Ensretter??
Bremseskive(r)
Ja jeg studerede godt nok også dette fænomen , og kom til den konklusion at forgaflen er fra en RD03, det ku' det ihvertfald være.
Hilsen Kjeld Dittmer
Hilsen Kjeld Dittmer
Så fik jeg lavet et hul i sideskjoldet, som forhåbentligt får den funktion at lave lidt gennemtræk, og dermed køle ensretteren. Jeg skar hullet med en dremmel, og brugte alugitter der har siddet foran en højtaler i en bil. Anmeldelse følger, når jeg har afprøvet det!

Mvh Iver
Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
HARK Rules
Tak for roserne, ja sådan en dremmel er slet ikke så dum, jeg brugte den også da jeg skulle have sat låse i min gamle Zega topboks, som Hald kører rundt med. Du må komme forbi en dag Niels og få dremmlet dit sideskjold, hvis tricket virker! Tandhjulet har vist bare altid set sådan ud, men jeg tører det vist af et par gange om året, ellers tror jeg at olien fra Scottoileren hjælper til i kanten!
Mvh Iver
Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
HARK Rules
Re: Ensretter??
Så er den kraftedeme gal igen
Min ensretter har været varm, og fået en mindre smeltning. Og hvis man har fulgt tråden her vil man vide der er tale om en uoriginal "Schnabel" ensretter. De tre gule ledninger der kommer fra statoren (er det ikke sådan generatoren hedder?) er alle loddet sammen , så det kan ikke værre dårlig forbindelse mellem ledningerne fra ensretter og stator, ihverftfald ikke under sideskoldet. mit spørgsmål er nu til i kloge mennesker.
1. Hvor skal jeg lede efter fejlen?
2. Kan det komme af at jeg har trukket for meget strøm ? til gps og mobillader og sådan.
Mvh Iver.

1. Hvor skal jeg lede efter fejlen?
2. Kan det komme af at jeg har trukket for meget strøm ? til gps og mobillader og sådan.
Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
HARK Rules
- Nikolajsen
- Indlæg: 1598
- Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt:
Re: Ensretter??
Nej, det var dog træls...
1) jeg indrømmer at det er lidt et gæt, men et dårligt batteri kan godt være årsagen. Eller naturligvis at selve ensretteren er defekt.
2), Nej, den tror jeg ikke på, hvis vi forudsætter at batteri og ensretter er i orden.
1) jeg indrømmer at det er lidt et gæt, men et dårligt batteri kan godt være årsagen. Eller naturligvis at selve ensretteren er defekt.
2), Nej, den tror jeg ikke på, hvis vi forudsætter at batteri og ensretter er i orden.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Re: Ensretter??
Ja pissetræls
Batteriet fejler ikke noget, men der må vel være en grund til at ensretteren bliver varm. (medmindre altså selve ensretteren bare er gået som du skriver)
Hvis jeg måler på de tre gule ledninger der kommer fra statoren, så smider den ene ca 20 volt ved tomgang, gasser jeg op går den ned på 14 volt, måler jeg på en af de andre så måler den ja så går den op på 35 volt ved gasgivning.skal de ikke smide samme volt?
Mvh Iver.

Batteriet fejler ikke noget, men der må vel være en grund til at ensretteren bliver varm. (medmindre altså selve ensretteren bare er gået som du skriver)
Hvis jeg måler på de tre gule ledninger der kommer fra statoren, så smider den ene ca 20 volt ved tomgang, gasser jeg op går den ned på 14 volt, måler jeg på en af de andre så måler den ja så går den op på 35 volt ved gasgivning.skal de ikke smide samme volt?
Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
HARK Rules
- Nikolajsen
- Indlæg: 1598
- Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt:
Re: Ensretter??
Joe, det skal der.
Det lyder som om den der går ned i VAC ved gasgivning er defekt.
Fejlen ligger hermed, med stor sandsynlighed i generatoren.
Jeg mener faktisk at jeg fra dengang jeg var medlem i VFR klubben, har et fint PDF dokument, der beskriver fejl finding i lade kredsløbet.
Skrevet af "Lange" fra VFR klubben, og ham har jeg stor tiltro til. Prøver lige at finde det....
Det lyder som om den der går ned i VAC ved gasgivning er defekt.
Fejlen ligger hermed, med stor sandsynlighed i generatoren.
Jeg mener faktisk at jeg fra dengang jeg var medlem i VFR klubben, har et fint PDF dokument, der beskriver fejl finding i lade kredsløbet.
Skrevet af "Lange" fra VFR klubben, og ham har jeg stor tiltro til. Prøver lige at finde det....
Senest rettet af Nikolajsen 05. jan 2018, 20:09, rettet i alt 1 gang.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
- Nikolajsen
- Indlæg: 1598
- Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt:
Re: Ensretter??
Muligvis dette link virker, måtte lige lægge det op på min hjemmeside.
http://www.borr.dk/BillederHARK/ladekredsl%C3%B8bet.pdf
Han skriver godt nok ikke helt tydeligt, at der skal være ens spænding på alle 3 gule ledninger, og så alligevel.
Og det skal der være.
http://www.borr.dk/BillederHARK/ladekredsl%C3%B8bet.pdf
Han skriver godt nok ikke helt tydeligt, at der skal være ens spænding på alle 3 gule ledninger, og så alligevel.
Og det skal der være.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Re: Ensretter??
Jeg har korresponderet med Flemming der har overtaget produktionen efter Erik Schnabel. han bad mig måle strømmen mellem de tre gule, ved ens antal omdrejninger, her smider de ens antal volt. 45 volt ved 3000 omdr. Når jeg tilslutter en pære mellem de tre gule, og plus på batteri, lyser den en anelse kraftigere på den ene gule, ved ens antal omdrejninger. Og udfra det mener han ikke at det er stator. han hælder mest til at der skal en ny ensretter til.
Så jeg er lidt i vildrede nu. de måleresultater jeg opgav før, var antal volt målt mellem plus og en af de gule. ligesom pæreren.
Mvh Iver.
Så jeg er lidt i vildrede nu. de måleresultater jeg opgav før, var antal volt målt mellem plus og en af de gule. ligesom pæreren.
Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
HARK Rules