Battlewing BW-501/BW-502
Battlewing BW-501/BW-502
Efter at have fået lidt længere til arbejde og ambitioner om et par ture på autobahn i løbet af sommeren, fik jeg lyst til at prøve et dæk med mere komfort på landevejen.
Valget faldt på battlewing da jeg havde set det sidde på større maskiner som Varadero, GS o.lign. Jeg kører transalp 2006 og det skal da indrømmes at især fordækket ser lidt spøjst ud i 21" og uden knopper, men man vænner sig til det.
Transalpen bliver brugt ganske normalt med kørsel i både sol og regn, ligeud og sving, og en enkelt gang imellem også lidt grus.
Indtil videre er jeg yderst tilfreds med dækket, og har følgende erfaringer i forhold til det standard monterede trailwing 42 (som er et mere åbent dæk):
Færre rystelser
Kortere bremselængde
Mere spas i svingene og mere præcision
Mindre bensinforbrug
Samme fornemmelse og bid på tør grus
Det giver jo stof til eftertanke...
Jeg skal nok vende tilbage når jeg kan sige mere om holdbarheden
Valget faldt på battlewing da jeg havde set det sidde på større maskiner som Varadero, GS o.lign. Jeg kører transalp 2006 og det skal da indrømmes at især fordækket ser lidt spøjst ud i 21" og uden knopper, men man vænner sig til det.
Transalpen bliver brugt ganske normalt med kørsel i både sol og regn, ligeud og sving, og en enkelt gang imellem også lidt grus.
Indtil videre er jeg yderst tilfreds med dækket, og har følgende erfaringer i forhold til det standard monterede trailwing 42 (som er et mere åbent dæk):
Færre rystelser
Kortere bremselængde
Mere spas i svingene og mere præcision
Mindre bensinforbrug
Samme fornemmelse og bid på tør grus
Det giver jo stof til eftertanke...
Jeg skal nok vende tilbage når jeg kan sige mere om holdbarheden
- Nikolajsen
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt:
Disse dæk er originalt monteret på bla. BMW 650 GS 0.8.
Og er lige nøjagtigt er rigtigt godt dæk, den største ulempe er nok at det ser for landevejspræget ud

Yaknudsen har faktisk kørt rundt i Mols Bjerge (til sidste træf) op af en lille, men meget sandet bakke, og op kom han da.
Og er lige nøjagtigt er rigtigt godt dæk, den største ulempe er nok at det ser for landevejspræget ud

Yaknudsen har faktisk kørt rundt i Mols Bjerge (til sidste træf) op af en lille, men meget sandet bakke, og op kom han da.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
tak tak, jeg var så heldig at cyklen ikke var min
Den tilhører vores kommune, min søn kører roadrace i ungdomsskolen, på favrskovbanen.
Men blå mærker og lidt skrab hist og her dør man ikke af, men det var sjovt og svært! De har "vendt" gearkassen på de racere - 1. op og resten ned!

Men blå mærker og lidt skrab hist og her dør man ikke af, men det var sjovt og svært! De har "vendt" gearkassen på de racere - 1. op og resten ned!

Senest rettet af jalp 04. maj 2010, 00:00, rettet i alt 1 gang.