Hvor er i henne?

Her kan debateres alt, næsten.
Brugeravatar
iver
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej Mathias, og i andre.

Jeg tror at hyppigheden af indlæg svinger meget afhængig af årstiden, og om folk synes der er noget værd at svare på eller skrive om, jeg har selv været dels i Norge siden du skrev "startindlægget" til denne streng og værets syg, så jeg har ikke været logget på og derfor ikke kunnet læse eller skrive. Jeg tror også hellere jeg vil ud og køre end at skrive herinde, det er jo sjovere at sidde på dyret og tænke på klubbens forum, end at skrive på forum og tænke på dyret. Og så foriøvrigt tilykke med ægteskabet, glæder mig til at holde polterabend for dig og Rasmus ;-) Skål piger ;-) ;-)

Grunden til jeg valgte at først købeTA og derefter AT var at jeg siden jeg var lille har været vildt forgabt i Dakarrally, så der var ikke så meget tvivl om hvilken slags mc jeg ville have da jeg fik mit kørekort, jeg startede dog på en Yamaha XT350, som eftermin mening og evner ikke mindst :!: egner sig bedre til offroed kørsel, end de to andre maskiner, nok med stort tryk på Evner da de nok er lig nul når vi snakker offroad. I 2000 fik jeg så øjnene op for Touring, det var det år jeg valget at køre til Nordkap på min TA, der står RALLY Touring på sidedækslet af en 91er TA og det dækkede fint behovet for min opfattelse af det touring jeg ville køre, lidt grusveje, mest asfalt til og fra Nordkap, på sidste etape af den tur kørte vi 1200km kun afbrudt af optankning at TA og min tank, som voksede lidt på den tur,da vores fødeindtag for det meste bestod af 2 franske hotdogger og to Redbuller og 18liter gogojuice til TA, jeg kan i den forbindelse sige at sædet ikke gav mig særlig megen ubehag, taget distancen i betragtning, men nu har jeg måske og større "trædeflade" bagpå end så ,mange andre! De følgende år gik turen skiftevis sydpå til Tyskland, Østrig, Schweiz, de ulige år og nordpå Norge, Sverige Finland de lige, så et par års pause efterfulgt af turen til Island sidste år som forgik på AT det var den første "længere" tur på den. Jeg bruger den mest på asfalt, da mine offroad evner jo er begrænset vil chancen for uheld jo blive større, og økonomiske udgifter til følge, da jeg også godt vil have en pæn mc! Da Dakarstilen jo er den eneste for mig vil jeg sikkert aldrig komme til at køre andet, inden jeg lander i en trehjulet harley-parkinson foran brugsen med en guldbajer i den forslåede tømrenæve. Nå tilbage til hvad jeg kom fra, AT udmærkede sig fint til kørsel på grus og store sten på Island, det er jeg ikke sikker på andre rent touring prægede cykler ville have gjort, den mening er for egen regning da jeg aldrig har prøvet andre slags mcer :!: Så altså grunden til jeg kører AT og køret TA: de gør sig kanon til hverdagstransport, både i by og på land, på både vej og lidt udenfor, kørestillingen er yderst tiltalende og der er kraftoverskud selv med oppakning og passager.

Og ser ser sådan et offroadbæst da 1000 federe ud (specielt med sidekufferter og anden oppakning) end et chrominferno, med en læderhomo ovenpå der skyder sig vej gennem Lorteøens indre gader.... Som mit motto altid har været Fuck Chrome HARK Rules

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Iver
nu er nødt til at gå dig lidt på klingen hehe

nu kalder du dem læderbøsse og alt muligt andet.. Men de prøver jo ikke at ligne andet end det de er.. Glade for deres chromscootere og de holder jo stilen 100%...

Nu giver du jo så selv udtryk for at du er rigtig glad for dakarstilen, men er tilsyneladende lidt skræmt for at bevæge dig offroad.. Ved ikke om du helt kan følge mig.. Det er så nemt at pege fingre ad andre... :-)

Jeg skal da ærligt sige at jeg ikke har kørt så satans meget MC de sidste par år grundet mangel på en ordentlig cykel, Men nu lader det vist til at jeg inden længe bliver AT ejer :-) Og den skal skam også med en tur væk fra fast banet vej hehe..
Brugeravatar
iver
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej Tom, kan sagtens følge dig, men tror dersværre du har misforstået et eller andet, godt nok siger de at de er en "bikerklub" men hvor meget får de kørt? Sorry men er helt uenig med dig i at de holder stilen, og ordet "læderhomo" var ment i sjov, med henvisning til en gammel diskusion Bjarke Feldt engang rejste, ved ikke om du kan huske den!

Ja jeg er ellevild med Dakarstilen, og total en wannabe, hvis det ikke lige var fordi at de cykler vi køre på jo faktisk er bygget til touring, på og udenfor vej, og det synes jeg egentligt jeg opfyldte meget godt, feks med de 100 km udenfor asfalt på Island sidste år:!: :!: Men jo Jeg nasser på stilen.... Kører med crosshjelm og støvler..... Siger brum brum og drømmer om sandørken i sahara når jeg drøner ud af vejen.... Jeg ville nu ikke bruge ordet skræmt for offroad, for jeg gør det jo indimellem, nærmere selvbevidst, og der er vidst forskel på de to ting, man er jo ikke forpligtet udover sine evner. Og hvor mange her fra klubben har stillet op i Dakar eller andre ørken rally? er vi så alle wanabes?

Hvad med dig selv, nu har du skrevet herinde et pænt stykke tid uden selv at have en cykel der beretiger dig til at være medlem, hvad er du så! Hangaround/prospect/wannabe? Og som du selv siger er det ikke meget du har fået kørt mc overhovedet! Og bare rolig dette er ikke ment det mindste med irriterede eller onde undertoner Tom, har med interrese læst dine fornuftige indlæg på det sidste :!:

Men er helt enig med dig " der er nemt at pege fingre ad andre" ;-)

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Godt du fik den sidste linje med, peger jo ligeså meget fingre af dig som du peger ad andre osv osv.. Det hele var jo også kun for at drille dig :-)

men ja ser du, som jeg også er inde på.. Får slet ikke kørt så meget som jeg ellers burde få gjort. Men har købt hus, sejler nogle mdr ad gangen og der er så meget galt.. find selv på flere dårlige undskyldninger... :-P

Nu ser det ud til at jeg har fået en årgang 99 AT på hånden som jeg så godt nok skal betale afgiften på, dette nok først til næste år, men det er da en start. Er min berettigelse på dette forum så lidt større ?? hehe..

Hangaround, prospect, wannabee.. Nææh du.. Jeg er mig selv - og jeg er pissesej :-) synes vi ikke alle det, når vi kommer kørende på vores jern - om det så er beskidt af mudder eller os fra den forankørende lastbil 8-) ;-)
Yankie

Indlæg af Yankie »

Tom:
Fuck mand du er sej Køb og salg! Du har fået oprettet et helt forum i dit navn herinde på Hark. Det er sgu da sejl. Med eller uden kværn. We salute you! ;-)
Besvar