hvad gor i ved jeres forror
hvad gor i ved jeres forror
Hej
Nu har jeg utalllige gange, slipet og malet mine forror og udstodning. Med det samme resulat, at efter forste regnbyge saa ruster de igen.
jeg har provet med ovnsveate, flere forskellige udstodningsmalinger og jeg har sagar gaaet til en industrilaker for at faa det malet. samme resulat hver gang, det holder ikke.
Saa hvad gor i ved jeres udstodningsror, for at de ikke er rustet hele tiden??
Hilsen Lasse
Nu har jeg utalllige gange, slipet og malet mine forror og udstodning. Med det samme resulat, at efter forste regnbyge saa ruster de igen.
jeg har provet med ovnsveate, flere forskellige udstodningsmalinger og jeg har sagar gaaet til en industrilaker for at faa det malet. samme resulat hver gang, det holder ikke.
Saa hvad gor i ved jeres udstodningsror, for at de ikke er rustet hele tiden??
Hilsen Lasse
- Søren Dahl
- Indlæg: 1713
- Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
- Geografisk sted: Kolding
Forrør
Hej Lasse
Her i vinter da jeg renoverede min Alp, fik jeg sandblæst og metaliseret mine forrør. De fik dernæst en god gang ovnmaling. Dette holdt virkelig godt - de første 1000 km ;( - så begydte malingen at skalle af - men rent faktisk holder metaliseringen stadig - kun enkelte steder er rusten begyndt at trænge meget let i gennem - altså få en let rødlig farve - men jeg tror det eneste der holder er at få metaliseret dem.
Den historie du fortæller lasse, er nøjagtig den samme jeg har hørt fra så mange andre. Jeg er ikke klar over, om man kan få rustfri rør til Alpen - men hvis man kan, tror jeg det holder. Det holder på Kåres Super Tenere, ham der var med på vores nordjyllands tur her i foråret, han satte rustfri rør på sidste år.
MVH Søren
Her i vinter da jeg renoverede min Alp, fik jeg sandblæst og metaliseret mine forrør. De fik dernæst en god gang ovnmaling. Dette holdt virkelig godt - de første 1000 km ;( - så begydte malingen at skalle af - men rent faktisk holder metaliseringen stadig - kun enkelte steder er rusten begyndt at trænge meget let i gennem - altså få en let rødlig farve - men jeg tror det eneste der holder er at få metaliseret dem.
Den historie du fortæller lasse, er nøjagtig den samme jeg har hørt fra så mange andre. Jeg er ikke klar over, om man kan få rustfri rør til Alpen - men hvis man kan, tror jeg det holder. Det holder på Kåres Super Tenere, ham der var med på vores nordjyllands tur her i foråret, han satte rustfri rør på sidste år.
MVH Søren
Re: Forrør
hej Soren
Hvor faar man gjort saadan noget henne. og koster det en bondegaard??
Hilsen Lasse
Hvor faar man gjort saadan noget henne. og koster det en bondegaard??
Hilsen Lasse
Jeg vil sige at det eneste rigtige at gøre for at få forrør der altid vil være pæne er at udskifte de originale til nogle rustfrie.
Om man maler, sliber, metallisere, banker, bukker eller lammetæver sine originale forrør så vil de altid med tiden begynde at ruste og blive grimme igen.
okay, der er så også lige finten med at lade kværnen stå inde for året rundt og så ikke bruge den overhovedet, så tror jeg faktisk også der er en mulighed for at holde dem pæne
Noget andet ang. de rustfrie rør. Visse kloge hoveder påstår at pga. den rustfrie glatte overflade så medvirker de også til større effekt... meeeen jeg tvivler nu nok lidt på det. med mindre man da så også ofrer en million på alt muligt andet gejl.
Så er det nok nemmere og billigere at smide en AT RD04 750 i som visse andre har gjort
Om man maler, sliber, metallisere, banker, bukker eller lammetæver sine originale forrør så vil de altid med tiden begynde at ruste og blive grimme igen.
okay, der er så også lige finten med at lade kværnen stå inde for året rundt og så ikke bruge den overhovedet, så tror jeg faktisk også der er en mulighed for at holde dem pæne
Noget andet ang. de rustfrie rør. Visse kloge hoveder påstår at pga. den rustfrie glatte overflade så medvirker de også til større effekt... meeeen jeg tvivler nu nok lidt på det. med mindre man da så også ofrer en million på alt muligt andet gejl.
Så er det nok nemmere og billigere at smide en AT RD04 750 i som visse andre har gjort
- Søren Dahl
- Indlæg: 1713
- Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
- Geografisk sted: Kolding
Forrør
Hej Tom og andre
Jeg tror faktisk du har ret Tom, rustfri rør er vejen frem. Men indtilvider har min metalisering holdt OK - men jeg har også kun kørt små søndagsturer indtil vidre - 7500 er det blevet til her i foråret - og metaliseringen holder nogenlunde endnu. Jeg har heldigvis og desværre ikke fået afprøvet dine teorier endnu Tom.
1. lade cyklen stå sommeren over - ihhhhhhh - giver mig gåsehud ved tanken.
2. ligge en RD 04 motor i - yaaaaaaaaaaaah - giver mig gåsehud ved tanken.
MVH Søren
Jeg tror faktisk du har ret Tom, rustfri rør er vejen frem. Men indtilvider har min metalisering holdt OK - men jeg har også kun kørt små søndagsturer indtil vidre - 7500 er det blevet til her i foråret - og metaliseringen holder nogenlunde endnu. Jeg har heldigvis og desværre ikke fået afprøvet dine teorier endnu Tom.
1. lade cyklen stå sommeren over - ihhhhhhh - giver mig gåsehud ved tanken.
2. ligge en RD 04 motor i - yaaaaaaaaaaaah - giver mig gåsehud ved tanken.
MVH Søren
Rustfrie forrør
Muligvis kan den ekstra effekt også skyldes, at rørene kan laves med mindre materialetykkelse - og dermed større indre diameter - når der ikke skal være ekstra jern at ruste af..?Aastrup skrev:Noget andet ang. de rustfrie rør. Visse kloge hoveder påstår at pga. den rustfrie glatte overflade så medvirker de også til større effekt... meeeen jeg tvivler nu nok lidt på det. med mindre man da så også ofrer en million på alt muligt andet gejl.
Jeg har ikke lige lagt mærke til ekstra kræfter i SuperTenere'en, men nu skiftede jeg også forrørerne i en vinterpause, så der blev tre måneder mellem "før" og "efter". Men jeg mener at kunne mærke, at de vibrationer motoren har ved 4000 o/min er blevet mindre mærkbare.
-Kåre