Hej Mathias, og i andre.
Jeg tror at hyppigheden af indlæg svinger meget afhængig af årstiden, og om folk synes der er noget værd at svare på eller skrive om, jeg har selv været dels i Norge siden du skrev "startindlægget" til denne streng og værets syg, så jeg har ikke været logget på og derfor ikke kunnet læse eller skrive. Jeg tror også hellere jeg vil ud og køre end at skrive herinde, det er jo sjovere at sidde på dyret og tænke på klubbens forum, end at skrive på forum og tænke på dyret. Og så foriøvrigt tilykke med ægteskabet, glæder mig til at holde polterabend for dig og Rasmus

Skål piger
Grunden til jeg valgte at først købeTA og derefter AT var at jeg siden jeg var lille har været vildt forgabt i Dakarrally, så der var ikke så meget tvivl om hvilken slags mc jeg ville have da jeg fik mit kørekort, jeg startede dog på en Yamaha XT350, som eftermin mening og evner ikke mindst

egner sig bedre til offroed kørsel, end de to andre maskiner, nok med stort tryk på Evner da de nok er lig nul når vi snakker offroad. I 2000 fik jeg så øjnene op for Touring, det var det år jeg valget at køre til Nordkap på min TA, der står RALLY Touring på sidedækslet af en 91er TA og det dækkede fint behovet for min opfattelse af det touring jeg ville køre, lidt grusveje, mest asfalt til og fra Nordkap, på sidste etape af den tur kørte vi 1200km kun afbrudt af optankning at TA og min tank, som voksede lidt på den tur,da vores fødeindtag for det meste bestod af 2 franske hotdogger og to Redbuller og 18liter gogojuice til TA, jeg kan i den forbindelse sige at sædet ikke gav mig særlig megen ubehag, taget distancen i betragtning, men nu har jeg måske og større "trædeflade" bagpå end så ,mange andre! De følgende år gik turen skiftevis sydpå til Tyskland, Østrig, Schweiz, de ulige år og nordpå Norge, Sverige Finland de lige, så et par års pause efterfulgt af turen til Island sidste år som forgik på AT det var den første "længere" tur på den. Jeg bruger den mest på asfalt, da mine offroad evner jo er begrænset vil chancen for uheld jo blive større, og økonomiske udgifter til følge, da jeg også godt vil have en pæn mc! Da Dakarstilen jo er den eneste for mig vil jeg sikkert aldrig komme til at køre andet, inden jeg lander i en trehjulet harley-parkinson foran brugsen med en guldbajer i den forslåede tømrenæve. Nå tilbage til hvad jeg kom fra, AT udmærkede sig fint til kørsel på grus og store sten på Island, det er jeg ikke sikker på andre rent touring prægede cykler ville have gjort, den mening er for egen regning da jeg aldrig har prøvet andre slags mcer

Så altså grunden til jeg kører AT og køret TA: de gør sig kanon til hverdagstransport, både i by og på land, på både vej og lidt udenfor, kørestillingen er yderst tiltalende og der er kraftoverskud selv med oppakning og passager.
Og ser ser sådan et offroadbæst da 1000 federe ud (specielt med sidekufferter og anden oppakning) end et chrominferno, med en læderhomo ovenpå der skyder sig vej gennem Lorteøens indre gader.... Som mit motto altid har været Fuck Chrome HARK Rules
Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules