Kommende AT ejer - måske?

Her kan debateres alt, næsten.
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Jeg vil mene det er okay. Men det koster kvajebajere :-) Du ved godt selv hvorfor :-P
Mathias

Indlæg af Mathias »

tingtilsalg skrev:Jeg vil mene det er okay. Men det koster kvajebajere :-) Du ved godt selv hvorfor :-P
Selvfølgelig, jeg regnede heller ikke med andet ;-)
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

har du så fået monteret nogle ordentlige mudderdæk på Suzi'en ?
Mathias

Indlæg af Mathias »

tingtilsalg skrev:har du så fået monteret nogle ordentlige mudderdæk på Suzi'en ?
Ja, der fulgte et sæt enduro-hjul med hvorpå der sad nogle halv-heftige VeeRubber cross-dæk på. De bidder ganske fint både i sand, mudder og vådt græs, men efter ca. 1000km med ca. 50/50 offroad og asfalt er der ikke meget højde tilbage på knopperne, så jeg skal ha' set mig om efter noget andet. Vil gerne have noget der i modsætning til de nuværende er gadegodkendt og holder lidt længere, så det bliver nok noget i stil med TKC80, T63 eller MT21.
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

okay, ja det lyder jo ikke som nogen tosset ide med lidt mere gadeduelige dæk :-)

Hvad er ellers din mening om den Suzi i forhold til den RD03 nu efter du har kørt et stykke tid på den ?
Mathias

Indlæg af Mathias »

tingtilsalg skrev:okay, ja det lyder jo ikke som nogen tosset ide med lidt mere gadeduelige dæk :-)

Hvad er ellers din mening om den Suzi i forhold til den RD03 nu efter du har kørt et stykke tid på den ?
Tjaeh, det kan vel koges ned til noget i retningen af:

Motorvej/landevej: nej tak
offroad: JA TAK! :-)

På tur med Ténéré-klubben sidste lørdag var jeg rigtig glad for at undvære de overskydende 50-60kg ift. Afrikaneren - specielt da vi var på stranden.

Men tråden handlede vist oprindeligt om Maskinmesterens overvejelser om køb af AT, og ikke om min pisgule knallert ;-) Så smid en besked hvis der er mere du vil vide om DRZ'eren :-)
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Ja okay, det har du ret i.. Jeg er jo selv fortaler for at holde tråde fri for alt for megen unødig snak :-)
Maskinmester

Indlæg af Maskinmester »

Nå, det går nok med lidt indlæg om mudderruter og Mathias' nye knallert ;-) Trods alt er vi mænd jo kendte for at kunne multitaske :lol:

Men tak for dit hint Mathias - tror jeg kigger videre så...

Har også fået kig på en RD04 fra 90, som også har de rigtige farver!
At den så også har en lille transportskade på tanken, hvor lakken er slidt af, betyder jo blot at den er til at handle til en rimelig pris, hvor jeg stadig kan nænne at smide med den i terræn uden at få nervøse trækninger over at ridse en perfekt lak :-D

Alternativt er det selvfølgelig en mulighed at importere og evt. slå sig sammen med Leif om transporten - men kunne nu godt bruge en MC igen snart - er begyndt at få abstinenser ;-)
Mathias

Indlæg af Mathias »

Maskinmester skrev:Har også fået kig på en RD04 fra 90, som også har de rigtige farver!
At den så også har en lille transportskade på tanken, hvor lakken er slidt af, betyder jo blot at den er til at handle til en rimelig pris, hvor jeg stadig kan nænne at smide med den i terræn uden at få nervøse trækninger over at ridse en perfekt lak :-D
Det må så være den her?

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ma ... arID=49916

Den tror jeg også er et fint køb. Og den har været til salg længe, så han er sikkert til at handle med ;-)
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Til de samme penge er der jo så også denne
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.a ... d=60496246 :-)
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Snakken har jo gået på det de forskellige modeller en del efterhånden. RD03/RD04 er det mest offroad-agtige ATer, hvor RD07 er blevet en tand mere landevejsduelig, dog 5-8 kg lettere end RD04.

Men fælles for dem alle er motoren. Det er stadig den gamle 3 ventilede slider, uanset om den er på 600, 650 eller 750 ccm.

så har du en RD04 eller en RD07 der begge har gået 50000 km og ellers begge i lige god stand. Så må det være op til den enkelte at vurdere hvilken der er pænest og egner sig bedst til behovet.

Det skal så siges at RD07a, dvs efter 1996 har fået anden karburator og går noget længere på literen.

En RD07(a) har ikke flere hypper end en RD04, samme motor som tidligere nævnt. En RD03 er noget lettere og derfor ikke sløvere på trods af de "kun" 57 hk.
Maskinmester

Indlæg af Maskinmester »

Ja, så handlede jeg kværn i dag!

Men det blev ikke en AT alligevel.. Endte med at blive forført at en italiensk dame - en Cagiva Elefant 750 fra 95 med 22 tkm på klokken, som jeg fik til en fornuftig afhentningspris ved en forhandler :-D

Takker for alle jeres indlæg og gode råd - den nok største mangel ved at blive Cagiva ejer er jo nok, at der ikke findes et forum som dette for os ;-)
Brugeravatar
Nikolajsen
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Jamen tillykke med den, håber du bliver glad for den 8-)
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Nejmann
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlæg af Nejmann »

Hej Kåre

Tæløk' med det nye køretøj!
Der er nogen folk med elefant-erfaring hos Tenereklubben - www.tenere.dk - hvis du skulle få brug for nogen tips.

mvh Kåre
Maskinmester

Indlæg af Maskinmester »

Mange tak d' herrer :-)

Så må jeg hellere blive "aktiv" på tenere.dk.. Men står I og har lyst til en guided tur i det sydvestjyske, så stiller jeg mig gerne til rådighed :-D

Vi har nogle gode og endda lovlige ruter omkring den sydlige del af Ringkøbing fjord samt et militært øvelsesterræn, hvor kampvognssporene tilsyneladende er undtaget af forbud mod kørsel. Det er i hvert fald de eneste steder i områder, hvor vejene ikke er skiltet med forbud, så det tolker jeg som en accept ift. offroad kørsel..

Skal hente min nye MC i morgen, men da forhandleren ikke havde forsikringsbevis til mit selskab bliver det på en trailer, da jeg ellers må vente i 10 dage, hvor forhandleren tager på ferie, så håber at de får sendt beviset i morgen, så jeg kan få plader på mandag :-)

Det der nok "solgte" mig til elefanten var helt sikkert dens motor, som ved lave omdrejninger har samme bløde og smidige gang som en AT, men jo bare bliver ved med at spinde op til de ca. 10.000 om/min, hvor omdrejningstælleren stopper :-D At lakken så ligner noget, der har stået i den kraftige italienske sol i for mange timer er til at leve med, da det kun er plastikdelene, som har patina, hvorimod stellet og motor ser flot ud.

Hmm.. Kan ikke finde ud af det med billeder - så her et link til et billede, som jeg har hugget fra forhandlerens hjemmeside: http://picasaweb.google.dk/lh/photo/pa3 ... directlink
Besvar