogram ? :-D

Du mener vist 43k Niels :-D hehe.. Sorry, må godt drille lidt hehe...

Den AT er bestemt billigt. Den har ganske vist gået tæt ved de 100.000 km, men er den ellers i god stand bør det ikke have den store betydning.
Niels

Indlæg af Niels »

Ja, ja da...så 43000 hvis det skal være på den måde... ;-)

Hilsen Niels.
kimhansen

Indlæg af kimhansen »

Du kan importere en i din ønskefarve til samme pris.
se: www.mobile.de og indtast Honda , samt Africa Twin
Under erweiterte suche tast km tal 50 000 km til eksempelvis 70 000, de er billige.

Kim
Jeg sidder også og kigger rigtigt meget.
Maskinmester

Indlæg af Maskinmester »

Så er min XR af mine hænder og jeg er nu på seriøs jagt efter min næste udkårne.

Efter at ha' flirtet med BMW GS og forleden prøvet en 1100 GS, så er jeg nu tilbage på sporet efter en AT, da jeg trods alt gerne vil kunne trække den med ud på nogle af de små spor, hvor jeg har mere lid til Hondaens terræn egenskaber.

Desuden lyder en AT bare federe end en bimmer...

Nå, men nu har jeg faktisk forelsket mig lidt i en 89ér 650 AT, som er til salg på den blå. Synes den ser så mægtig fin og 80'er agtig ud i dens blå, rød og hvide HRC farver :-D

Render nostalgien af mig - eller er det ikke helt tosset med sådan en AT stamfader?

Alternativt er det nok en RD07 fra midt halvfemserne, som jeg vil rende med. Måske det fornuftige valg..

Gode råd modtages gerne.

Vh. Kåre
Niels

Indlæg af Niels »

Hej Kåre.

Der er sikkert en del der har gode erfaringer med de gamle AT'ere, med det er jo kun 650 ccm og ikke engang 60 hk som RD04 og RD07'erne. Det er der sådan set heller ikke noget i vejen med, men du siger at du skal bruge den til at køre langt på, til dagligt, og så tror jeg at den måske er lige i underkanten. Men som sagt, jeg har ikke noget konkret at have det i, det er bare mine tanker.
I øvrigt, tak for nogle virkelig gode øl. Jeg har prøvet den ene ale, og porteren, og hvis jeg kan "måle" efter dem, glæder jeg mig meget til de to sidste :-D :-D :-D

Hilsen Niels
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Hej Kåre

En RD03 har vist omkring 57 hk, hvor en RD07 har ca 62 hk. De 5 heste mere er ikke noget man mærker noget som helst til da en RD03 vejer væsentligt mindre end en RD07. Jeg vil næsten påstå at en RD03 er hurtigere end en RD07.
Hvis du er til det lidt nostalgiske og gerne vil køre lidt mere offroad og lign. så snup den RD03, hvis ellers den er i orden. Er du mere til landevej, så snup RD07eren. Men ellers, motoren på de to er komplet ens, kun 100ccm til forskel.

Og en anden ting som jeg har fundet ud af gennem de sidst 3 ugers tid hvor jeg har skruet lidt i min nye (1999) AT RD07. De gamle RD03/RD04 og Transalp før 1999 er MEGET nemmere at skrue i end de nye RD07 modeller.

Reservedele er heller ikke noget at være bange for. Du kan stadig få masser af nye stumper til en RD03, både originale og uoriginale, samt en masse fine ting fra Ebay.

Men jeg kan næsten kun sige. Prøv dem begge, både på landevej, små veje og motorvej og vælg den du synes tiltaler dig mest. Er den RD03 i pæn stand og går motoren godt, så er alderen ingen hindring.
Besvar