Hej Tryksen
Den med nye udstødninger vil jeg betegne som noget fordrukken sludder

. Havde han lige en udstødning liggende han ikke kunne komme af med

Selv min kone sagde, da jeg fortalte hende om det, "hvad fanden er det for et fjols, det kan da ikke have noget med det at gøre", jeg giver hende ret i begge dele...
På spørgsmålet om jeg har det samme problem; nej og jo. Min dør ikke, men jeg har engang imellem et udsæt efter jeg har motorbremset ned i gear, og så giver gas igen, og nogen gange ved de lave gearskift. Det er et ikke helt ukendt fænomen, nordmændene kalder det for "nyssing", jeg vil hellere kalde det "hosten". Men måske det bare er en "light" udgave af dit problem
Efter jeg havde monteret "Oxygeneliminator"-stikket som beskrevet i tråden:
viewtopic.php?f=4&t=2052&p=14416&hilit=roger#p14416, syntes jeg umiddelbart ikke at have problemet længere, men det er der altså stadig. De lave omdrejninger er dog stadig markant bedre med end uden stikket.
Hvad årsagen til begge problemerne er ved jeg ikke, men det virker som om det er et parameter der "falder ud" et øjeblik, som så får motorstyringen til at lave et "udsæt".
Et andet problem jeg har haft siden cyklen var ca. 3 mdr. gammel, hvorfor det ikke kom før er uvist, er at en gang imellem når jeg drejer tændingsnøglen sker der ingenting. Lamperne tænder, men benzinpumpen kører ikke, og FI-lampen slukker ikke. Både forhandleren og Honda mente det var benzinpumpen der var fejl på, og skiftede den på garantien, men det hjalp ikke, og så var de på bar bund. Honda kunne åbenbart ikke hjælpe yderligere

, og så blev det aldrig til mere. På Varadero Int. Forum, eller var det XRV.org, fandt jeg omtale af problemet, også på andre Hondaer, samt forskellige teorier på årsagen der mest gik på: elektriske-/radio-signaler der forstyrrede "antennen" i tændingslåsen, især ved montering af metaldele tæt på tændingslåsen samt defekt puls generator/sensor.
Jeg har fundet ud af at hvis jeg, når den ikke slukker FI-lampen, trykker kort på startknappen så motoren roterer lidt, og derefter slår tændingen fra (på dødemandsknappen), og til igen, så fungerere det igen normalt.
Også her virker det som om der er et parameter der udebliver når nøglen bliver drejet, så startsekvensen i motorstyringen ikke aktiveres. Måske det i virkeligheden er ét og samme problem, da det kun ser ud til at være ved stilstand/tomgang det viser sig