Årgang efter stelnummer?

Her kan debateres alt, næsten.
Niels

Indlæg af Niels »

Det kan være jeg selv kan svare på det sidste spørgsmål. En AT RD07 har 62 hk, men på www.mobile.de har jeg fundet et par stykker med kun 50 hk, så det kunne jo godt se ud som om det drejer sig om 10 hypper, hvilket jo er en ret stor % del.

Her er vist basis for en ny tråd ;-)

Mvh Niels
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

okay, jamen prøve at undersøg de ting jeg nævnte, det er jo ret nemt at tjekke.
Brugeravatar
Veset
Geografisk sted: Bornholm
Kontakt:

Indlæg af Veset »

En RD07B er droslet til at yde 50 hk, hvorimod en alm RD07 yder 60 hk.
Honda XRV 750 AT '03
Rikycross Crashbars
Garmin 76CSx
Brugeravatar
iver
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hey Niels.

Det kommer an på hvor den er fra hvor mange heste den har! I Tyskland kan den være helt nede i 34hk, i Østrig 50hk. Du kan læse mere om det her : http://www.atic.org/faq/reduction.php

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Nikolajsen
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

tingtilsalg skrev:Niels
Kan ikke lige husket hvilken årgang din cykel er. men er det den gammeldags model med karburator så kan indsugningen godt være "blokeret" altså således at hullerne er formindsket. Så det kan du nemt selv tjekke ved at hive indsugningstragten af. Er dette tilfældet så bliver du jo nok også nødt til at få den omdyset.
Øhe, var det ikke lige det jeg skrev :-? eller er jeg bare tosset :?:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Niels

Indlæg af Niels »

Det ser ud til at jeg skal til at skille cyklen ad igen, og så måle lidt på knastakslen. Der er naturligvis også den mulighed at den allerede er lavet om til de originale 60 hypper, hvis den har kørt her i dk...hvad jeg tror den har. Det er helt sikkert ikke den version med 34hk. det ville jeg have set da karburatoren var afmonteret.
Jeg kan jo evt lade en af jer med en standart AT'er prøve en tur på den når vi skal på sheltertur. Hvis den kun har 50 hk, må det jo kunne mærkes.

Mvh Niels.
Brugeravatar
Nikolajsen
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Okay :-( , så de har lavet forskellige knaster :?: underligt :-?
Ja, det må helt klart kunne mærkes, hvis man er vant til at køre på en TA med fuld effekt.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Nikolajsen, jeg er virkelig ked af at jeg ikke fik læst dit svar og derved kom til at gentage dine uundværlige guldkorn. Jeg beklager meget, det skal aldrig ske igen... Eller noget..

Niels,
Tror du ikke det kunne være muligt at få cyklen rullet hos et værksted for en beskeden sum penge ??
Brugeravatar
Peter AT
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Hejsa Niels..

Mig bekendt er de tyske restriktorer altid som begrænsninger i indsugningen, og det kan ses som en ring mellem karburator og topstykke. Ring evt. og tal med Bent hos ProBike. Han ved ret så meget om netop dette emne..

Go´fornøjelse...
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Niels

Indlæg af Niels »

Tak for alle svarene!

Jeg har haft karburatorene afmonterede da jeg satte motoren i stellet, og jeg lage ikke mærke til noget anderledes i indsugningsportene. Ingen skiver eller plader med for små huller, og ikke noget med indsnævrede gummistudser. Der er jo den mulighed at den tidligere ejer, hvem det så end er, har fået den fikset tilbage til original styrke (det kan man jo ikke se på stelnr. ;-) )

Jeg vil tage et kik på det næste gang jeg kommer ud til den lille fyr, som bare står og tripper, med sine små dæk, og venter på forår og solbeskinnede tørre veje. Nu ved jeg hvad jeg skal kikke efter, og evt måle på!

Mvh Niels
Mathias

Indlæg af Mathias »

Du skal da bare med til åbent hus ved Rydbergs MC sammen med os andre rødder engang i april. Vi skal æde pølser og prøve demo-cykler i vildskab :-D
Man kan få cyklen på rullefelt for en 50'er, så kan du se om ikke alle hestene er nogenlunde hjemme.
Brugeravatar
Nikolajsen
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

tingtilsalg skrev:Nikolajsen, jeg er virkelig ked af at jeg ikke fik læst dit svar og derved kom til at gentage dine uundværlige guldkorn. Jeg beklager meget, det skal aldrig ske igen... Eller noget..
Hmm, jeg har lidt svært ved at gennemskue dette indlæg :-? er det mon kun ment ironisk :?: Det er jo det der er så svært/farligt, ved denne form for kommunikation, man kan ikke "læse" modpartens mimik/øjne. Derfor bruger jeg næsten altid smilies, det hjælper på forståelsen. :idea:
Nå det er også lige meget, jeg har bare lidt svært ved at forstå, hvorfor nogen kun læser en halv tråd :-?

Undskyld til Niels, for at "ødelægge" hans tråd. :oops:
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Trine

Indlæg af Trine »

Heh.. god tråd..
Har lige fundet ud af at min Alp er en model 91, og ikke 89.. Hmm.. :)
Brugeravatar
Nejmann
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlæg af Nejmann »

Nikolajsen skrev:Hmm, jeg har lidt svært ved at gennemskue dette indlæg :-? er det mon kun ment ironisk :?: Det er jo det der er så svært/farligt, ved denne form for kommunikation, man kan ikke "læse" modpartens mimik/øjne.
Lige præcis. Og her må jeg indrømme, at da jeg læste dit (retoriske) spørgsmål til Tom-"tingtilsalg" tænkte jeg faktisk, at det nemt kunne opfattes som lidt "irettesættende, fornærmet" eller måske rigelig rethaverisk.
Sådan var det næppe ment, men det var min umiddelbare fornemmelse - selv med smiley. Der jo faktisk ikke smilede, men så mere misfornøjet ud.

At Tom så måske ikke er verdensmester i diplomatisk skrivning, det er en anden sag. Han er flink nok i "virkeligheden" :-)

Så skal vi ikke bare lade stridsøksen ligge, lade tvivlen komme den anden til god, være venner allesammen og sammen glæde os til forår og tørre veje? :lol:

mvh Kåre
Brugeravatar
Nikolajsen
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

:-? denne smiley "hedder" confused. :lol:
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Besvar