
BMW Testkørsel..
- Nikolajsen
- Indlæg: 1598
- Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt:
Hej Leif...
Det er jo fantastisk med den glæde vores cykler kan give os....
Om det er en TransAlp, Afrikaner eller noget helt andet, er efter min mening ikke specielt vigtigt.
Uden at blive for filosofisk, tror jeg det er et spørgsmål om at bruge sanserne og have fornøjelse med det øjeblik man er i.
Er rigtig spændt på at se hvad du kommer trillende på næste gang vi ses.
Uanset dit valgt, er jeg sikker på at vi hygger os som vi plejer......
Det er jo fantastisk med den glæde vores cykler kan give os....
Om det er en TransAlp, Afrikaner eller noget helt andet, er efter min mening ikke specielt vigtigt.
Uden at blive for filosofisk, tror jeg det er et spørgsmål om at bruge sanserne og have fornøjelse med det øjeblik man er i.
Er rigtig spændt på at se hvad du kommer trillende på næste gang vi ses.
Uanset dit valgt, er jeg sikker på at vi hygger os som vi plejer......
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Peter AT
Godt sagt. !Peter AT skrev:Om det er en TransAlp, Afrikaner eller noget helt andet, er efter min mening ikke specielt vigtigt. Uanset dit valg, er jeg sikker på at vi hygger os som vi plejer......
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
The power of dreams...
Nogen gange er man nødt til at føre sine drømme ud i livet...og lade fornuften tilbage...det er et spørgsmål om tilfredshed...
Det kræver selvfølgelig at det kan lade sig gøre økonomisk, men det kan der i de fleste tilfælde findes en eller anden løsning på.
Om man har brug for 40 l. benzin, 6 gear, km/l, TA´en kører jo også fint, osv., er spørgsmål der kommer fra fornuften.
Men hvad har du lyst til, hvad er drømmen?
For mit eget vedkommende har jeg i de seneste år ikke været i tvivl, og da jeg nu var så heldig at få muligheden for at føre drømmen ud i livet, slog jeg til.
Selv om fornuften sagde at de penge kunne bruges på meget andet, og min gamle CB 750 kørte fint og opfyldte mine behov.
Men jeg ved at havde jeg ikke gjort det, ville jeg have ærgret mig resten af livet, for det er ikke sikkert jeg havde fået muligheden igen.
Og jeg ved også, at havde jeg købt en Suzuki, eller en brugt BMW for det halve, havde jeg aldrig blevet tilfreds med den, for det var ikke det jeg drømte om!
Og Varadero´en lever virkelig op til mine forventninger, og mere til!
Det er uden tvivl det bedste køretøj jeg kunne få, og tilfredsheden er helt i top! (Engang imellem tror jeg Honda har bygget den til mig!
)
Så i stedet for at blive
og
, er jeg
og så
, at jeg har ørevoks i mundvigene!
Fordi jeg fulgte min drøm...
Det kræver selvfølgelig at det kan lade sig gøre økonomisk, men det kan der i de fleste tilfælde findes en eller anden løsning på.
Om man har brug for 40 l. benzin, 6 gear, km/l, TA´en kører jo også fint, osv., er spørgsmål der kommer fra fornuften.

Men hvad har du lyst til, hvad er drømmen?

For mit eget vedkommende har jeg i de seneste år ikke været i tvivl, og da jeg nu var så heldig at få muligheden for at føre drømmen ud i livet, slog jeg til.
Selv om fornuften sagde at de penge kunne bruges på meget andet, og min gamle CB 750 kørte fint og opfyldte mine behov.
Men jeg ved at havde jeg ikke gjort det, ville jeg have ærgret mig resten af livet, for det er ikke sikkert jeg havde fået muligheden igen.
Og jeg ved også, at havde jeg købt en Suzuki, eller en brugt BMW for det halve, havde jeg aldrig blevet tilfreds med den, for det var ikke det jeg drømte om!
Og Varadero´en lever virkelig op til mine forventninger, og mere til!
Det er uden tvivl det bedste køretøj jeg kunne få, og tilfredsheden er helt i top! (Engang imellem tror jeg Honda har bygget den til mig!

Så i stedet for at blive




Fordi jeg fulgte min drøm...
Bønne
Plan your ride. Ride your plan.
Plan your ride. Ride your plan.
YAKNUDSEN:
Jeg har jo som bekendt en AT RD04 som er lidt højere en RD07'eren. Jeg var da selvfølgelig lige forbi forhandleren for at prøvesidde XL700'eren lige da sæsonen var startet...
XL700 er klart højere end min AT, så du kan da roligt re-vurdere din opfattelse
Jeg er selv kun 175 cm lav, og har et skridtmål på ca. 80 cm. Jeg kan llliige nå med begge fødder på min AT, omend med hælene let løftet fra underlaget. (jeg kan nå helt ned med træsko...) - dette har dog aldrig givet anledning til problemer
- men igen - tyngdekraften er måske lidt større ved mig... (90+ kg)
Desuden vurderede jeg sædet på XL700 til at være hårdere end standard på min AT, men i aftes måtte jeg dog erkende at mit AT-sæde også var ret hårdt, efter en lille smuttur til Skagen og hjem igen. Det gør lidt ondt at køre i 1½ time uden pause... hmm
Jeg har jo som bekendt en AT RD04 som er lidt højere en RD07'eren. Jeg var da selvfølgelig lige forbi forhandleren for at prøvesidde XL700'eren lige da sæsonen var startet...
XL700 er klart højere end min AT, så du kan da roligt re-vurdere din opfattelse

Jeg er selv kun 175 cm lav, og har et skridtmål på ca. 80 cm. Jeg kan llliige nå med begge fødder på min AT, omend med hælene let løftet fra underlaget. (jeg kan nå helt ned med træsko...) - dette har dog aldrig givet anledning til problemer

- men igen - tyngdekraften er måske lidt større ved mig... (90+ kg)
Desuden vurderede jeg sædet på XL700 til at være hårdere end standard på min AT, men i aftes måtte jeg dog erkende at mit AT-sæde også var ret hårdt, efter en lille smuttur til Skagen og hjem igen. Det gør lidt ondt at køre i 1½ time uden pause... hmm

- Nikolajsen
- Indlæg: 1598
- Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt:
Ja det gør det altså ikke, hvis man kører på en TA fra 2006Dan V. skrev: Det gør lidt ondt at køre i 1½ time uden pause... hmm

Og det med siddehøjden kan jeg ikke forstå.

en TA 2009 er opgivet til sædehøjde på 841mm
og de AT jeg har kunnet finde data på (fra 93 og frem) siger 860 mm.
Er din mon sænket


Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Ja det ser mærkeligt ud, men min ser ikke ud til at være sænket. Efter hvad jeg kan finde, er en 1992 RD04 opgivet til en sædehøjde på 875 mm og en 1993 RD07 opgivet til 865 mm - og stadig syntes jeg at den nye TA føltes højere... og hårdere i sædet. Min AT har kun kørt 33500 km i skrivende stund, og ser original ud, på sæde og affjedring..... hmm 

Africa Twin stadig referencecykel..
Faldt lige over nedenstående test af GS 800.
http://www.motorcyclists-online.com/o1_ ... Twin-.html
Det der imponerer mig, er at Africa Twin stadig er reference cykel når der tales AllRoad maskiner.

http://www.motorcyclists-online.com/o1_ ... Twin-.html
Det der imponerer mig, er at Africa Twin stadig er reference cykel når der tales AllRoad maskiner.

"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Peter AT
Hej
På vej hjem fra ½ idag, var jeg lige forbi Xpedit i Ølgod
. De holdt åbent hus her i weekenden med prøvekørsel af flere modeller.
Som bekendt kan man jo ikke udtale sig om noget man ikke har prøvet, så jeg var ude og prøve en BMW 1200 GS, og kan kun
sige: den imponerede mig overhovedet ikke, og jeg kunne ikke et øjeblik overveje at bytte Varulven med sådan en, det er slet ikke mig
På vej hjem fra ½ idag, var jeg lige forbi Xpedit i Ølgod

Som bekendt kan man jo ikke udtale sig om noget man ikke har prøvet, så jeg var ude og prøve en BMW 1200 GS, og kan kun
sige: den imponerede mig overhovedet ikke, og jeg kunne ikke et øjeblik overveje at bytte Varulven med sådan en, det er slet ikke mig

Bønne
Plan your ride. Ride your plan.
Plan your ride. Ride your plan.
Honda's AllRoad maskiner styrer for vildt
Jeg har i en sæson været den lykkelige ejer af en BMW F650GS. Det er en
usandsynligt lækker motor (eksakt samme motor som på F800GS - blot
neddroslet med "blødere" knastaksler og mindre agressiv indsprøjtnings
profil).
På alle andre punkter end motoren er den nye Transalp (2008 og frem)
efter min mening lige præcis en lille smule bedre end BMW F650GS.
Så det overrasker mig ikke det mindste, at kendere foretrækker
Transalpens storebror og ophav/forbillede, Africa Twin, frem for en
BMW F800GS.

usandsynligt lækker motor (eksakt samme motor som på F800GS - blot
neddroslet med "blødere" knastaksler og mindre agressiv indsprøjtnings
profil).
På alle andre punkter end motoren er den nye Transalp (2008 og frem)
efter min mening lige præcis en lille smule bedre end BMW F650GS.
Så det overrasker mig ikke det mindste, at kendere foretrækker
Transalpens storebror og ophav/forbillede, Africa Twin, frem for en
BMW F800GS.




Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Smag er jo heldigvis forskellig...Bønne skrev:Hej
På vej hjem fra ½ idag, var jeg lige forbi Xpedit i Ølgod. De holdt åbent hus her i weekenden med prøvekørsel af flere modeller.
Som bekendt kan man jo ikke udtale sig om noget man ikke har prøvet, så jeg var ude og prøve en BMW 1200 GS, og kan kun
sige: den imponerede mig overhovedet ikke, og jeg kunne ikke et øjeblik overveje at bytte Varulven med sådan en, det er slet ikke mig

HVIS GS 1200 ikke havde været så dyr, så holdt der en i min garrage, UDEN tvivl! Jeg var så heldig sidste år, at køre ca 150 km på en i Garmish.. som havde gået 0 km.........
Dét er en vidunderlig maskine, som er så meget i ballance, at man nemt tumler den på sjove små veje.. Motoren... mums... Lyden... Mums...

Men som sagt, så er det jo dejligt, at der laves maskiner efter vores alles smag...
Min nabo har en GS 1150 Adventure.. Den er virkelig fed, men den ville jeg ikke bytte med min Afrikaner.. Men 1200´eren er ny, helt fra bunden af....
Til gengæld må jeg sige, at jeg finder 800 GS´eren gabende kedelig.. Den er hurtig, den kører godt, nærmest for godt, hvilket gør den ualmindelig røv syg.. Prøvede ligeledes denne i Garmish ca 150 km....

Men den var meget brugt, den havde kørt 375 km.........................
Nææææææææææææææææeee.... tilbage i sadlen på min RD07´er.. der er jeg sgu lykkeligst...

Mange hilsner
Chr.